«Στον τελευταίο καθαρισμό που πραγματοποιήθηκε στον Θερμαϊκό ανασύρθηκαν 77 πατίνια»
Στη συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε ο δήμαρχος Στέλιος Αγγελούδης επισήμανε ότι οι συζητήσεις με τις εταιρείες έχουν ολοκληρωθεί και πως μέχρι τις αρχές Οκτωβρίου οφείλουν να προχωρήσουν στις διαγραμμίσεις των σημείων στάθμευσης. Όπως τόνισε, από τα μέσα του μήνα θα ξεκινήσει η επιβολή προστίμων και η απομάκρυνση πατινιών που παραμένουν ανεξέλεγκτα στον δημόσιο χώρο ή ρίχνονται στον Θερμαϊκό.
Ο ίδιος σημείωσε ότι στον τελευταίο καθαρισμό που πραγματοποιήθηκε ανασύρθηκαν 77 πατίνια, σημειώνοντας ότι η δημοτική αρχή έχει εξαντλήσει κάθε περιθώριο διαβούλευσης και δημόσιου διαλόγου. «Δεν μπορούμε να κλείσουμε τα μάτια σε ένα πρόβλημα που απαιτεί οριστική αντιμετώπιση», ανέφερε χαρακτηριστικά, υπογραμμίζοντας ότι η προσπάθεια θα είναι συνεχής.
Κ. Τσιαπακίδης: Τα μεγαλύτερα προβλήματα καταγράφονται στους ανήλικους χρήστες πατινιών
Ο αντιδήμαρχος Δημοτικής Αστυνομίας, Κωνσταντίνος Τσιαπακίδης, μιλώντας στα «Μακεδονικά Νέα», ανέφερε ότι τη Δευτέρα, 29 Σεπτεμβρίου, έχουν κληθεί οι τέσσερις εταιρείες των Ε.Π.Η.Ο., προκειμένου να γίνει κλήρωση για την οριοθέτηση των 200 θέσεων που δικαιούται καθεμία από τις συνολικά 800. Όπως είπε, στις 30 Σεπτεμβρίου θα έχουν παραλάβει τις θέσεις, ώστε να ξεκινήσουν τη διαγράμμιση στο χρώμα που επιθυμούν, με προθεσμία έως τις 10-15 Οκτωβρίου να έχουν ολοκληρώσει τη διαδικασία.
Σύμφωνα με τον ίδιο, εφόσον τα πατίνια δεν παρκάρονται στους προβλεπόμενους χώρους, θα ακολουθεί κατάσχεση αν δεν απομακρυνθούν εντός μίας ώρας και πρόστιμο 150 ευρώ, όπως ορίζει ο νέος ΚΟΚ. Ο κ. Τσιαπακίδης εξήγησε ότι ο ΚΟΚ καλύπτει πλήρως τη δικαιοδοσία των δήμων για τα Ε.Π.Η.Ο., ενώ η Κανονιστική Διάταξη ρυθμίζει ειδικότερες λεπτομέρειες για τον δήμο Θεσσαλονίκης.
Ο αντιδήμαρχος πρόσθεσε ότι ζητήθηκε από τις εταιρείες να αφήνουν ανοιχτή τη χρήση για τους πελάτες που παρανομούν, ώστε να συνεχίζεται η χρέωση, εκτιμώντας ότι αυτό θα λειτουργήσει αποτρεπτικά. Επισήμανε ακόμη ότι τα μεγαλύτερα προβλήματα καταγράφονται στους ανήλικους χρήστες, οι οποίοι συχνά επιβαίνουν δύο ή τρεις σε ένα πατίνι ή κινούνται ανάποδα σε μονόδρομους.
Όπως σημείωσε, ο δήμος είχε ζητήσει να αυξηθεί το ηλικιακό όριο από τα 15 στα 17 έτη, χωρίς το αίτημα να γίνει αποδεκτό, ενώ συμπλήρωσε πως από τη φετινή χρονιά θα καθιερωθεί σε σχολεία του δήμου και το μάθημα της κυκλοφοριακής αγωγής για τα πατίνια.
Τέλος, ανέφερε ότι τα πρόστιμα εφαρμόζονται ήδη από τις 13 Σεπτεμβρίου που έχει τεθεί σε ισχύ ο νέος ΚΟΚ, ενώ μέχρι το τέλος του χρόνου η Δημοτική Αστυνομία θα ενισχυθεί με 80 νέους υπαλλήλους, φτάνοντας συνολικά τους 120. Όπως είπε, 60 ζευγάρια αστυνομικών θα περιπολούν πλέον επί 24ωρης βάσης σε όλες τις δημοτικές κοινότητες, συμπεριλαμβανομένης και της Δημοτικής Ενότητας Τριανδρίας.
Οι προβλέψεις της Κανονιστικής του δήμου
Ο νέος κανονισμός εφαρμόζεται στο σύνολο του δήμου Θεσσαλονίκης και αφορά τόσο τους οδηγούς μισθωμένων και ιδιωτικών Ε.Π.Η.Ο. όσο και τις εταιρείες εκμίσθωσης.
Κυκλοφορία
- Μέγιστη ταχύτητα 25 χλμ./ώρα, που μειώνεται σε 6 χλμ./ώρα σε πεζόδρομους, πλατείες, πάρκα και παραλία, και σε 15 χλμ./ώρα σε Τσιμισκή και Εγνατία.
- Απαγόρευση σε δρόμους με όριο άνω των 50 χλμ./ώρα.
- Επιτρεπτή η κίνηση σε πεζόδρομους μόνο με ταχύτητα βάδην και χωρίς παρεμπόδιση πεζών.
Στάθμευση
- Απαγορεύεται σε διαβάσεις, στάσεις λεωφορείων, κόμβους, γέφυρες, σήραγγες και σιδηροδρομικές γραμμές.
- Απαγορεύεται κοντά σε ράμπες ΑμεΑ, εισόδους/εξόδους νοσοκομείων και σε θέσεις ΑμεΑ.
- Όχι σε πεζοδρόμια, πλατείες και πάρκα, εκτός αν έχουν οριστεί ειδικές θέσεις.
- Απαγόρευση σε απόσταση μικρότερη των 100 μέτρων από μνημεία και αρχαιολογικούς χώρους.
Υποχρεώσεις οδηγών
- Υποχρεωτική χρήση κράνους (εξαιρούνται τα ΑμεΑ) και ανακλαστικών ρούχων τη νύχτα.
- Απαγόρευση χρήσης κινητού ή ακουστικών, μεταφοράς δεύτερου ατόμου, ρυμούλκησης.
- Υποχρέωση να βαδίζουν όταν παρεμποδίζεται η κίνηση πεζών.
- Απαγόρευση απόρριψης πατινιών στη θάλασσα, με τις εταιρείες να είναι υπεύθυνες για την περισυλλογή τους και την αποστολή μηνιαίας ενημέρωσης στον δήμο.
Πρόστιμα και κυρώσεις
Ο κανονισμός προβλέπει:
- 40 ευρώ για υπέρβαση ταχύτητας σε Τσιμισκή και Εγνατία.
- 20 ευρώ για στάθμευση εντός 100 μέτρων από μνημεία.
- 200 ευρώ για απόρριψη πατινιών στη θάλασσα και μη περισυλλογή.
- 200 ευρώ για παράβαση υποχρεώσεων εταιρειών.
- 100 ευρώ ανά σημείο για κακή ή ελλιπή διαγράμμιση.
- Δυνατότητα ανάκλησης άδειας μετά από δύο παραβάσεις σε έξι μήνες.
- Απομάκρυνση πατινιών από μη εγκεκριμένα σημεία μετά από δεύτερη παράβαση σε τρεις ώρες.
Οι 800 θέσεις στάθμευσης και τα νέα τέλη
Ο δήμος Θεσσαλονίκης διαθέτει συνολικά 800 θέσεις στάθμευσης, κατανεμημένες σε τέσσερις ζώνες (Α, Β, Γ, Δ) βάσει γεωγραφικής και λειτουργικής κατάταξης. Η κανονιστική ορίζει αυστηρές προδιαγραφές για τη χωροθέτηση σε πεζοδρόμια και πεζόδρομους, με ελάχιστες αποστάσεις από ράμπες, κάδους, φωτεινούς σηματοδότες, οδηγούς τυφλών και περίπτερα.
Τα τέλη ανά Ε.Π.Η.Ο. είναι:
- Ζώνη Α: 39 ευρώ, Ζώνη Β: 25 ευρώ, Ζώνη Γ: 16 ευρώ, Ζώνη Δ: 5 ευρώ.
- Μηδενικό τέλος για οχήματα που εξυπηρετούν άτομα με αναπηρία.
Η παραχώρηση ισχύει για ένα έτος και σε περίπτωση μη ανανέωσης, οι εταιρείες υποχρεούνται να απομακρύνουν τη σήμανση.