Το πρώτο αποφασιστικό βήμα για να προχωρήσει το… πολύπαθο έργο, η περιβαλλοντική μελέτη του, ολοκληρώθηκε και μέσα στο επόμενο χρονικό διάστημα, ενδεχομένως τον Δεκέμβριο, πρόκειται να κατατεθεί ο φάκελος για την ένταξή του στο ΕΣΠΑ της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας. Μόλις το έργο χρηματοδοτηθεί, θα προχωρήσει η δημοπράτησή του.
Επομένως, το οξύ κυκλοφοριακό πρόβλημα, που ειδικά τους καλοκαιρινούς μήνες μετατρέπει τη διέλευση από τον κεντρικό δρόμο της Νικήτης σε μαρτύριο για χιλιάδες οδηγούς, οδεύει προς επίλυση.
Όπως σημειώνει στα Μακεδονικά Νέα ο δήμαρχος Σιθωνίας, Ιωάννης Μαλλίνης, οι κυκλικοί κόμβοι αποτελούν τμήμα ευρύτερου έργου με την ονομασία «Αναγκαίες κυκλοφοριακές και αντιπλημμυρικές παρεμβάσεις στον κεντρικό δρόμο της Νικήτης».

O δήμαρχος Σιθωνίας, Ιωάννης Μαλλίνης
«Το έργο αποτελεί μια ολιστική κυκλοφοριακή και αντιπλημμυρική παρέμβαση στον κεντρικό δρόμο της Νικήτης», υπογραμμίζει ο κ. Μαλλίνης, ο οποίος εξηγεί τι περιλαμβάνει:
-Αντιπλημμυρική προστασία: Κατασκευή φρεατίων και δικτύου αποστράγγισης ομβρίων υδάτων για την ελεγχόμενη αποστράγγιση των πλημμυρικών νερών, ένα έργο ζωτικής σημασίας για τον οικισμό.
-Στάθμευση και ανάπλαση: Δημιουργία νέων θέσεων στάθμευσης εκατέρωθεν της κεντρικής οδού, διαμόρφωση χώρων πρασίνου και τοποθέτηση φωτιστικών.
-Ασφάλεια πεζών: Κατασκευή πεζοδρομίων και δύο μεταλλικών πεζογεφυρών για την ασφαλή διέλευση των πεζών πάνω από τον κεντρικό δρόμο. Πλήρης προσβασιμότητα για τους Ανθρώπους με Αναπηρία.
-Βελτίωση κυκλοφορίας: Κατάργηση του φωτεινού σηματοδότη και των επικίνδυνων διασταυρώσεων, μέσω της δημιουργίας τεσσάρων κυκλικών κόμβων.
«Με την κατάργηση του φαναριού, εκτιμάται ότι θα υπάρξει ανακούφιση στο κυκλοφοριακό τους θερινούς μήνες, σε ποσοστό 60%. Η λύση αυτή κρίνεται ως η πλέον πρόσφορη και ρεαλιστική για την άμεση βελτίωση της κατάστασης, καθώς το κόστος για υπογειοποίηση ή περιφερειακή οδό είναι απαγορευτικό. Επομένως δεν μπορούμε να μιλάμε για οριστική λύση, μπορούμε όμως να μιλάμε για λύση», υπογραμμίζει ο κ. Μαλλίνης.
Πού θα κατασκευαστούν οι Κόμβοι
Οι τέσσερις κυκλικοί κόμβοι χωροθετούνται σε καίρια σημεία του κεντρικού άξονα (Λεωφόρος Σιθωνίας) για τη διασφάλιση της ομαλής ροής της κυκλοφορίας:
- 1ος Κόμβος: Λ. Σιθωνίας - Οδός Γαληψούς (βόρεια είσοδος).
- 2ος Κόμβος: Λ. Σιθωνίας - Οδός Νεακίτου (πλησίον του σημερινού φαναριού).
- 3ος Κόμβος: Λ. Σιθωνίας - Ανώνυμη οδός προς το Δημοτικό Στάδιο.
- 4ος Κόμβος: Λ. Σιθωνίας - Οδός Γαληψούς (νότια έξοδος).

Η εξέλιξη του έργου
Το έργο αποτελεί πάγιο αίτημα της τοπικής κοινωνίας και των επισκεπτών της Σιθωνίας εδώ και πολλά χρόνια. Όπως υπογραμμίζει ο κ. Μαλλίνης, ο Δήμος Σιθωνίας κατέθεσε για πρώτη φορά πλήρη φάκελο Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων. Η προβλεπόμενη από τον νόμο διαδικασία της δημόσιας διαβούλευσης ολοκληρώθηκε και πλέον αναμένεται η έκδοση της Απόφασης Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων (ΑΕΠΟ).
«Έχουμε εξασφαλίσει δέσμευση από την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας για την ένταξη του έργου στο ΕΣΠΑ. Επομένως, εκτιμούμε ότι μέσα στο 2026 μπορούμε να προχωρήσουμε σε δημοπράτηση και στο τέλος του ίδιου έτους να δούμε το έργο να ξεκινάει. Με απλά λόγια, τα επόμενα βήματα είναι: έκδοση ΑΕΠΟ, υποβολή ένταξης, χρηματοδότηση, διαγωνισμός, ανάδοχος, κατασκευή», καταλήγει ο κ. Μαλλίνης.








