makedonikanea.gr logo
makedonikanea.gr logo

«Julia Bergovich»: Τέλος εποχής για τη γνωστή αλυσίδα ένδυσης - Άλλαξε χέρια το κεντρικό κτίριο στη Θεσσαλονίκη

Ακούστε το άρθρο 8'
27.09.2025 | 08:00
«Julia Bergovich»: Τέλος εποχής για τη γνωστή αλυσίδα ένδυσης - Άλλαξε χέρια το κεντρικό κτίριο στη Θεσσαλονίκη
Ακόμη μία ιστορική εταιρεία γυναικείας ένδυσης στην Ελλάδα οδηγήθηκε στο κλείσιμο, με τον πλειστηριασμό των κεντρικών της εγκαταστάσεων στη Θεσσαλονίκη να ολοκληρώνει έναν μακρύ κύκλο οικονομικής καθίζησης.

Ο λόγος για την «Ενωμένα Σήματα Μόδας Ανώνυμη Εταιρεία Εισαγωγών, Εξαγωγών, Εμπορίας και Αντιπροσώπευσης Ενδυμάτων», με διακριτικό τίτλο «United Fashion Brands», η οποία διαχειριζόταν την αλυσίδα γυναικείας ένδυσης «Julia Bergovich» (παλαιότερα «More & More»).

Η πάλαι ποτέ ισχυρή επιχείρηση, με παρουσία άνω των 20 ετών στην αγορά και δίκτυο 25 καταστημάτων σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και μεγάλα αστικά κέντρα, κατέθεσε αίτηση πτώχευσης τον Ιούλιο του 2024, μην μπορώντας να ανταποκριθεί στις υποχρεώσεις της. Τον Σεπτέμβριο του 2025, οι κεντρικές εγκαταστάσεις της στη Θεσσαλονίκη βγήκαν για δεύτερη φορά στο ηλεκτρονικό σφυρί, με τον πλειστηριασμό να ολοκληρώνεται και το ακίνητο να αλλάζει χέρια έναντι 2.380.088 ευρώ.

Ο πλειστηριασμός και το ακίνητο

 

Ο πλειστηριασμός πραγματοποιήθηκε στις 26 Σεπτεμβρίου 2025 μέσω της πλατφόρμας e-auction, με επισπεύδουσα την doValue. Είχε προηγηθεί άγονος πλειστηριασμός τον Μάιο με τιμή πρώτης προσφοράς 2.975.000 ευρώ, με αποτέλεσμα στον επαναληπτικό η τιμή να μειωθεί κατά 20%, στα 2.380.000 ευρώ. Τελικά, το ακίνητο κατακυρώθηκε σε νέο ιδιοκτήτη έναντι μόλις 88 ευρώ παραπάνω από το κατώφλι, δηλαδή στα 2.380.088 ευρώ.

Το ακίνητο αφορά οικόπεδο 2.645,19 τ.μ. στην οδό Γιαννιτσών 91. Πάνω σε αυτό έχει ανεγερθεί πολυώροφο κτίριο συνολικού εμβαδού περίπου 8.400 τ.μ., το οποίο αποτελείται από υπόγειο, ισόγειο και τέσσερις ορόφους. Η αρχική του χρήση, σύμφωνα με την οικοδομική άδεια του 1962, ήταν καπναποθήκη. Το 2010 είχε εγκριθεί αλλαγή χρήσης σε εμπορικό κέντρο και γραφεία, και εκδόθηκε σχετική οικοδομική άδεια η οποία προέβλεπε και εσωτερικές διαρρυθμίσεις και προσθήκη εξωτερικού, μεταλλικού, κλιμακοστασίου κινδύνου, χωρίς επεμβάσεις στις όψεις και τον φέροντα οργανισμό του κτιρίου.

Η έκθεση εκτιμητή ανέφερε ότι η ποιότητα κατασκευής ήταν «συνήθης» σε σχέση με τον σκοπό για τον οποίο ανεγέρθηκε, ενώ η σημερινή συντήρηση χαρακτηρίζεται μέτρια. Στους εσωτερικούς χώρους περιλαμβάνονται γραφεία, αποθηκευτικοί χώροι και βοηθητικές υποδομές. Ο νέος ιδιοκτήτης θα χρειαστεί να προβεί σε σημαντικές εργασίες εκσυγχρονισμού για να μπορέσει να αξιοποιήσει το ακίνητο σε εμπορικό ή γραφειακό κέντρο.

Η πτώση της United Fashion Brands

 

Η United Fashion Brands, με έδρα την Ευκαρπία Θεσσαλονίκης, βρέθηκε σε δεινή θέση το τελευταίο διάστημα, καθώς δεν κατάφερε να αντέξει το δυσμενές οικονομικό περιβάλλον που έχει πλήξει τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις λιανικής. Η αλυσίδα «Julia Bergovich», που για δύο δεκαετίες αποτελούσε σταθερό σημείο αναφοράς για το γυναικείο ένδυμα, άρχισε να περιορίζει τη λειτουργία της ήδη από το 2023.

Από το καλοκαίρι του 2024 είχε αναστείλει τη λειτουργία καταστημάτων της και είχε καταθέσει αίτηση πτώχευσης, επικαλούμενη αδυναμία εξυπηρέτησης δανείων και λοιπών υποχρεώσεων. Παράλληλα, και η ιστοσελίδα της εταιρείας τέθηκε εκτός λειτουργίας, σηματοδοτώντας την οριστική παύση εμπορικής δραστηριότητας.

Παρά τις συνεργασίες με καταστήματα χονδρικής και επιλεγμένα σημεία λιανικής σε όλη τη χώρα, η εταιρεία δεν μπόρεσε να αντισταθμίσει τις απώλειες από το δίκτυο των φυσικών καταστημάτων της. Το υψηλό λειτουργικό κόστος, η πίεση από τα διεθνή fast fashion brands και οι μεταβολές στις καταναλωτικές συνήθειες επιτάχυναν την πτώση της.

Η κατάρρευση της United Fashion Brands εντάσσεται σε ένα ευρύτερο κύμα πιέσεων που δέχεται ο κλάδος της ένδυσης στην Ελλάδα. Τα τελευταία χρόνια, η εγχώρια αγορά χαρακτηρίζεται από υπερπροσφορά, χαμηλότερη κατανάλωση σε σχέση με την προ κρίσης περίοδο, αλλά και έντονο ανταγωνισμό από πολυεθνικές αλυσίδες που έχουν εδραιωθεί δυναμικά στη χώρα.

Η απώλεια ενός ελληνικού brand με παρουσία δεκαετιών, όπως η «Julia Bergovich», καταδεικνύει την αδυναμία προσαρμογής πολλών επιχειρήσεων στα νέα δεδομένα: το ηλεκτρονικό εμπόριο, η βιωσιμότητα και η γρήγορη ανανέωση συλλογών έχουν καταστεί κρίσιμοι παράγοντες για την επιβίωση. Αντίθετα, οι επιχειρήσεις που επένδυσαν εγκαίρως σε ψηφιακή παρουσία και διαφοροποιημένες στρατηγικές μπόρεσαν να κρατήσουν μερίδια αγοράς.

Το ακίνητο στην οδό Γιαννιτσών αποτελεί πλέον ένα σημαντικό περιουσιακό στοιχείο στα χέρια του νέου ιδιοκτήτη. Με τη στρατηγική του θέση στον εμπορικό ιστό της Θεσσαλονίκης και με τα χαρακτηριστικά του πολυώροφου κτιρίου, μπορεί να αναπτυχθεί σε εμπορικό κέντρο, γραφειακό χώρο ή ακόμα και μικτό συγκρότημα που θα συνδυάζει χρήσεις. Ωστόσο, απαιτούνται κεφάλαια για την ανακαίνιση, την ενεργειακή αναβάθμιση και τη συμμόρφωση με τους κανονισμούς. 

Η ιστορία της United Fashion Brands αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα των προκλήσεων που αντιμετωπίζει ο κλάδος της ένδυσης στην Ελλάδα. Από την ταχεία ανάπτυξη και το εκτεταμένο δίκτυο καταστημάτων, οδηγήθηκε μέσα σε λίγα χρόνια σε οικονομική ασφυξία και τελικά στην πτώχευση. Ο πλειστηριασμός των εγκαταστάσεων στη Θεσσαλονίκη, που κατοχυρώθηκε σε νέο ιδιοκτήτη, σηματοδοτεί το οριστικό τέλος ενός brand που υπήρξε αναγνωρίσιμο στην εγχώρια αγορά μόδας.

Δήμητρα Τάγκα

Tελευταίες Ειδήσεις