Πλέον, όλα τα ηλεκτρικά πατίνια που λειτουργούν μέσω των τεσσάρων ιδιωτικών εταιρειών εκμίσθωσης, οφείλουν να σταθμεύουν αποκλειστικά στα 75 καθορισμένα σημεία, τα οποία κατανέμονται σε όλες τις Δημοτικές Κοινότητες και στη Δημοτική Ενότητα Τριανδρίας, με συνολικά 800 θέσεις στάθμευσης. Κάθε εταιρεία διαθέτει 200 διαγραμμισμένες θέσεις, με διαφορετικό χρώμα ανά εταιρεία, ώστε οι χρήστες να παρκάρουν αποκλειστικά σε αυτές.

Σύμφωνα με τον αντιδήμαρχο, αν εντοπιστεί κάποιο ηλεκτρικό πατίνι εκτός προκαθορισμένου σημείου, η εκάστοτε εταιρεία ειδοποιείται και έχει περιθώριο μίας ώρας να το απομακρύνει. Εάν το πατίνι παραμείνει εκτός θέσης, κατάσχεται από τον δήμο και επιβάλλεται πρόστιμο 150 ευρώ στην εταιρεία. Παράλληλα, όπως είναι γνωστό, οι εταιρείες θα διατηρούν ανοιχτή τη χρέωση για τον χρήστη όταν ένα πατίνι δεν σταθμεύεται εντός των επιτρεπόμενων σημείων.
Έλεγχοι, πρόστιμα και προβλήματα με ανήλικους χρήστες
Μιλώντας στα «Μακεδονικά Νέα», ο κ. Τσιαπακίδης είχε επισημάνει ότι η δημοτική αστυνομία συνεχίζει εντατικά τους ελέγχους για την εφαρμογή του νέου Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (Κ.Ο.Κ.), επικυρώνοντας κλήσεις κυρίως για παραβίαση κόκκινου σηματοδότη, οδήγηση χωρίς κράνος και μεταφορά δεύτερου επιβάτη στα ηλεκτρικά πατίνια.
Όπως είχε αναφέρει, τα μεγαλύτερα προβλήματα εντοπίζονται στους ανήλικους χρήστες, οι οποίοι συχνά επιβαίνουν δύο ή και τρεις σε ένα πατίνι ή κινούνται ανάποδα σε μονόδρομους. Ο δήμος είχε ζητήσει την αύξηση του ηλικιακού ορίου από τα 15 στα 17 έτη, ωστόσο το αίτημα δεν έγινε δεκτό. Παρ’ όλα αυτά, από τη φετινή χρονιά θα καθιερωθεί σε σχολεία του δήμου ειδικό μάθημα κυκλοφοριακής αγωγής για τα πατίνια, με στόχο την πρόληψη και την καλλιέργεια οδικής συνείδησης.
Τα πρόστιμα του νέου Κ.Ο.Κ. εφαρμόζονται ήδη από τις 13 Σεπτεμβρίου από όταν έχει τεθεί σε ισχύ, ενώ ο αντιδήμαρχος έχει αναφέρει ότι μέχρι το τέλος του έτους η Δημοτική Αστυνομία θα ενισχυθεί με 80 νέους υπαλλήλους, φτάνοντας συνολικά τους 120. Έτσι, 60 ζευγάρια αστυνομικών θα περιπολούν επί 24ώρου βάσεως σε όλες τις Δημοτικές Κοινότητες, συμπεριλαμβανομένης και της Δημοτικής Ενότητας Τριανδρίας.
«Δεν μπορούμε να κλείσουμε τα μάτια στο πρόβλημα»
Σε συνέντευξη Τύπου που είχε παραχωρήσει, ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Στέλιος Αγγελούδης είχε επισημάνει ότι ξεκινά σύντομα η απομάκρυνση των πατινιών που παραμένουν ανεξέλεγκτα στους δημόσιους χώρους ή ρίχνονται στον Θερμαϊκό.
Όπως ανέφερε, στον τελευταίο καθαρισμό που πραγματοποιήθηκε είχαν ανασυρθεί 77 πατίνια από τη θάλασσα, σημειώνοντας πως η δημοτική αρχή έχει εξαντλήσει κάθε περιθώριο διαβούλευσης με τις εταιρείες.
«Δεν μπορούμε να κλείσουμε τα μάτια σε ένα πρόβλημα που απαιτεί οριστική αντιμετώπιση», είχε δηλώσει χαρακτηριστικά, υπογραμμίζοντας ότι η προσπάθεια θα είναι διαρκής και συστηματική.
Τι προβλέπει η Κανονιστική του δήμου Θεσσαλονίκης
Ο νέος κανονισμός για τα Ελαφρά Προσωπικά Ηλεκτρικά Οχήματα (Ε.Π.Η.Ο.) εφαρμόζεται σε όλο τον δήμο Θεσσαλονίκης και αφορά τόσο τους οδηγούς όσο και τις εταιρείες εκμίσθωσης.
Κυκλοφορία
Μέγιστη ταχύτητα 25 χλμ./ώρα, που μειώνεται σε 6 χλμ./ώρα σε πεζόδρομους, πλατείες, πάρκα και παραλία, και σε 15 χλμ./ώρα σε Τσιμισκή και Εγνατία. Απαγορεύεται η κυκλοφορία σε δρόμους με όριο άνω των 50 χλμ./ώρα. Επιτρέπεται η κίνηση σε πεζόδρομους μόνο με ταχύτητα βάδην και χωρίς παρεμπόδιση πεζών.
Στάθμευση
Απαγορεύεται σε διαβάσεις, στάσεις λεωφορείων, ράμπες ΑμεΑ, κόμβους, νοσοκομεία, γέφυρες και σιδηροδρομικές γραμμές. Δεν επιτρέπεται η στάθμευση σε πεζοδρόμια, πλατείες και πάρκα, εκτός εάν έχουν οριστεί ειδικές θέσεις. Απαγορεύεται σε απόσταση μικρότερη των 100 μέτρων από μνημεία και αρχαιολογικούς χώρους.
Υποχρεώσεις οδηγών
Υποχρεωτική η χρήση κράνους (εξαιρούνται τα ΑμεΑ) και ανακλαστικών ρούχων τη νύχτα. Απαγορεύεται η χρήση κινητού ή ακουστικών, η μεταφορά δεύτερου ατόμου και η ρυμούλκηση. Υποχρέωση να βαδίζουν όταν παρεμποδίζουν πεζούς. Απαγορεύεται η απόρριψη πατινιών στη θάλασσα, με τις εταιρείες υπεύθυνες για την περισυλλογή και την αποστολή μηνιαίων αναφορών στον δήμο.
Πρόστιμα και κυρώσεις
40 ευρώ για υπέρβαση ταχύτητας σε Τσιμισκή και Εγνατία. 20 ευρώ για στάθμευση εντός 100 μ. από μνημεία. 200 ευρώ για ρίψη πατινιών στη θάλασσα ή μη περισυλλογή. 200 ευρώ για παράβαση υποχρεώσεων εταιρειών. 100 ευρώ ανά σημείο για κακή ή ελλιπή διαγράμμιση. Ανάκληση άδειας μετά από δύο παραβάσεις σε έξι μήνες. Απομάκρυνση πατινιών από μη εγκεκριμένα σημεία μετά από δεύτερη παράβαση εντός τριών ωρών.
Οι 800 θέσεις στάθμευσης στις 4 ζώνες
Ο δήμος Θεσσαλονίκης διαθέτει 800 θέσεις στάθμευσης, κατανεμημένες σε τέσσερις ζώνες (Α, Β, Γ, Δ), σύμφωνα με γεωγραφικά και λειτουργικά κριτήρια.

Η κανονιστική προβλέπει αυστηρές προδιαγραφές για τη χωροθέτηση, με ελάχιστες αποστάσεις από ράμπες, κάδους, φωτεινούς σηματοδότες, οδηγούς τυφλών και περίπτερα.
- Α’ Ζώνη (400 θέσεις): Δημ. Γούναρη 12, Εγνατία 97, Εθν. Αμύνης 2, Μ. Αλεξάνδρου - Κιμ. Βόγα, Λεωφ. Μεγ. Αλεξάνδρου 13, Μαρία Κάλλας 61, Μητροπόλεως – Βενιζέλου, Κήπος της Άμμου, Πλ. Αριστοτέλους, ΧΑΝΘ, Ναυάρχου Κουντουριώτη – Κατούνη, Αγίας Σοφίας 1, κ.ά.
- Β’ Ζώνη (160 θέσεις): Κλεάνθους – Παπάφη, Παπαζώλη – Αγ. Δημητρίου, Καραμανλή – 25ης Μαρτίου, Ολύμπου – Αριστοτέλους, Βενιζέλου – Εγνατίας, Αγ. Πάντων – Κολωνιάρη, κ.ά.
- Γ’ Ζώνη (224 θέσεις): 25ης Μαρτίου – Σόλωνος, Πλατεία Χαριλάου (Στ. Καραμανλή), Εγνατία – 3ης Σεπτεμβρίου, Παπαναστασίου – Ιπποκράτειο, Πολυτεχνείου 10, Ελένης Ζωγράφου – Χατζηανδρέου, κ.ά.
- Δ’ Ζώνη (16 θέσεις): Ελευθερίας – Φιλικής Εταιρίας και Αγ. Σπυρίδωνος – Χαρ. Τρικούπη.







