Ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Νίκος Ταχιάος το πήρε εξαρχής πάνω του και είχε δεσμευτεί προσωπικά ότι η επαναλειτουργία του Μετρό θα γινόταν στην ώρα της, δηλαδή στις 11 Δεκεμβρίου. Ο ίδιος είχε ξεκαθαρίσει ότι δεν επρόκειτο να υπάρξει καθυστέρηση, έτσι ώστε οι πολίτες να μπορέσουν να χαρούν την εορταστική περίοδο με το Μετρό σε λειτουργία.
Μάλιστα, σε δηλώσεις που είχε κάνει στα Μακεδονικά Νέα ο κ. Ταχιάος, είχε αφήσει ανοιχτό ένα μικρό παράθυρο, για την επαναλειτουργία του υπόγειου μέσου σε σταθερή τροχιά δυο – τρεις μέρες νωρίτερα από τον προγραμματισμό. Και ο στόχος επετεύχθη!
Οι πολίτες θα μπορέσουν να χρησιμοποιήσουν σε όλη την εορταστική περίοδο το έργο που άλλαξε ριζικά τη Θεσσαλονίκη, κάτι άλλωστε που αποτελούσε καθολικό αίτημα της πόλης, των επαγγελματιών, των φορέων και ευρύτερα των κατοίκων. Η επαναλειτουργία του Μετρό αναμένεται να διευκολύνει την πρόσβαση των καταναλωτών στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, δίνοντας πνοή στην εμπορική κίνηση, ενόψει των γιορτών.
Εκπρόσωποι της αγοράς εκφράζουν την ικανοποίησή τους για το γεγονός ότι όχι μόνο τηρήθηκε το χρονοδιάγραμμα της προσωρινής διακοπής, αλλά διότι το μετρό ξαναμπαίνει στον συγκοινωνικό χάρτη νωρίτερα από τον αρχικό σχεδιασμό. Να σημειωθεί ότι το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης (ΕΕΘ) είχε ζητήσει με επιστολή του προς την ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών «να διασφαλιστεί η επαναλειτουργία της βασικής γραμμής του Μετρό, ακριβώς την 10η Δεκεμβρίου, όπως έχει προγραμματιστεί, χωρίς καμία επιπλέον καθυστέρηση», καθώς «μια πιθανή παρέκκλιση από το χρονοδιάγραμμα αυτό» θα είχε «τεράστιες συνέπειες στο οικονομικό και κοινωνικό περιβάλλον της πόλης».
Η επίσημη ανακοίνωση
Η σχετική, επίσημη ανακοίνωση για την επαναλειτουργία του μέσου που αγαπήθηκε πολύ γρήγορα και αγκαλιάστηκε από τους πολίτες, έγινε το βράδυ της Παρασκευής από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και την Ελληνικό Μετρό.
«Τη Δευτέρα 8 Δεκεμβρίου 2025 θα επαναλειτουργήσει για το επιβατικό κοινό η βασική γραμμή του Μετρό Θεσσαλονίκης, όπως αποφασίστηκε σε σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε σήμερα υπό τον Υφυπουργό Υποδομών και Μεταφορών Νίκο Ταχιάο, τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της Ελληνικό Μετρό Α.Ε. Νίκο Κουρέτα, εκπροσώπων της THEMA – Εταιρείας Λειτουργίας και Συντήρησης Μετρό Θεσσαλονίκης και των αναδόχων κατασκευής στο Αμαξοστάσιο του Μετρό Θεσσαλονίκης.Η επαναλειτουργία της βασικής γραμμής, τρεις ημέρες νωρίτερα από τον αρχικά προγραμματισμένο χρόνο, κατέστη δυνατή χάρη στην επιτυχή και ταχύτερη ολοκλήρωση του πρώτου μεγάλου κύκλου δοκιμών συστημάτων και συρμών του ενιαίου πλέον δικτύου, συμπεριλαμβανομένης και της επέκτασης προς Καλαμαριά», υπογραμμίστηκε στην ανακοίνωση.
Ταυτόχρονα επισημάνθηκε ότι, παρότι οι δοκιμές θα συνεχιστούν και μετά την επαναλειτουργία της βασικής γραμμής, αποφασίστηκε η λειτουργία του Μετρό να πραγματοποιείται με πλήρες ωράριο κατά την εορταστική περίοδο, εξασφαλίζοντας καλύτερη εξυπηρέτηση για το επιβατικό κοινό και ομαλή μετακίνηση στην πόλη.
Όλα κύλησαν... ρολόι
Η επιστροφή του Μετρό, σε προγενέστερο από τον προγραμματισμένο χρόνο, αποτελεί σημαντικό επίτευγμα, το οποίο αποδεικνύει την επιτυχία των δοκιμών για την επέκταση προς την Καλαμαριά, που όλο και πλησιάζει. Σε αυτό, το πρώτο -από τα συνολικά δύο- χρονικό διάστημα που το Μετρό παρέμεινε κλειστό, ενοποιήθηκαν τα συστήματα της βασικής γραμμής, με τη γραμμή της επέκτασης. Οι συρμοί έφτασαν επιτυχώς στην Καλαμαριά και όλα κύλησαν... ρολόι.
Όπως έχουν ήδη γράψει τα Μακεδονικά Νέα, τα συστήματα της βασικής γραμμής με τη γραμμή της επέκτασης εναρμονίστηκαν λειτουργικά και «κούμπωσαν» μεταξύ τους. Όλα τα ηλεκτρομηχανολογικά συστήματα δουλεύουν σύμφωνα με τις προβλέψεις, το αυτόματο σύστημα δρομολόγησης των συρμών «διαβάζει» τα δεδομένα, «αναγνωρίζει» τους σταθμούς της Καλαμαριάς και τα τρένα σταματούν στο σημείο που πρέπει με ακρίβεια εκατοστού.
Υπενθυμίζεται ότι για την πραγματοποίηση των δοκιμών, έχει αλλάξει το software που χρησιμοποιείται, ώστε οι συρμοί, φτάνοντας στον σταθμό 25ης Μαρτίου να συνεχίζουν προς την Καλαμαριά και όχι προς τη Νέα Ελβετία. Για την επαναλειτουργία του Μετρό την εορταστική περίοδο, το software θα επανέλθει, ενώ οι δοκιμές στους καινούριους συρμούς θα συνεχιστούν, καθώς κάθε ένας από αυτούς πρέπει να διανύσει 10.000 χιλιόμετρα, ώστε να πιστοποιηθεί και να μπορέσει να ενταχθεί στο σύστημα.
Τη δεύτερη και τελευταία περίοδο που το Μετρό θα κλείσει, επίσης για έναν μήνα, κάπου μεταξύ Ιανουαρίου - Φεβρουαρίου, θα πραγματοποιηθούν οι τελικές δοκιμές και, κυρίως, θα πραγματοποιηθεί η αξιολόγηση και τελικά η πιστοποίηση της ασφάλειας λειτουργίας του ενοποιημένου συστήματος, από ανεξάρτητο οίκο αξιολόγησης. Αμέσως μετά θα μπορέσει να εκδοθεί η απαραίτητη άδεια λειτουργίας του ενιαίου πλέον δικτύου και το Μετρό θα είναι έτοιμο να μπει στις ράγες και με τις δύο γραμμές του.
Το ωράριο λειτουργίας
Οι δοκιμές, ωστόσο, συνεχίζονται για τους νέους συρμούς, τις ώρες που το Μετρό είναι εκτός λειτουργίας. Έτσι, από τη Δευτέρα 8 Δεκεμβρίου και μέχρι το Σάββατο 20 Δεκεμβρίου, η αναχώρηση του πρώτου συρμού θα γίνεται τις καθημερινές στις 6.30 το πρωί και τα Σαββατοκύριακα στις 8, ενώ τα τελευταία δρομολόγια θα πραγματοποιούνται και τις επτά ημέρες της εβδομάδας στις 11 το βράδυ.
Από την Κυριακή 21 Δεκεμβρίου έως και την Κυριακή 4 Ιανουαρίου 2026 το Μετρό θα επανέλθει στο πλήρες ωράριο λειτουργίας του, δηλαδή το πρώτο πρωινό δρομολόγιο θα ξεκινά και τις 7 μέρες τις εβδομάδας στις 5.30 το πρωί, ενώ το τελευταίο θα γίνεται από Κυριακή έως Πέμπτη μισή ώρα μετά τα μεσάνυχτα και τις Παρασκευές και τα Σάββατα στις 2 μετά τα μεσάνυχτα.
Από τη Δευτέρα 5 Ιανουαρίου 2026 και... μέχρι νεωτέρας, το Μετρό θα είναι ανοικτό για τους επιβάτες από Δευτέρα έως Παρασκευή από τις 6 το πρωί μέχρι τις 11 το βράδυ και τα Σαββατοκύριακα από τις 8 το πρωί μέχρι τις 11 το βράδυ.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Ανοίγει νωρίτερα το μετρό Θεσσαλονίκης: Πότε ξαναμπαίνει στις ράγες -Τα δρομολόγια
Τα λεωφορεία
Στο μεταξύ, με κοινή απόφαση του ΟΣΕΘ και του ΟΑΣΘ, η λεωφορειακή γραμμή Μ1, που εκτελεί το δρομολόγιο Νέα Ελβετία - Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός, θα συνεχίσει τη λειτουργία της μέχρι και αύριο, Δευτέρα, πρώτη μέρα επαναλειτουργίας του Μετρό. Η σχετική απόφαση ελήφθη προκειμένου οι επιβάτες να έχουν τη δυνατότητα να ενημερωθούν για την επαναλειτουργία του Μετρό και να επιστρέψουν ομαλά στην κανονικότητα των μετακινήσεων τους με τα δύο βασικά μέσα μεταφοράς της Θεσσαλονίκης.
Η λεωφορειακή γραμμή Μ1 που λειτούργησε από τις 10 Νοεμβρίου και βοήθησε τα μέγιστα με τη διακοπή του Μετρό εξυπηρετώντας χιλιάδες επιβάτες, θα πάψει να υφίσταται μετά το τελευταίο δρομολόγιο που θα εκτελεστεί μισή ώρα μετά τα μεσάνυχτα της Δευτέρας, σύμφωνα με τον υφιστάμενο προγραμματισμό.
Την Τρίτη 9 Δεκεμβρίου θα επαναλειτουργήσει η λεωφορειακή γραμμή 79Χ Νέα Ελβετία – Α.Σ. ΙΚΕΑ.
Παραμένει επίσης σταθερά σε λειτουργία η νέα γραμμή 58Μ που ο ΟΣΕΘ δημιούργησε στα ανατολικά εξυπηρετώντας περιοχές της Θέρμης και του Πανοράματος,τις οποίες συνδέει με τη Νέα Ελβετία.
Ενισχυμένες διατηρούνται οι γραμμές 3, 31 και 39 του ΟΑΣΘ.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Flyover: Παίρνει μορφή η Υπερυψωμένη Λεωφόρος - Διπλασιάστηκε ο ρυθμός σκυροδέτησης από το πορτοκαλί καλούπι







