Όμως, μια πιο προσεκτική ματιά δείχνει ότι αυτή η λογική βασίζεται περισσότερο στην εικόνα παρά σε στρατηγική ή οικονομική αναγκαιότητα.
Η MoffettNathanson αναφέρει ότι οι φωνές υπέρ της εξαγοράς της Perplexity αντανακλούν μια ευρύτερη αντίληψη της αγοράς, ότι η υψηλή αποτίμηση της Apple - παραμένει κοντά στις 30 φορές τα προβλεπόμενα κέρδη παρά τις αδύναμες πωλήσεις στην Κίνα, τις νομικές ήττες και την περιορισμένη προβολή στο AI - δείχνει ανθεκτικότητα, όχι ανάπτυξη.
Από αυτή την οπτική, η απόκτηση μιας ταχέως αναπτυσσόμενης εταιρείας AI αναζήτησης βοηθά την Apple να διατηρήσει το αφήγημά της, ακόμη κι αν δεν αλλάξει ουσιαστικά τα οικονομικά μεγέθη.
Ένας πιθανός καταλύτης θα μπορούσε να είναι η ενδεχόμενη απώλεια των πληρωμών TAC (Traffic Acquisition Costs) από την Google, οι οποίες αποφέρουν στην Apple δισεκατομμύρια κάθε χρόνο από τις υπηρεσίες της.
Αν ρυθμιστικές αρχές ή δικαστικές αποφάσεις αναγκάσουν την Google να μειώσει ή να διακόψει αυτή τη συμφωνία, η Apple θα χρειαζόταν ένα εναλλακτικό σχέδιο για την αναζήτηση. Η Perplexity, μια έξυπνη και ταχύτατα αναπτυσσόμενη AI startup, θα μπορούσε θεωρητικά να καλύψει αυτό το κενό.
Ωστόσο, υπάρχουν όρια. Το επιχειρηματικό μοντέλο της Perplexity έχει σχεδιαστεί για να διαταράξει το παραδοσιακό μοντέλο αναζήτησης της Google, το οποίο βασίζεται σε διαφημίσεις και έχει υψηλά περιθώρια κέρδους - κάτι που σημαίνει πως η Perplexity δεν έχει αντίστοιχη δυνατότητα εσόδων.
Ακόμη κι αν η Apple ενισχύσει την απήχησή της, η δέσμευσή της στην προστασία της ιδιωτικότητας περιορίζει τη στόχευση διαφημίσεων, καθιστώντας δύσκολη την αντιγραφή του μοντέλου της Google.
Πιο σημαντικό όμως είναι ότι η εξαγορά της Perplexity δεν θα πυροδοτούσε έναν νέο «υπερ-κύκλο» αναβαθμίσεων iPhone. Οι υπηρεσίες της Perplexity βασίζονται στο cloud και δεν απαιτούν ανανέωση υλικού.
Αντίθετα, η μακροπρόθεσμη αποτίμηση της Apple εξαρτάται από μια τοπική AI εμπειρία που θα οδηγούσε σε ανανέωση συσκευών. Η Perplexity δεν προσφέρει κάτι τέτοιο με την τωρινή μορφή της.
Το ερώτημα παραμένει αν η συγκεκριμένη startup θα μπορούσε να επιταχύνει την ανάπτυξη των εσωτερικών μικρών γλωσσικών μοντέλων της Apple.
Ίσως, αλλά η Perplexity δεν διαθέτει την κλίμακα που απαιτείται για την κατασκευή θεμελιωδών μοντέλων· το μοντέλο Sonar που χρησιμοποιεί βασίζεται στο ανοιχτού κώδικα Llama της Meta, ενώ η ομάδα της είναι πολύ μικρότερη από τη μονάδα AI της Google.
Η Apple ίσως χρειάζεται μια τολμηρή κίνηση στο πεδίο της Tεχνητής Νοημοσύνης. Όμως, αν αναζητά ανάπτυξη και όχι απλώς άμυνα, η Perplexity ίσως να μην είναι η κατάλληλη επιλογή.