makedonikanea.gr logo
makedonikanea.gr logo

Θεσσαλονίκη: Προσωρινές κυκλοφοριακές ρυθμίσεις απόψε στην Περιφερειακή λόγω FlyOver

Ακούστε το άρθρο 8'
11.10.2025 | 10:30
Flyover/Φωτογραφία αρχείου
/Eurokinissi
Προσωρινές κυκλοφοριακές ρυθμίσεις θα εφαρμοστούν σήμερα Σάββατο 11 Οκτωβρίου, από τις 22:15 το βράδυ έως τις 05:00 το πρωί της Κυριακής, στην Ανατολική Εσωτερική Περιφερειακή Οδό, και στα δύο ρεύματα πορείας, στο ύψος του Ανισόπεδου Κόμβου Κ11 (Πυλαίας – Πανοράματος).

Όπως ενημέρωσε η Τροχαία Θεσσαλονίκης, η κυκλοφορία διακόπτεται λόγω εργασιών για τον FlyOver.

Πιο συγκεκριμένα, στο ρεύμα προς δυτικά, η κυκλοφορία θα διακοπεί πλήρως στο ύψος της 1ης εξόδου προς την οδό Πρασακάκη.
Η εκτροπή της κυκλοφορίας θα γίνεται με κατάλληλη σήμανση μέσω των οδών Πρασακάκη, Τζων Κένεντυ και Ελαιώνων, απ’ όπου τα οχήματα θα επαναεισέρχονται στην Περιφερειακή, στο ύψος του ίδιου κόμβου.

Στο ρεύμα προς Ανατολικά, η κυκλοφορία θα διακοπεί στο ύψος του κλάδου εξόδου προς την οδό Φωκά.

Τα οχήματα θα κινούνται μέσω της οδού Φωκά, με ελεύθερη επιλογή κατεύθυνσης μέσω του κέντρου της πόλης.

Η Τροχαία καλεί τους οδηγούς να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί και να ακολουθούν την οδική σήμανση , ώστε να αποφευχθούν τροχαία ατυχήματα και κυκλοφοριακό χάος.

Οι τροποποιήσεις 


 
Ήδη, ενόψει της καθαίρεσης της υφιστάμενης γέφυρας, που εκτιμάται ότι θα γίνει πριν από το τέλος του τρέχοντος έτους, ισχύουν σε καθημερινή βάση και άλλες τροποποιήσεις στην κυκλοφορία. Οι τροποποιήσεις αυτές, σύμφωνα με πληροφορίες των Μακεδονικών Νέων, γίνονται προκειμένου να εκτελεστούν εργασίες, οι οποίες θα μπορέσουν να διευκολύνουν την κίνηση των οχημάτων όταν θα περάσουμε στο στάδιο της κατεδάφισης, ώστε να μην μπλοκάρει η περιοχή. 

Στόχος της κατασκευάστριας κοινοπραξίας είναι όταν αρχίσει η καθαίρεση των κλάδων της γέφυρας, να υπάρχουν συνολικά τρεις λωρίδες κυκλοφορίας διαθέσιμες για τα οχήματα. 

Ειδικότερα, εδώ και μερικές μέρες εφαρμόζεται νέα κυκλοφοριακή ρύθμιση στην περιοχή της άνω διάβασης του ανισόπεδου κόμβου της Πυλαίας (Τζ. Κένεντυ). Πιο συγκεκριμένα, η κίνηση των οχημάτων στο ρεύμα κατεύθυνσης από το Πανόραμα προς την Πυλαία, διεξάγεται με μια λωρίδα κυκλοφορίας.

Σε δύο φάσεις η κατεδάφιση


 
Υπενθυμίζεται πως η γέφυρα Πανοράματος θα κατεδαφιστεί σε δύο φάσεις, οι οποίες θα απέχουν χρονικά μεταξύ τους κάποιους μήνες (Διαβάστε περισσότερα ΕΔΩ). 

Σε κάθε μία από αυτές τις φάσεις, που πάντα θα είναι Σαββατοκύριακο, θα κλείνει εντελώς η περιφερειακή οδός Θεσσαλονίκης για 48 ώρες, όπως είχε συμβεί και με την κατεδάφιση της γέφυρας Περραιβού. 

Πρώτα θα γκρεμιστεί ο κλάδος της γέφυρας που οδηγεί προς το Αεροδρόμιο «Μακεδονία», ενώ η κυκλοφορία θα διεξάγεται από τον δεύτερο κλάδο, ο οποίος θα αμφιδρομηθεί. Θα προχωρήσει με τάχιστους ρυθμούς η κατασκευή νέου κλάδου και τότε θα περάσουμε στη δεύτερη φάση. Αυτή θα περιλαμβάνει το γκρέμισμα του δεύτερου, παλιού κλάδου και πάλι με 48ωρο αποκλεισμό της Περιφερειακής Οδού στο σύνολό της.  

Δηλαδή, με απλά λόγια, η μέθοδος που θα ακολουθηθεί θα είναι: κατεδάφιση, κατασκευή, κατεδάφιση, κατασκευή.  

Όσον αφορά στην καθαίρεση της σήραγγας στα Κωνσταντινουπολίτικα, οι σχετικές εργασίες θα εκτελεστούν από το νέο έτος, αφού έχουν προχωρήσει οι καθαιρέσεις της γέφυρας Πανοράματος και Αγίου Παύλου. Πάντως, η αποξήλωση κομματιών του τούνελ έχει ήδη ξεκινήσει και το πιθανότερο είναι ότι η καθαίρεση θα γίνει τμηματικά, με μικρή, χρονικά, διάρκεια αποκλεισμού της Περιφερειακής Οδού. Το πιο δύσκολο στο συγκεκριμένο εγχείρημα, θα είναι η απομάκρυνση των μπάζων.

Γι’ αυτό άλλωστε οι ιθύνοντες του έργου και οι μελετητές, εξετάζουν τις μεθόδους που θα ακολουθηθούν για τις εργασίες καθαίρεσης, με γνώμονα πρωτίστως την ασφάλεια, αλλά και τη μικρότερη δυνατή όχληση στην κυκλοφορία. Το θέμα συζητήθηκε και στην πρόσφατη συνεδρίαση του Συντονιστικού Συμβουλίου Θεσσαλονίκης, το οποίο συγκάλεσε ο υφυπουργός Εσωτερικών, αρμόδιος για θέματα Μακεδονίας και Θράκης, Κωνσταντίνος Π. Γκιουλέκας.

Το μπλε καλούπι


 
Την ίδια ώρα, αυτό το χρονικό διάστημα κατασκευάζονται οι κολώνες που θα αποτελέσουν τα βάθρα για να πατήσει πάνω τους και να σηκωθεί το δεύτερο, μπλε καλούπι, κάτι που εκτιμάται ότι θα συμβεί προς το τέλος του τρέχοντος μήνα. 

Τότε πλέον στο Flyover θα δουλεύουν ταυτόχρονα δύο καλούπια, το πορτοκαλί και το μπλε και θα υπάρξει περαιτέρω επιτάχυνση των εργασιών. 

Υπενθυμίζεται ότι το καλούπι αποτελεί μία ειδικά σχεδιασμένη σιδηροκατασκευή που φτιάχτηκε αποκλειστικά για το Flyover και κινείται πάνω στα βάθρα κατασκευάζοντας το οδόστρωμα. 

Σήμερα η πρόοδος του Flyover έχει φτάσει στο 30% και το έργο, σύμφωνα με το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, τρέχει με χίλια, ώστε να είναι έτοιμο τον Μάιο του 2027, με βάση το χρονοδιάγραμμά του. 

Σύμφωνα με πληροφορίες των Μακεδονικών Νέων, στα μέσα Οκτωβρίου θα αρχίσει να σηκώνεται σε βάθρο το μπλε καλούπι του Flyover και να γίνεται ορατό από τους διερχόμενους στο εργοτάξιο που βρίσκεται κοντά στον κόμβο Επταπυργίου.    

Μόλις ολοκληρωθεί η συναρμολόγηση, το μπλε καλούπι θα… πιάσει δουλειά και θα εργάζεται παράλληλα με το πορτοκαλί καλούπι, που ξεκίνησε από τον κόμβο Μετεώρων. Η λειτουργία των καλουπιών είναι κομβικής σημασίας για το έργο καθώς επιταχύνουν την κατασκευή σημαντικά. 

Πώς προχωρά το έργο
 

Η μέθοδος υλοποίησης του έργου είναι σχετικά απλή. Κατασκευάζονται πρώτα τα έδρανα της γέφυρας και στη συνέχεια τοποθετείται το καλούπι και γίνεται η σκυροδέτηση του φορέα της γέφυρας και η υποδομή πάνω στην οποία τελικά θα δημιουργηθεί το κατάστρωμα.

Με αυτό τον τρόπο η δημιουργία του flyover, στο υπερυψωμένο του τμήμα, θεωρείται πως θα έχει επιτευχθεί εντός του 2026. Στη συνέχεια η γέφυρα θα εξοπλιστεί με επίπεδα οδοστρωσίας μέχρι να φτάσει στο τελικό επίπεδο της ασφαλτόστρωσης.

Στο τελικό του στάδιο όλο το τμήμα του flyover θα εξοπλιστεί με τα ηλεκτρομηχανολογικά συστήματα, φωτισμό, σήμανση, στηθαία ασφαλείας και διαγράμμιση για να μπορεί να δοθεί στην κυκλοφορία.

Ποιο είναι το flyover
 

Το αντικείμενο του έργου περιλαμβάνει την αναβάθμιση της υπάρχουσας ανατολικής εσωτερικής περιφερειακής οδού (ΑΕΣΠΕΡ), η οποία σχεδιάσθηκε την δεκαετία 1970-1980. Η υπάρχουσα ανατολική εσωτερική περιφερειακή οδός θα διευρυνθεί και θα εκσυγχρονιστεί σε μήκος 12 χιλιομέτρων.

Παράλληλα θα κατασκευασθεί μία Υπερυψωμένη Λεωφόρος Ταχείας κυκλοφορίας (ΥΤΛ) μήκους περίπου 7,6 χλμ, πάνω από τη σημερινή ανατολική περιφερειακή οδό, που θα περιλαμβάνει, μεταξύ των άλλων τεχνικών, μία γέφυρα μήκους 4 χλμ.

Η ΥΤΛ θα εξυπηρετεί την διαμπερή κυκλοφορία και δεν θα έχει ενδιάμεσους κόμβους. Κατά την διάρκεια της τετραετούς κατασκευαστικής περιόδου του έργου που είναι ευρέως γνωστό ως “Flyover”, πέραν των εργασιών που θα εκτελεσθούν στην ανατολική εσωτερική περιφερειακή οδό, επεμβάσεις θα γίνουν και στην δυτική εσωτερική περιφερειακή οδό της Θεσσαλονίκης,

Με την παράδοση της στην κυκλοφορία θα αυξηθεί κατά η χωρητικότητα της Περιφερειακής Θεσσαλονίκης από 6.000 οχήματα σε 10.000 οχήματα ανά ώρα.

Δείτε ΕΔΩ πώς θα είναι το Flyover όταν ολοκληρωθεί.

 

Tελευταίες Ειδήσεις
Διαβάστε Περισσότερα
Flyover: «Έρχεται» η καθαίρεση της γέφυρας Πανοράματος -Τι αλλάζει στην κυκλοφορία των οχημάτων
Ελλάδα06.10.25 | 05:00
Ντόνια ΚανιτσάκηFlyover: «Έρχεται» η καθαίρεση της γέφυρας Πανοράματος -Τι αλλάζει στην κυκλοφορία των οχημάτων