makedonikanea.gr logo
makedonikanea.gr logo

Θεσσαλονίκη: Τα νέα brands που έκαναν θόρυβο στο κέντρο – Πώς εξελίσσονται οι τιμές μίσθωσης στο λιανεμπόριο

Ακούστε το άρθρο 8'
07.08.2025 | 08:00
Θεσσαλονίκη / Φωτογραφία Αρχείου
Σε φάση σταθεροποίησης και στρατηγικών μετακινήσεων βρέθηκε η αγορά λιανικής της Θεσσαλονίκης κατά το πρώτο εξάμηνο του 2025, με έμφαση στις κεντρικές εμπορικές ζώνες, τις στοχευμένες επεκτάσεις διεθνών brands και τη διαρκή ενίσχυση του ηλεκτρονικού εμπορίου.

Οι τιμές μίσθωσης στα εμπορικά ακίνητα υψηλής προβολής διατηρήθηκαν σε επίπεδα ανάλογα με το β’ εξάμηνο του 2024 σύμφωνα με το market review της Δανός| An alliance member of BNP PARIBAS Real Estate για τις εξελίξεις στην κτηματαγορά της Θεσσαλονίκης, ενώ η λειτουργία του μετρό φαίνεται να αναδιαμορφώνει τον χάρτη της εμπορικής κίνησης, δημιουργώντας νέα σημεία ενδιαφέροντος. Παράλληλα, τα εμπορικά ακίνητα παραμένουν σταθερά στο επενδυτικό ενδιαφέρον, ιδίως σε σημεία πρώτης προβολής.

Ισχυρή ζήτηση στις εμπορικές πιάτσες του κέντρου

 

Η οδός Τσιμισκή, και συγκεκριμένα το πιο δημοφιλές τμήμα της (μεταξύ των οδών Κομνηνών και Κούσκουρα), συνεχίζει να αποτελεί τον πυρήνα της λιανικής δραστηριότητας της Θεσσαλονίκης. Οι τιμές ενοικίασης για καταστήματα στο σημείο αυτό κυμαίνονται μεταξύ 120 και 160 ευρώ ανά τετραγωνικό μέτρο, τιμές που διατηρήθηκαν σταθερές σε σύγκριση με το δεύτερο εξάμηνο του 2024, δείγμα ωρίμανσης αλλά και διατήρησης υψηλής ζήτησης.

Σημαντική είναι και η κινητικότητα στην οδό Μητροπόλεως, στην οποία άνοιξαν νέα καταστήματα γνωστών διεθνών brands όπως η Holland & Barrett, ένα από τα πιο ιστορικά και αναγνωρισμένα wellness brands παγκοσμίως (νέο κατάστημα στον αριθμό 45), αλλά και η Mayoral με παιδικά ρούχα, που άνοιξε το πρώτο της κατάστημα σε high street σημείο, στο νούμερο 52 με σύμβουλο για το θέμα της μίσθωσης τη Δανός. Σημειώνεται ότι μέχρι πρότινος η εταιρεία δραστηριοποιούνταν κυρίως εντός εμπορικών κέντρων.

Νέες αφίξεις και επαναπροσδιορισμός του καταναλωτικού χάρτη

 

Το πρώτο εξάμηνο του 2025 χαρακτηρίστηκε από σημαντικές εμπορικές κινήσεις, όπως το άνοιγμα του πρώτου καταστήματος ένδυσης Brooks Brothers στη Θεσσαλονίκη, με μίσθωση στο ισόγειο του ξενοδοχείου Electra Palace στην πλατεία Αριστοτέλους. Ο οίκος μόδας Michael Kors επίσης επεκτάθηκε στην αγορά της Θεσσαλονίκης με κατάστημα επί της οδού Αγίας Σοφίας 12, ενώ η εταιρεία street food Jackaroo πρόκειται να ανοίξει σύντομα κατάστημα στη διασταύρωση Αγίας Σοφίας και Μητροπόλεως. 

Παράλληλα, η ProCredit Bank προγραμματίζει τη λειτουργία νέου υποκαταστήματος κοντά στην πλατεία Αριστοτέλους, μόλις ολοκληρωθεί η ανακαίνιση του ακινήτου με σύμβουλο ξανά για τη μίσθωση την εταιρεία Δανός. 

Ενδιαφέρον παρουσιάζει και η επανατοποθέτηση της αλυσίδας είδη δώρων Butlers, η οποία μετέφερε τη δραστηριότητά της από την Αγίας Σοφίας 28 στο εμπορικό και επιχειρηματικό κέντρο Πλατεία, στην οδό Τσιμισκή, ακολουθώντας τη στρατηγική ενίσχυσης παρουσίας σε νεότευκτες ή αναβαθμισμένες εμπορικές δομές.

Απόδοση επενδύσεων και αποτιμήσεις

 

Οι αποδόσεις (yields) για ακίνητα πρώτης προβολής (high street) στη Θεσσαλονίκη κατά το πρώτο εξάμηνο του 2025 παρέμειναν στο εύρος 5,50% – 6,00%, επιβεβαιώνοντας τη σταθερότητα του επενδυτικού ενδιαφέροντος. Για περιοχές δευτερεύουσας σημασίας, όπως η Καλαμαριά, η Πυλαία και τα δυτικά προάστια, οι αποδόσεις κινούνται μεταξύ 7,00% και 8,00%, αποτυπώνοντας τόσο τη χαμηλότερη αξία όσο και την υψηλότερη πιθανή απόδοση λόγω υψηλότερου επενδυτικού ρίσκου.

Το μετρό ως game changer της λιανικής

 

Η έναρξη λειτουργίας του Μετρό Θεσσαλονίκης στα τέλη του 2024 έχει ήδη αρχίσει να επηρεάζει τον χάρτη της λιανικής. Η οδός Εγνατία μετατρέπεται σταδιακά σε πιο ελκυστικό προορισμό, κυρίως για εταιρείες του κλάδου F&B (τροφοδοσία – εστίαση), χάρη στην αυξημένη διέλευση πεζών και τη βελτιωμένη προσβασιμότητα. Τα νέα δεδομένα δημιουργούν ευκαιρίες για αναδιάταξη της αγοράς και πιθανή αναβάθμιση περιοχών που προηγουμένως δεν συγκαταλέγονταν στις εμπορικές πιάτσες πρώτης επιλογής.

Ηλεκτρονικό εμπόριο και φυσικά καταστήματα

 

Παρά την αδιάκοπη αύξηση του ηλεκτρονικού εμπορίου, το φυσικό κατάστημα εξακολουθεί να διατηρεί κεντρικό ρόλο στην καταναλωτική εμπειρία, ειδικά σε τομείς όπως η ένδυση, η υπόδηση και τα καταναλωτικά προϊόντα υγείας, με βάση την έκθεση της Δανός. Η παρουσία διεθνών αλυσίδων σε φυσικά καταστήματα σε κεντρικά σημεία της πόλης αντανακλά τη διαχρονική σημασία του high street retail, με τις εταιρείες να επενδύουν σε αναγνωρίσιμα σημεία για να ενισχύσουν το brand visibility και την άμεση επαφή με τον καταναλωτή.

Η λιανική αγορά της Θεσσαλονίκης διατηρεί ισχυρά θεμελιώδη μεγέθη, με σταθερή ζήτηση για ακίνητα σε κεντρικές θέσεις, υψηλό βαθμό κινητικότητας νέων αφίξεων και μετεγκαταστάσεων, και σταθερές αποδόσεις για τους επενδυτές. Οι αλλαγές στην αστική κινητικότητα και η ανακατανομή των εμπορικών ροών δημιουργούν νέες ευκαιρίες για στρατηγικές επεκτάσεις, ενώ η σταδιακή επανάκαμψη της κατανάλωσης ενισχύει την ανθεκτικότητα του κλάδου. Η Θεσσαλονίκη συνεχίζει να αποτελεί μία από τις δυναμικές λιανικές αγορές της χώρας, με ελκυστικότητα τόσο για επενδυτές όσο και για επιχειρηματίες που επιδιώκουν παρουσία σε ένα σταθερό και εξελισσόμενο αστικό περιβάλλον.

Δήμητρα Τάγκα

Tελευταίες Ειδήσεις
Διαβάστε Περισσότερα
Αλλάζει πρόσωπο η αγορά γραφείων στη Θεσσαλονίκη – Ο χάρτης της επιχειρηματικής στέγασης
Οικονομία06.08.25 | 05:00
Δήμητρα ΤάγκαΑλλάζει πρόσωπο η αγορά γραφείων στη Θεσσαλονίκη – Ο χάρτης της επιχειρηματικής στέγασης