Σύμφωνα με τους διοργανωτές, σκοπός του Συνεδρίου είναι να αναδείξει το διαχρονικό ζήτημα της παιδαγωγικής και διδακτικής επάρκειας των εκπαιδευτικών, να αποτιμήσει τις μέχρι σήμερα πολιτικές και πρακτικές, καθώς και να διερευνήσει τα μοντέλα αρχικής εκπαίδευσης και συνεχιζόμενης επαγγελματικής ανάπτυξης των εκπαιδευτικών στην Ελλάδα και στο διεθνές περιβάλλον.
Κατά τη διάρκεια του Συνεδρίου, θα πραγματοποιηθούν εισηγήσεις ειδικών επιστημόνων, στρογγυλές τράπεζες και συζητήσεις, με στόχο την ανταλλαγή απόψεων και τη διαμόρφωση προτάσεων.
Οι κύριες ενότητες του Συνεδρίου καλύπτουν θέματα όπως: «Θεσμικά και νομοθετικά πλαίσια για την Παιδαγωγική και Διδακτική Επάρκεια στην Ελλάδα και διεθνώς», «Ιστορικές διαστάσεις της Παιδαγωγικής και Διδακτικής Επάρκειας στην Ελλάδα», «Παιδαγωγική και Διδακτική Επάρκεια και μαθησιακά αποτελέσματα: προκλήσεις και ευκαιρίες», «Πρακτική άσκηση, συμβουλευτική καθοδήγηση και υποστήριξη νέων εκπαιδευτικών», «Διεθνείς συγκρίσεις και καλές πρακτικές στην εκπαίδευση των εκπαιδευτικών», «Η Παιδαγωγική και Διδακτική Επάρκεια ως στοιχείο της επαγγελματικής ταυτότητας του εκπαιδευτικού», «Αξιολόγηση Παιδαγωγικής και Διδακτικής Επάρκειας και συμβολή της στη βελτίωση της εκπαίδευσης».





