Ο αγιασμός τελέστηκε από τον Μητροπολίτη Νεαπόλεως και Σταυρουπόλεως Βαρνάβα, ενώ έδωσαν, επίσης, το «παρών» ο υφυπουργός Ανάπτυξης, αρμόδιος για την Έρευνα και την Καινοτομία, Σταύρος Καλαφάτης, ο συντονιστής του γραφείου του Πρωθυπουργού στη Θεσσαλονίκη Γιάννης Παπαγεωργίου και ο περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας Αλέξανδρος Κόπτσης.
Ο πρόεδρος του Ιδρύματος Ωνάση δήλωσε υπερήφανος που βρίσκεται στην Ξηροκρήνη, επισημαίνοντας πως έγινε πολλή δουλειά στο συγκεκριμένο σχολικό συγκρότημα, με τον προϋπολογισμό των εργασιών να ανέρχεται στο ένα εκατ. ευρώ. Πρόσθεσε, όμως, πως «τα όμορφα σχολεία δεν τα κάνουν οι όμορφα βαμμένοι τοίχοι, αλλά οι καλοί εκπαιδευτικοί. Και χαίρομαι που στο Δημόσιο Ωνάσειο Σχολείο της Ξηροκρήνης έχουμε εξαιρετικούς εκπαιδευτικούς και πολύ καλούς μαθητές».
«Εμείς, στο Ίδρυμα Ωνάση, στηρίζουμε τη δημόσια εκπαίδευση και θέλουμε να την ενισχύσουμε, να συμπληρώσουμε τα όποια κενά υπάρχουν ώστε να γίνει ακόμη καλύτερο», συμπλήρωσε ο κ. Παπαδημητρίου, ευχαριστώντας όλους όσοι συνέβαλαν για αποπεράτωση των εργασιών σε διάστημα μόλις 40 ημερών.
Ο υφυπουργός Παιδείας κ. Παπαϊωάννου ευχαρίστησε, από την πλευρά του, το Ίδρυμα για τη στήριξη στο ελληνικό δημόσιο. «Το Ίδρυμα Ωνάση, σε συνεργασία με το υπουργείο Παιδείας ανακαινίζει ένα μεγάλο αριθμό σχολείων -22 σχολεία στο σύνολο, δώδεκα εκ των οποίων δίνονται σήμερα στη χρήση της μαθητικής κοινότητας και των εκπαιδευτικών σε όλη την Ελλάδα. Ένα από αυτά είναι και το σχολείο στην Ξηροκρήνη. Η αναβάθμιση δεν είναι μόνο υλικοτεχνική, έχει να κάνει και με την ποιότητα και τη διάθεση όλου του εκπαιδευτικού προσωπικού», συμπλήρωσε, λέγοντας πως με ένα τέτοιο σχολείο αναβαθμίζεται όλη η περιοχή της δυτικής Θεσσαλονίκης.
Ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Στέλιος Αγγελούδης, με τη σειρά του έδωσε τις δικές του ευχές σε μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς για τη νέα σχολική χρονιά.
Ο κ. Αγγελούδης επισήμανε πως ο δήμος Θεσσαλονίκης διεκδίκησε τα Δημόσια Ωνάσεια Σχολεία για τη συγκεκριμένη περιοχή, με τη βεβαιότητα πως η πρωτοβουλία του Ιδρύματος Ωνάση είναι μια επένδυση στην ποιοτική εκπαίδευση.
«Και σήμερα είμαστε πολύ χαρούμενοι γιατί με την έναρξη της σχολικής χρονιάς, εγκαινιάζονται αυτά τα δύο σχολεία, ανακαινισμένα, με χώρους αθλητικών εγκαταστάσεων, με ότι πιο σύγχρονο υπάρχει στο θέμα της ψηφιακής εκπαίδευσης, με γήπεδα τα οποία έχουν ολοκληρωθεί τους τελευταίους μήνες. Αυτή η περιοχή θα σταματήσει σε λίγο να είναι “η άλλη Θεσσαλονίκη” και θα είναι το κέντρο της πόλης και αναφέρομαι στη δέσμευση που είχαμε αναλάβει πριν ξεκινήσουμε για τη Β' Δημοτική Κοινότητα», είπε χαρακτηριστικά.
Ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης κάλεσε τους μαθητές να διεκδικήσουν τη γνώση μέσα και έξω από το σχολείο, γιατί, όπως ανέφερε, μόνο έτσι θα είναι ελεύθεροι, ανεξάρτητοι άνθρωποι και θα μπορούν να παίρνουν τις σωστές αποφάσεις. «Αμφισβητείστε τα πάντα αλλά με διάλογο, καταλήξτε εκεί που πρέπει και ορίζει η ψυχή και η συνείδηση σας. Απολαύστε, διασκεδάστε και συγχρόνως προχωρήστε στη μάθηση» κατέληξε.
Ο υφυπουργός κ. Καλαφάτης πρόσθεσε πως «η ελληνική κυβέρνηση επενδύει έμπρακτα στην εκπαίδευση και στην παιδεία», ενώ ο συντονιστής του Γραφείου του Πρωθυπουργού κ. Παπαγεωργίου είπε πως «το μήνυμα του πρωθυπουργού για αναβάθμιση της παιδείας, βλέπουμε πως μέσα από πολλές και διαφορετικές εκφάνσεις γίνεται πραγματικότητα».
Στο συγκεκριμένο Γυμνάσιο και Λύκειο της Ξηροκρήνης, το 60% του μαθητικού δυναμικού είναι παιδιά από τη Β' Δημοτική Κοινότητα και το υπόλοιπο 40% μαθητές από τις υπόλοιπες περιοχές της Θεσσαλονίκης.
Παραδόθηκε πλήρως ανακαινισμένο με σύγχρονους χώρους εκπαίδευσης
Στους χώρους των νέων Δημόσιων Ωνάσειων Σχολείων, στο 12ο Γυμνάσιο και στο 16ο Λύκειο, πραγματοποιήθηκε πλήρης ανακαίνιση για την υποδοχή των μαθητών, με νέους διαδραστικούς πίνακες, καινούργια εργονομικά θρανία και φωτιστικά νέας τεχνολογίας, με καινούρια γήπεδα μπάσκετ και βόλεϊ, με διαμόρφωση των εξωτερικών χώρων με δέντρα και πράσινο και νέα παγκάκια, με κουφώματα ενεργειακής κλάσης, αντικατάσταση όλων των μονάδων θέρμανσης και ψύξης, με ανακαίνιση μπάνιων κλπ.
Τα νέα Ωνάσεια Σχολεία διαθέτουν 24 σχολικές τάξεις, βιβλιοθήκη, αίθουσες υπολογιστών, χημείου και πολλαπλών χρήσεων, ενώ ο κάθε μαθητής και μαθήτρια θα έχε ι το δικό του ντουλαπάκι για τη φύλαξη των προσωπικών του αντικειμένων, στα πρότυπα των ξένων σχολείων, ενώ όλος ο χώρος περάστηκε με βαφή αντιγκράφιτι. Επίσης, στο διδακτικό προσωπικό προστίθεται ένας ψυχολόγος, ένας τεχνικός υπολογιστών και ένας κοινωνικός λειτουρός.
Τα Δημόσια Ωνάσεια Σχολεία λειτουργούν με σκοπό την ενίσχυση, την αναβάθμιση και την προαγωγή της παιδείας και του δημόσιου εκπαιδευτικού συστήματος, ώστε να καλλιεργηθούν βέλτιστες εκπαιδευτικές μέθοδοι, πρακτικές και εργαλεία, που με τη σειρά τους θα διαχυθούν στην εκπαιδευτική διαδικασία. Κατά τα άλλα, τα ΔΗΜ.Ω.Σ. εξυπηρετούν από κοινού με τα υπόλοιπα σχολεία τους σκοπούς της δευτεροβάθμιας δημόσιας εκπαίδευσης και υπάγονται διοικητικά στον οικείο Διευθυντή Εκπαίδευσης.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ