Οι «περιπολίες» αυτές, που καθιερώνονται από την Αντιπεριφέρεια Θεσσαλονίκης, σκοπό έχουν να γίνονται επιτόπου τεχνικές επεμβάσεις στο οδικό δίκτυο της Θεσσαλονίκης, έτσι ώστε να βελτιωθεί το επίπεδο οδικής ασφάλειας. Μάλιστα, όπως σημειώνει στα Μακεδονικά Νέα ο Αντιπεριφερειάρχης Θεσσαλονίκης, Κώστας Γιουτίκας, αυτές τις μέρες γίνεται από τον ανάδοχο, η συγκρότηση των συνεργείων που θα «περιπολούν».
Ο Αντιπεριφερειάρχης Θεσσαλονίκης, Κώστας Γιουτίκας επιθεωρεί εργασίες στο οδικό δίκτυο
«Για πρώτη φορά στα χρονικά, γίνεται πράξη ο καθημερινός έλεγχος του οδικού δικτύου. Καθιερώνουμε τη συνεχή παρακολούθηση σε 12 σημεία εθνικών οδικών αξόνων που διέρχονται από το νομό Θεσσαλονίκης και σε 37 επαρχιακές οδούς, από πλήρως εξοπλισμένα τεχνικά συνεργεία. Παράλληλα, τα συνεργεία αναλαμβάνουν την άμεση και γρήγορη άρση επικίνδυνων καταστάσεων στους δρόμους, όπως για παράδειγμα πτώση δέντρων, καθώς και την αποκατάσταση ζημιών, όπως για παράδειγμα κατεστραμμένα μεταλλικά στηθαία ασφάλειας», υπογραμμίζει ο κ. Γιουτίκας.
Όπως εξηγεί, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας είναι καθοριστικής σημασίας η άμεση αντιμετώπιση των προβλημάτων που δημιουργούνται, τη στιγμή που διαπιστώνεται το πρόβλημα.
Εκτεταμένο πρόγραμμα
Ταυτόχρονα, η Αντιπεριφέρεια Θεσσαλονίκης προχωρά σε ένα εκτεταμένο πρόγραμμα έργων οδοποιίας, το οποίο εκτείνεται σε όλη τη Μητροπολιτική Ενότητα, από τα Δυτικά έως τα Ανατολικά.
Στο πλαίσιο αυτό, ξεκίνησε στις αρχές του καλοκαιριού μεγάλη τεχνική παρέμβαση στη Λεωφόρο Μίκη Θεοδωράκη (πρώην οδό Λαγκαδά) με ασφαλτοστρώσεις μόνο κατά τις βραδινές ώρες, ώστε να μην ταλαιπωρηθούν οδηγοί, πεζοί και να μην διαταραχθεί η εμπορική δραστηριότητα. Η αναβάθμιση της οδού ξεκινάει από το ύψος του πρώην στρατοπέδου Παύλου Μελά και φτάνει έως τον ανισόπεδο κόμβο Ωραιοκάστρου.
Η πρώτη φάση των ασφαλτοστρώσεων, όπως επισημαίνει ο κ. Γιουτίκας, έχει ήδη ολοκληρωθεί, στο ρεύμα κυκλοφορίας από το κέντρο της πόλης προς το Ωραιόκαστρο και οι νυχτερινές ασφαλτοστρώσεις συνεχίζονται στο ρεύμα κυκλοφορίας προς το κέντρο της Θεσσαλονίκης.
Ο Αντιπεριφερειάρχης Θεσσαλονίκης, Κώστας Γιουτίκας επιθεωρεί εργασίες στο οδικό δίκτυο
Επιπλέον, άρχισε ήδη η συντήρηση του ηλεκτροφωτισμού και η αντικατάσταση φωτεινών σηματοδοτών. Στο πλαίσιο του έργου περιλαμβάνονται επίσης η συντήρηση και η τοποθέτηση νέων στηθαίων ασφαλείας στην αερογέφυρα της Σταυρούπολης, η κατασκευή πεζοδρομίων, η διαμόρφωση διαβάσεων για ΑμεΑ, εκτεταμένο αισθητικό λίφτινγκ της οδού, ο πλήρης καθαρισμός αγωγών αποχέτευσης και φρεατίων, νέες υποδομές αντιπλημμυρικής προστασίας επί της Λεωφόρου Μίκη Θεοδωράκη και τεχνικές επεμβάσεις στις κάθετες προς αυτήν οδούς.
Ο Αντιπεριφερειάρχης Θεσσαλονίκης, Κώστας Γιουτίκας επιθεωρεί εργασίες στο οδικό δίκτυο
Προς τους Ευζώνους
Αναβαθμισμένη και με βελτιωμένα επίπεδα οδηγικής ασφάλειας είναι πλέον η παλαιά εθνική οδός Θεσσαλονίκης – Ευζώνων. Με ένα ευρύ πρόγραμμα ασφαλτοστρώσεων, διαγραμμίσεων και άλλων τεχνικών επεμβάσεων που πραγματοποιήθηκε, αναβαθμίστηκαν οι συνθήκες οδήγησης για χιλιάδες κατοίκους οικισμών κατά μήκος της οδού, επαγγελματίες οδικών μεταφορών και επισκέπτες.
Οι εργασίες για την αποκατάσταση του δρόμου που δέχεται καθημερινά πολύ υψηλούς φόρτους Ι.Χ. και βαρέων οχημάτων με την ανάλογη επιβάρυνση, εξελίχθηκαν σε όλα τα σημεία της εθνικής οδού που έχριζαν επεμβάσεων και με ιδιαίτερη φροντίδα στα σημεία που «συναντά» τους οικισμούς Γέφυρας, Βαθυλάκκου, Προχώματος, Καστανά και Ακροποτάμου έως τα όρια με τον νομό Κιλκίς.
Ο Αντιπεριφερειάρχης Θεσσαλονίκης, Κώστας Γιουτίκας επιθεωρεί εργασίες στο οδικό δίκτυο
Προς Καβάλα
Σε πλήρη αναβάθμιση της παλαιάς εθνικής οδού Θεσσαλονίκης – Καβάλας, προχωρά η Αντιπεριφέρεια Θεσσαλονίκης με ένα ευρύ πρόγραμμα ασφαλτοστρώσεων, για την ανακατασκευή και αναβάθμιση κατά μήκος των 80 χιλιομέτρων της έως τα όρια με τον νομό Καβάλας. Η παλαιά εθνική οδός Θεσσαλονίκης – Καβάλας, δέχεται καθημερινά υψηλούς κυκλοφοριακούς φόρτους, εξυπηρετώντας ταυτόχρονα διεθνείς μεταφορές προϊόντων και αγαθών, εκατοντάδες επιχειρήσεις, χιλιάδες διερχόμενους, κατοίκους των Δήμων Ωραιοκάστρου, Λαγκαδά και Βόλβης, επισκέπτες και τουρίστες.
Ήδη έχουν ολοκληρωθεί εργασίες πλήρους ανακατασκευής του τοπικού οδικού δικτύου σε μήκος πέντε χιλιομέτρων, καθώς και η αποκατάσταση ζημιών, ο καθαρισμός και η κοπή χόρτων και εργασίες διαγράμμισης σε μήκος αρκετών χιλιομέτρων της οδού.
Παραθαλάσσια και ορεινά
Η Αντιπεριφέρεια Θεσσαλονίκης προχωρά, επίσης, σε εκτεταμένη αποκατάσταση οδικών δικτύων που εξυπηρετούν παραθαλάσσιες περιοχές της Θεσσαλονίκης με υψηλή επισκεψιμότητα και συνδέουν τη Θεσσαλονίκη με τη Χαλκιδική.
Ειδικότερα, οι εργασίες αυτές αφορούν τους δρόμους Θεσσαλονίκης – Καβάλας προς Σταυρό και Ολυμπιάδα, τον δρόμο Θεσσαλονίκης – Καβάλας προς Μάδυτο έως τα όρια της Χαλκιδικής και τον δρόμο Νέα Απολλωνία – Μελισσουργός έως τον Στανό της Χαλκιδικής.
Επιπλέον, με υψηλά στάνταρντς ασφαλείας και οδηγικής άνεσης, παραδόθηκε σε κυκλοφορία το οδικό δίκτυο που συνδέει τον ορεινό Σοχό με τις λίμνες Βόλβης και Κορώνειας, μετά και τα έργα που ολοκληρώθηκαν στο τμήμα του δρόμου μεταξύ του Βαγιοχωρίου και του Ασκού.
Οι εργασίες στον συγκεκριμένο δρόμο ήταν πολυεπίπεδες, από ασφαλτοστρώσεις και διαγραμμίσεις, έως καθαρισμό χόρτων. Επιπλέον, τοποθετήθηκαν προστατευτικά στηθαία, καθώς σε πολλά σημεία υπάρχουν δύσκολες στροφές και από κάτω είναι γκρεμός. Πλέον η κυκλοφορία από τις λίμνες προς το Σοχό είναι πολύ πιο εύκολη και φυσικά η κίνηση από και προς τη Θεσσαλονίκη, ακόμη πιο γρήγορη και άνετη.
Τέλος, μέσα στο καλοκαίρι ολοκληρώθηκαν εκτεταμένα έργα οδοποιίας στο Ωραιόκαστρο και στο Δήμο Χαλκηδόνος.