Η κατάθεση του πορίσματος ανακοινώθηκε και επισήμως στην Ολομέλεια από τον προεδρεύοντα αντιπρόεδρο της Βουλής Οδυσσέα Κωνσταντινόπουλο. Η συζήτησή του και η λήψη απόφασης, με μυστική ψηφοφορία της Ολομέλειας, θα πραγματοποιηθεί την Τρίτη 22 Ιουλίου.
Νωρίτερα, το πόρισμα της ΝΔ, που εισηγείται την παραπομπή του πρώην υπουργού στην Δικαιοσύνη για την ενδεχόμενη τέλεση του πλημμελήματος της παράβασης καθήκοντος, εγκρίθηκε κατά πλειοψηφία, μόνο από τους 14 βουλευτές-μέλη της κοινοβουλευτικής της ομάδας.
ΠΑΣΟΚ- ΚΙΝΑΛ, ΣΥΡΙΖΑ, ΚΚΕ, Ελληνική Λύση και Νέα Αριστερά, κατέγραψαν τις διαφωνίες τους καταγγέλλοντας την στάση της πλειοψηφίας της Επιτροπής, για αντισυνταγματικές, αντιθεσμικές και παράνομες μεθοδεύσεις, με στόχο την αμνήστευση του πρώην υπουργού και την συγκάλυψη των ποινικών ευθυνών και αποχώρησαν από την συνεδρίαση.
Νίκη και Πλεύση Ελευθερίας παρέμειναν στην συνεδρίαση μέχρι την ολοκλήρωσή της και κατέγραψαν την διαφωνία τους καταψηφίζοντας την πρόταση πορίσματος της πλειοψηφίας.
Το πόρισμα της ΝΔ, που είναι αυτό που εγκρίθηκε κατά πλειοψηφία, εισηγείται την παραπομπή του πρώην υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Αχ. Καραμανλή, για την διερεύνηση της ενδεχόμενης τέλεσης του πλημμελήματος της παράβασης καθήκοντος, σχετικά με την σιδηροδρομική τραγωδία των Τεμπών.
Το πόρισμα, συμπερασματικά, προτείνει προς την Ολομέλεια της Βουλής «την κίνηση ποινικής δίωξης κατά του Κωνσταντίνου Καραμανλή του Αχιλλέως για την πράξη της παράβασης καθήκοντος και ειδικότερα διότι κατά το χρονικό διάστημα από Σεπτέμβριο 2021 έως και 28/2/2023 κατά παράβαση του άρθρου 40 παρ. 3 του νόμου 4974/2022 εκ προθέσεως και με σκοπό να βλάψει οικονομικά την ανώνυμη εταιρεία με την επωνυμία "Οργανισμός Σιδηροδρόμων Ελλάδος ΑΕ" παρέλειψε: α. να καθορίσει ένα επαρκές πλαίσιο χρηματοδότησης για τον τομέα των σιδηροδρόμων, β. να μεριμνήσει για τη διασφάλιση διάθεσης προς τον ΟΣΕ των δημόσιων πόρων που ήταν απαραίτητοι για τη συντήρηση, επισκευή, επέκταση και ανακαίνιση του σιδηροδρομικού δικτύου και την ορθή κατάρτιση του προϋπολογισμού με βάση ένα πολυετές Στρατηγικό Πρόγραμμα Σιδηροδρομικών Επενδύσεων που χρηματοδοτείται από το συγχρηματοδοτούμενο ή το εθνικό Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων ή από πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και εγκρίνεται με κοινή απόφαση των Υπουργών Υποδομών και Μεταφορών, Οικονομικών και Ανάπτυξης και Επενδύσεων, χάριν και της στελέχωσης της εταιρείας ΟΣΕ ΑΕ με το αναγκαίο για την εύρυθμη λειτουργία του προσωπικό».