makedonikanea.gr logo
makedonikanea.gr logo

Η αναγέννηση του Κιλκίς μέσα από έργα και ενισχύσεις 1 δισ. ευρώ

Ακούστε το άρθρο 8'
19.09.2025 | 08:00
Κιλκίς
/Shutterstock
Τα πάντα στην εποχή μας τρέχουν με τεράστια ταχύτητα, με αποτέλεσμα να χρειάζεται μεγάλη προσπάθεια για να συμβαδίσει κάποιος με τις εξελίξεις σε τεχνολογικό, κοινωνικό και οικονομικό επίπεδο. Ολόκληρες περιοχές της χώρας για διάφορους λόγους η κάθε μια έχουν μείνει πίσω, με επιπτώσεις στην αναπτυξιακή τους τροχιά, στο επιχειρηματικό τους περιβάλλον και στην καθημερινότητα των πολιτών.

Το βασικό στοιχείο για την «αναγέννηση» των περιοχών αυτών, είναι η υλοποίηση έργων για την αναβάθμιση των υφιστάμενων υποδομών, τη δημιουργία νέων, απαραίτητων για τον εκσυγχρονισμό τους και επενδύσεις για τη στήριξη και ενίσχυση των επιχειρήσεων και του τοπικού κατά κεφαλής εισοδήματος.

Βασικό παράδειγμα, η περίπτωση του Κιλκίς, μιας Περιφερειακής Ενότητας που βασίζεται κατά μεγάλο ποσοστό- το υψηλότερο στην Κεντρική Μακεδονία- στη Βιομηχανία με 27%, στο Εμπόριο-Μεταφορές-Εστίαση-Διαμονή με 20%, στον Δημόσιο τομέα, υγεία, πρόνοια με 19%, στον Πρωτογενή τομέα με 12% και αυξητική τάση και στη Διαχείριση Ακίνητης Περιουσίας με 10%, που αποτελεί το 2ο χαμηλότερο ποσοστό στην ΠΚΜ.

Για να κοιτάξει το μέλλον με αισιοδοξία το Κιλκίς, υλοποιούνται μέσω του Τοπικού Σχεδίου Ανάπτυξης έργα προϋπολογισμού 630 εκατ. ευρώ, τα οποία είναι είτε σε εξέλιξη, είτε υπό σχεδιασμό, είτε έχουν ολοκληρωθεί. Παράλληλα, 447 εκατ. ευρώ διατίθενται για την ενίσχυση των επιχειρήσεων ή τον δανεισμό τους, μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και της Ελληνικής Αναπτυξιακής Τράπεζας. Το σύνολο των παραπάνω παρεμβάσεων είναι 1,07 δισεκατομμύρια ευρώ σε όλο τον νομό.

Μεγάλα έργα

 

Στον προγραμματισμό έχουν συμπεριληφθεί έργα που αποτελούν σημαντικές, άμεσες παρεμβάσεις, όπως:

  • Οδικός άξονας Θεσσαλονίκη-Κιλκίς-Δοϊράνη | Α/Κ Ασσήρουέως Α/Κ Ν. Σάντας - Β΄Φάση, με πρόσθετη χρηματοδότηση 33 εκατ. και συνολικό προϋπολογισμό 54,5 εκατ. ευρώ. Το έργο είναι σε φάση Διαγωνισμού.
  • Προς δημοπράτηση με προϋπολογισμό 146 εκατ. ευρώ είναι η αναβάθμιση της υφιστάμενης σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκη -Προμαχώνας (Μουριές-Προμαχώνας).
  • Στο στάδιο υπογραφής της σύμβασης είναι το έργο «Ανάπτυξη υποδομών υπερυψηλής ευρυζωνικότητας» (UltraFastBroadband - UFBB), με προϋπολογισμό  212 εκατ. ευρώ.
  • Εγκατάσταση Σύγχρονου Συστήματος Σηματοδότησης καθώς και ETCS – LEVEL 1 στο Τμήμα Θεσσαλονίκη-Ειδομένη. Το έργο είναι υπό κατασκευή, με κόστος 46 εκατ. ευρώ.

 

Σημαντικές παρεμβάσεις χαμηλότερου κόστους

 

Ταυτόχρονα έχουν ενταχθεί και έργα χαμηλότερου προϋπολογισμού, που αναμένεται όμως, σημαντικό το αποτύπωμα τους στην τοπική κοινωνία.
Τα πιο χαρακτηριστικά είναι:

  • Αναβάθμιση Οδικού Συνοριακού Σταθμού Ευζώνων. Έργο προϋπολογισμού 19,1 εκατ. ευρώ.
  • Υπό κατασκευή είναι τα έργα υποδομής που θα αναβαθμίσουν το Επιχειρηματικό Πάρκο- Βιομηχανικής Περιοχής Κιλκίς, με δαπάνη στα 1,8 εκατ. ευρώ.
  • Στον τομέα των πολιτιστικών παρεμβάσεων περιλαμβάνεται ηΑναβάθμιση και εκσυγχρονισμός του Αρχαιολογικού Μουσείου Κιλκίς. Το έργο είναι υπό κατασκευή και το κόστος ανέρχεται στα 2,3 εκατ. ευρώ.
  • Για την αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών υγείας εκσυγχρονίζεται με 1,6 εκατ. ευρώ το Τμήμα Επειγόντων Περιστατικών του Γενικού Νοσοκομείου Κιλκίς, ενώ ταυτόχρονα 3,6 εκατ. ευρώ θα διατεθούν για την ενεργειακή αναβάθμιση κέντρων υγείας Πολυκάστρου και Δροσάτου.
  • Στον σχεδιασμό εκσυγχρονισμού των υποδομών Παιδείας, περιλαμβάνεται η κατασκευή του 4ου Νηπιαγωγείου Πολυκάστρου Κιλκίς, του Δήμου Παιονίας, με1,5 εκατ. ευρώ και η ανέγερση του 4ου Νηπιαγωγείου Πολυκάστρουμε προϋπολογισμό 1,5 εκατ. ευρώ. 

 

Οι προκλήσεις της ΠΕ Κιλκίς

Η Περιφερειακή Ενότητα Κιλκίς είναι μια περιοχή με πολλές ιδιαιτερότητες, καθώς εκτός από τον αστικό ιστό, σε αυτή περιλαμβάνεται και μεγάλος αριθμός χωριών.

Πρόκληση αποτελεί:

  • Η ανάπτυξη και ο εκσυγχρονισμός βασικών δικτύων και υποδομών (οδικών, υδάτων, απορριμμάτων, ενέργειας,εκπαίδευσης, υγείας).
  • Η Συγκράτηση του νεότερου πληθυσμού που έχει μετακομίσει στις μεγάλες πόλεις της χώρας και στο εξωτερικό και η επανακατοίκηση.
  • Η βελτίωση της συνδεσιμότητας της περιοχής.
  • Η Βιωσιμότητα του πρωτογενούς τομέα που έχει αποδυναμωθεί, καθώς μεγάλες κτηνοτροφικές μονάδες δεν υφίστανται πλέον.
  • Η αξιοποίηση του περιβάλλοντος και του φυσικού κάλους, όπως και του πολιτιστικού αποθέματος. Το Κιλκίς κατοικείται κυρίως, από ανθρώπους του Ποντιακού Ελληνισμού, που έχουν να επιδείξουν μεγάλο πολιτιστικό απόθεμα καθώς, διαθέτουν μια ξεχωριστή ιστορία, κουλτούρα, τρόπο ζωής και διαλέκτου.

Γιώργος Νεοχωρίτης

Tελευταίες Ειδήσεις