Η ειδοποίηση της FAA, με ημερομηνία 11 Ιουλίου, εκδόθηκε έπειτα από προκαταρκτική έκθεση για το δυστύχημα του περασμένου μήνα με Boeing 787-8, που κόστισε τη ζωή σε 260 άτομα και προκάλεσε ανησυχίες για τους διακόπτες αποκοπής καυσίμου των κινητήρων.
Η ειδοποίηση προς τις αρχές πολιτικής αεροπορίας αναφέρει: «Αν και ο σχεδιασμός των διακοπτών καυσίμου, συμπεριλαμβανομένου του μηχανισμού κλειδώματος, είναι παρόμοιος σε διάφορα μοντέλα Boeing, η FAA δεν θεωρεί ότι αυτό συνιστά επικίνδυνη κατάσταση που να δικαιολογεί οδηγία αξιοπλοΐας για οποιοδήποτε μοντέλο, συμπεριλαμβανομένου του 787.»
Η Boeing ανέφερε επίσης την ειδοποίηση αυτή σε ενημερωτικό σημείωμα προς τις αεροπορικές εταιρείες και δεν προτείνει καμία ενέργεια, σύμφωνα με δύο πηγές με άμεση γνώση του θέματος.
Η προκαταρκτική έκθεση της Ινδικής Αρχής Διερεύνησης Αεροπορικών Δυστυχημάτων αναφέρει ότι η Air India δεν είχε πραγματοποιήσει τους ελέγχους που συνέστησε η FAA το 2018, καθώς αυτοί δεν ήταν υποχρεωτικοί.
Η έκθεση επίσης αναφέρει ότι όλες οι υποχρεωτικές οδηγίες αξιοπλοΐας και τα δελτία τεχνικών ειδοποιήσεων είχαν εφαρμοστεί.
Ο σύνδεσμος πιλότων ALPA India απέρριψε την υπόθεση του ανθρώπινου λάθους και ζήτησε μια δίκαιη, τεκμηριωμένη έρευνα, ενώ ζητά να συμμετέχει στην έρευνα ως παρατηρητής.
Σύμφωνα με το καταγραφικό του πιλοτηρίου, λίγο πριν από τη συντριβή, ένας πιλότος ρώτησε τον άλλον γιατί έκοψε την παροχή καυσίμου και ο δεύτερος απάντησε ότι δεν το έκανε.
Οι δύο διακόπτες καυσίμου είχαν αλλάξει σχεδόν ταυτόχρονα από τη θέση «λειτουργία» στη θέση «απενεργοποιημένο» αμέσως μετά την απογείωση, χωρίς να είναι ξεκάθαρο πώς έγινε αυτό.
Δύο Αμερικανοί ειδικοί σε θέματα αεροπορικής ασφάλειας στήριξαν το αίτημα των Ινδών πιλότων να παρακολουθούν την έρευνα, αλλά δήλωσαν πως η προκαταρκτική έκθεση δεν δείχνει προκατάληψη υπέρ του ανθρώπινου λάθους.
Ο πιλότος και πρώην εκπρόσωπος της ALPA, John Cox, δήλωσε ότι η έκθεση φαίνεται αντικειμενική και δίκαιη.