makedonikanea.gr logo
makedonikanea.gr logo

Flyover-Θεσσαλονίκη: Κλείνει το βράδυ του Σαββάτου η Περιφερειακή στο ύψος του Κ11 - Οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις και η εξέλιξη των εργασιών

Ακούστε το άρθρο 8'
10.10.2025 | 17:17
Flyover/Φωτογραφία αρχείου
Σε κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στην Περιφερειακή οδό της Θεσσαλονίκης προχωρά το βράδυ του Σαββάτου (11/10) η Τροχαία λόγω εργασιών για το Flyover.

Σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση, θα διακοπεί η κυκλοφορία των οχημάτων για επτά ώρες στο ύψος του κόμβου Πυλαίας-Πανοράματος και στα δύο ρεύματα. Την ίδια στιγμή, όπως έχουν ήδη γράψει τα Μακεδονικά Νέα, ισχύουν τροποποιήσεις στην κυκλοφορία λόγω των πρόδρομων εργασιών για την καθαίρεση της διπλής γέφυρας Πανοράματος και την κατασκευή νέας.

Ειδικότερα στην ανακοίνωσή της η Διεύθυνση Τροχαίας Θεσσαλονίκης αναφέρει τα εξής:

«Από τη Διεύθυνση Τροχαίας Θεσσαλονίκης ανακοινώνεται ότι το Σάββατο (11/10/2025) κατά τις ώρες 22:15΄ έως 05:00΄ της επομένης, θα εφαρμοστούν σταδιακά Προσωρινές Κυκλοφοριακές Ρυθμίσεις στην Ανατολική Εσωτερική Περιφερειακή Οδό, και στα δύο ρεύματα πορείας, στο ύψος του  Ανισόπεδου Κόμβου Κ11 (Πυλαίας - Πανοράματος).

Οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις θα εφαρμοστούν το Σάββατο (11/10/2025) κατά τις ώρες 22:15΄ έως 05:00΄ της επομένης

Συγκεκριμένα:

-Θα διακοπεί πλήρως η κυκλοφορία όλων των οχημάτων στην Εσωτερική  Περιφερειακή Οδό Θεσσαλονίκης, στο ρεύμα πορείας προς Δυτικά, στο ύψος της 1ης εξόδου προς την οδό Πρασακάκη του Α/Κ Κ11 (Πυλαίας – Πανοράματος). Η κυκλοφορία όλων των οχημάτων θα διεξάγεται με κατάλληλη σήμανση μέσω των οδών Πρασακάκη, Τζων Κένεντυ και Ελαιώνων όπου τα οχήματα θα εισέρχονται εκ νέου στην Εσωτερική Περιφερειακή οδό, στο ρεύμα πορείας προς Δυτικά, στο ύψος του Α/Κ Κ11. 

-Θα διακοπεί πλήρως η κυκλοφορία όλων των οχημάτων στην Εσωτερική  Περιφερειακή Οδό Θεσσαλονίκης, στο ρεύμα πορείας προς Ανατολικά, στο ύψος του κλάδου εξόδου προς την οδό Φωκά του Α/Κ Κ11 (Πυλαίας – Πανοράματος). Η κυκλοφορία όλων των οχημάτων θα διεξάγεται μέσω της οδού Φωκά με ελεύθερη επιλογή κατευθύνσεων μέσω του κέντρου πόλης. 

Παρακαλούνται οι οδηγοί να καταβάλλουν ιδιαίτερη προσοχή, να συμμορφώνονται με τις πινακίδες σήμανσης, προς αποφυγή τροχαίων ατυχημάτων και δημιουργίας κυκλοφοριακών συμφορήσεων.

Ζητούμε την κατανόηση και τη συνεργασία των πολιτών».

Οι τροποποιήσεις 
 

Ήδη, ενόψει της καθαίρεσης της υφιστάμενης γέφυρας, που εκτιμάται ότι θα γίνει πριν από το τέλος του τρέχοντος έτους, ισχύουν σε καθημερινή βάση και άλλες τροποποιήσεις στην κυκλοφορία. Οι τροποποιήσεις αυτές, σύμφωνα με πληροφορίες των Μακεδονικών Νέων, γίνονται προκειμένου να εκτελεστούν εργασίες, οι οποίες θα μπορέσουν να διευκολύνουν την κίνηση των οχημάτων όταν θα περάσουμε στο στάδιο της κατεδάφισης, ώστε να μην μπλοκάρει η περιοχή. 

Στόχος της κατασκευάστριας κοινοπραξίας είναι όταν αρχίσει η καθαίρεση των κλάδων της γέφυρας, να υπάρχουν συνολικά τρεις λωρίδες κυκλοφορίας διαθέσιμες για τα οχήματα. 

Ειδικότερα, εδώ και μερικές μέρες εφαρμόζεται νέα κυκλοφοριακή ρύθμιση στην περιοχή της άνω διάβασης του ανισόπεδου κόμβου της Πυλαίας (Τζ. Κένεντυ). Πιο συγκεκριμένα, η κίνηση των οχημάτων στο ρεύμα κατεύθυνσης από το Πανόραμα προς την Πυλαία, διεξάγεται με μια λωρίδα κυκλοφορίας.

Σε δύο φάσεις η κατεδάφιση
 

Υπενθυμίζεται πως η γέφυρα Πανοράματος θα κατεδαφιστεί σε δύο φάσεις, οι οποίες θα απέχουν χρονικά μεταξύ τους κάποιους μήνες (Διαβάστε περισσότερα ΕΔΩ). 

Σε κάθε μία από αυτές τις φάσεις, που πάντα θα είναι Σαββατοκύριακο, θα κλείνει εντελώς η περιφερειακή οδός Θεσσαλονίκης για 48 ώρες, όπως είχε συμβεί και με την κατεδάφιση της γέφυρας Περραιβού. 

Πρώτα θα γκρεμιστεί ο κλάδος της γέφυρας που οδηγεί προς το Αεροδρόμιο «Μακεδονία», ενώ η κυκλοφορία θα διεξάγεται από τον δεύτερο κλάδο, ο οποίος θα αμφιδρομηθεί. Θα προχωρήσει με τάχιστους ρυθμούς η κατασκευή νέου κλάδου και τότε θα περάσουμε στη δεύτερη φάση. Αυτή θα περιλαμβάνει το γκρέμισμα του δεύτερου, παλιού κλάδου και πάλι με 48ωρο αποκλεισμό της Περιφερειακής Οδού στο σύνολό της.  

Δηλαδή, με απλά λόγια, η μέθοδος που θα ακολουθηθεί θα είναι: κατεδάφιση, κατασκευή, κατεδάφιση, κατασκευή.  

Όσον αφορά στην καθαίρεση της σήραγγας στα Κωνσταντινουπολίτικα, οι σχετικές εργασίες θα εκτελεστούν από το νέο έτος, αφού έχουν προχωρήσει οι καθαιρέσεις της γέφυρας Πανοράματος και Αγίου Παύλου. Πάντως, η αποξήλωση κομματιών του τούνελ έχει ήδη ξεκινήσει και το πιθανότερο είναι ότι η καθαίρεση θα γίνει τμηματικά, με μικρή, χρονικά, διάρκεια αποκλεισμού της Περιφερειακής Οδού. Το πιο δύσκολο στο συγκεκριμένο εγχείρημα, θα είναι η απομάκρυνση των μπάζων.

Γι’ αυτό άλλωστε οι ιθύνοντες του έργου και οι μελετητές, εξετάζουν τις μεθόδους που θα ακολουθηθούν για τις εργασίες καθαίρεσης, με γνώμονα πρωτίστως την ασφάλεια, αλλά και τη μικρότερη δυνατή όχληση στην κυκλοφορία. Το θέμα συζητήθηκε και στην πρόσφατη συνεδρίαση του Συντονιστικού Συμβουλίου Θεσσαλονίκης, το οποίο συγκάλεσε ο υφυπουργός Εσωτερικών, αρμόδιος για θέματα Μακεδονίας και Θράκης, Κωνσταντίνος Π. Γκιουλέκας.

Τα τέσσερα μέτρα για την κυκλοφοριακή αποσυμφόρηση

 
Προκειμένου να υπάρξει κυκλοφοριακή αποσυμφόρηση με αφορμή την έναρξη των εργασιών για την καθαίρεση της γέφυρας Πανοράματος και της σήραγγας στον περιφερειακό, ανακοινώθηκε η λήψη τεσσάρων μέτρων.

Συγκεκριμένα: 

1. Συντονισμός των εργασιών με τέτοιον τρόπο ώστε να μην συμπέσουν με την αναγκαία διακοπή της λειτουργίας του μετρό Θεσσαλονίκης, ενόψει της επέκτασης προς Καλαμαριά. 

2. Συνεχής παρουσία της Τροχαίας στο σημείο για τη ρύθμιση της κυκλοφορίας. 

3. Νέα σύσκεψη των δημάρχων Πυλαίας- Χορτιάτη και Θέρμης με εκπροσώπους ΟΣΕΘ και ΟΑΣΘ για μία ή δύο εναλλακτικές γραμμές που θα συνδέουν Πανόραμα και Θέρμη με τον σταθμό Νέα Ελβετία του μετρό Θεσσαλονίκης, έτσι ώστε ένας μεγάλος αριθμός πολιτών να μην αναγκάζεται να χρησιμοποιεί την παραδοσιακή διαδρομή Πανόραμα – Θεσσαλονίκη και να κινηθεί προς το μετρό, ίσως και με γραμμή εξπρές.

4. Άμεση ενημέρωση των πολιτών για τις αλλαγές στην κυκλοφορία έτσι ώστε να γνωρίζουν νωρίτερα τις αλλάζει στις μετακινήσεις του.

Όπως είπε ο πρόεδρος της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων Κεντρικής Μακεδονίας και δήμαρχος Πυλαίας- Χορτιάτη, Ιγνάτιος Καϊτεζίδης, «το έργο βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη και προχωρά γρήγορα με ρυθμούς που μας ικανοποιούν όλους, αλλά δημιουργεί και προβλήματα». 

Ο ίδιος χαρακτήρισε την καθαίρεση της γέφυρας Πανοράματος και της σήραγγας στον περιφερειακό, ως δύο πολύ κομβικά έργα, «τα οποία θα δημιουργήσουν συνθήκες κυκλοφοριακής ασφυξίας κι επειδή θα εξελιχθούν σε βάθος χρόνου που τον υπολογίζουμε σε έναν χρόνο θα πρέπει να έχουμε πρόνοιες για να έχουμε τις μικρότερες δυνατές δυσμενείς συνέπειες για τους πολίτες».

Τι θα αλλάξει στην κυκλοφορία των οχημάτων στη γέφυρα Πανοράματος 

 
Σύμφωνα με τα όσα τόνισε ο κ. Καϊτεζίδης, η γέφυρα Πανοράματος, κατά της διάρκεια των εργασιών σε αυτήν στο πλαίσιο της κατασκευής του Flyover, θα διεξάγεται μέσω τριών ρευμάτων κυκλοφορίας. 

Συγκεκριμένα, όπως είπε ο ίδιος, θα είναι ανοιχτό ένα ρεύμα κυκλοφορίας προς Πυλαία και δύο ρεύματα ανόδου, προς Πανόραμα. 

Στο τραπέζι και οι μετακινήσεις μαθητών σε ιδιωτικά σχολεία
 
Καθώς στη συγκεκριμένη περιοχή λειτουργεί σημαντικό αριθμός ιδιωτικών σχολείων, το ζήτημα της μετακίνησης των μαθητών, από και προς αυτά, είναι ένα θέμα που φαίνεται να απασχολεί σε σημαντικό βαθμό το Συντονιστικό Συμβούλιο. Για τον λόγο αυτόν, στην πρόσφατη συνεδρίαση, το παρών έδωσε και ο εκπρόσωπος των ιδιωτικών σχολείων, Γιάννης Κορυφίσης.

Να σημειωθεί ότι καθημερινά μετακινούνται στο σημείο περισσότεροι από 5.000 μαθητές με τουλάχιστον 120 λεωφορεία τις ίδιες ώρες. Σύμφωνα με πληροφορίες, ένα μέτρο που αναμένεται να εξεταστεί έτσι ώστε να αποσυμφορηθεί περαιτέρω η κυκλοφοριακή κατάσταση είναι η ενδεχόμενη τμηματική άφιξη των σχολικών λεωφορείων. 

Οι τρεις λωρίδες 
 

Όπως πληροφορούνται τα Μακεδονικά Νέα, αυτό το χρονικό διάστημα η κατασκευάστρια κοινοπραξία εργάζεται ώστε από τις συνολικά τέσσερις λωρίδες κυκλοφορίας που διαθέτουν οι δύο κλάδοι της γέφυρας (δύο λωρίδες στον κλάδο ανόδου και δύο λωρίδες στον κλάδο καθόδου), να υπάρχουν για τα οχήματα συνολικά τρεις διαθέσιμες λωρίδες κυκλοφορίας.  

Έτσι, έχουν εκπονηθεί μελέτες και, προκειμένου να μην οδηγηθεί η περιοχή σε κυκλοφοριακή ασφυξία, «ξηλώνονται» από τον κλάδο που θα κατεδαφιστεί πρώτος οι νησίδες και γίνεται όση διαπλάτυνση είναι εφικτό, έτσι ώστε να υπάρχουν τρεις λωρίδες κυκλοφορίας. Οι δύο θα χρησιμοποιούνται για την κάθοδο από το Πανόραμα και η μία για την άνοδο σε αυτό. 

Οι τρεις λωρίδες θα έχουν συνολικά πλάτος δέκα μέτρων, θα είναι δηλαδή στενές, όπως είναι άλλωστε σήμερα σε όλη την Περιφερειακή Οδό Θεσσαλονίκης, όπου εκτελούνται οι εργασίες κατασκευής του Flyover. 

Το μπλε καλούπι
 

Την ίδια ώρα, αυτό το χρονικό διάστημα κατασκευάζονται οι κολώνες που θα αποτελέσουν τα βάθρα για να πατήσει πάνω τους και να σηκωθεί το δεύτερο, μπλε καλούπι, κάτι που εκτιμάται ότι θα συμβεί προς το τέλος του τρέχοντος μήνα. 

Τότε πλέον στο Flyover θα δουλεύουν ταυτόχρονα δύο καλούπια, το πορτοκαλί και το μπλε και θα υπάρξει περαιτέρω επιτάχυνση των εργασιών. 

Υπενθυμίζεται ότι το καλούπι αποτελεί μία ειδικά σχεδιασμένη σιδηροκατασκευή που φτιάχτηκε αποκλειστικά για το Flyover και κινείται πάνω στα βάθρα κατασκευάζοντας το οδόστρωμα. 

Σήμερα η πρόοδος του Flyover έχει φτάσει στο 30% και το έργο, σύμφωνα με το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, τρέχει με χίλια, ώστε να είναι έτοιμο τον Μάιο του 2027, με βάση το χρονοδιάγραμμά του. 

Σύμφωνα με πληροφορίες των Μακεδονικών Νέων, στα μέσα Οκτωβρίου θα αρχίσει να σηκώνεται σε βάθρο το μπλε καλούπι του Flyover και να γίνεται ορατό από τους διερχόμενους στο εργοτάξιο που βρίσκεται κοντά στον κόμβο Επταπυργίου.    

Μόλις ολοκληρωθεί η συναρμολόγηση, το μπλε καλούπι θα… πιάσει δουλειά και θα εργάζεται παράλληλα με το πορτοκαλί καλούπι, που ξεκίνησε από τον κόμβο Μετεώρων. Η λειτουργία των καλουπιών είναι κομβικής σημασίας για το έργο καθώς επιταχύνουν την κατασκευή σημαντικά. 

Πώς προχωρά το έργο
 

Η μέθοδος υλοποίησης του έργου είναι σχετικά απλή. Κατασκευάζονται πρώτα τα έδρανα της γέφυρας και στη συνέχεια τοποθετείται το καλούπι και γίνεται η σκυροδέτηση του φορέα της γέφυρας και η υποδομή πάνω στην οποία τελικά θα δημιουργηθεί το κατάστρωμα.

Με αυτό τον τρόπο η δημιουργία του flyover, στο υπερυψωμένο του τμήμα, θεωρείται πως θα έχει επιτευχθεί εντός του 2026. Στη συνέχεια η γέφυρα θα εξοπλιστεί με επίπεδα οδοστρωσίας μέχρι να φτάσει στο τελικό επίπεδο της ασφαλτόστρωσης.

Στο τελικό του στάδιο όλο το τμήμα του flyover θα εξοπλιστεί με τα ηλεκτρομηχανολογικά συστήματα, φωτισμό, σήμανση, στηθαία ασφαλείας και διαγράμμιση για να μπορεί να δοθεί στην κυκλοφορία.

Ποιο είναι το flyover
 

Το αντικείμενο του έργου περιλαμβάνει την αναβάθμιση της υπάρχουσας ανατολικής εσωτερικής περιφερειακής οδού (ΑΕΣΠΕΡ), η οποία σχεδιάσθηκε την δεκαετία 1970-1980. Η υπάρχουσα ανατολική εσωτερική περιφερειακή οδός θα διευρυνθεί και θα εκσυγχρονιστεί σε μήκος 12 χιλιομέτρων.

Παράλληλα θα κατασκευασθεί μία Υπερυψωμένη Λεωφόρος Ταχείας κυκλοφορίας (ΥΤΛ) μήκους περίπου 7,6 χλμ, πάνω από τη σημερινή ανατολική περιφερειακή οδό, που θα περιλαμβάνει, μεταξύ των άλλων τεχνικών, μία γέφυρα μήκους 4 χλμ.

Η ΥΤΛ θα εξυπηρετεί την διαμπερή κυκλοφορία και δεν θα έχει ενδιάμεσους κόμβους. Κατά την διάρκεια της τετραετούς κατασκευαστικής περιόδου του έργου που είναι ευρέως γνωστό ως “Flyover”, πέραν των εργασιών που θα εκτελεσθούν στην ανατολική εσωτερική περιφερειακή οδό, επεμβάσεις θα γίνουν και στην δυτική εσωτερική περιφερειακή οδό της Θεσσαλονίκης,

Με την παράδοση της στην κυκλοφορία θα αυξηθεί κατά η χωρητικότητα της Περιφερειακής Θεσσαλονίκης από 6.000 οχήματα σε 10.000 οχήματα ανά ώρα.

Δείτε ΕΔΩ πώς θα είναι το Flyover όταν ολοκληρωθεί.

 

Tελευταίες Ειδήσεις
Διαβάστε Περισσότερα
Flyover: «Έρχεται» η καθαίρεση της γέφυρας Πανοράματος -Τι αλλάζει στην κυκλοφορία των οχημάτων
Ελλάδα06.10.25 | 05:00
Ντόνια ΚανιτσάκηFlyover: «Έρχεται» η καθαίρεση της γέφυρας Πανοράματος -Τι αλλάζει στην κυκλοφορία των οχημάτων