Για τρίτη συνεχόμενη χρονιά, η πρωτοβουλία αυτή έφερε στο επίκεντρο την τοπική γαστρονομία ως βασικό στοιχείο της τουριστικής εμπειρίας, συνδυάζοντας τη φιλοξενία με τις γεύσεις που χαρακτηρίζουν τον προορισμό.
Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με τον Δήμο Θεσσαλονίκης, τον Δήμο Θέρμης και την Ένωση Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης. Στόχος της ήταν να προσφέρει στους επιβάτες που περνούν από το αεροδρόμιο μια «τελευταία γεύση» από τον γαστρονομικό πλούτο της περιοχής, ενισχύοντας παράλληλα την τουριστική ταυτότητα της πόλης.
Η Θεσσαλονίκη ως παγκόσμιος γαστρονομικός προορισμός
Η Θεσσαλονίκη έχει αναγνωριστεί διεθνώς για τον πλούτο των γεύσεών της, κάτι που επισφραγίστηκε με την ένταξή της στο Παγκόσμιο Δίκτυο Δημιουργικών Πόλεων Γαστρονομίας της UNESCO.
Μιλώντας για τη σημασία της πρωτοβουλίας, ο κ. Γιώργος Βήλος, Γενικός Διευθυντής Ανάπτυξης της Fraport Greece, τόνισε: «Για τρίτη συνεχόμενη χρονιά γιορτάζουμε την Παγκόσμια Ημέρα Τουρισμού εδώ στο μεγαλύτερο μας αεροδρόμιο, το αεροδρόμιο Θεσσαλονίκης Μακεδονία. Και δεν είναι τυχαία η επιλογή του αεροδρομίου Μακεδονία, μιας και η Θεσσαλονίκη είναι παγκοσμίως γνωστή για τον γαστρονομικό τουρισμό, για τη γαστρονομική εμπειρία που προσφέρει. Η θεματική ενότητα και φέτος αυτής της εκδήλωσης είναι η γαστρονομία. Η Θεσσαλονίκη κατέχει επάξια τον τίτλο ως ενός παγκόσμιου γαστρονομικού τουριστικού προορισμού και αυτό έχει αναγνωριστεί όχι μόνο από όσους επισκέπτονται τη Θεσσαλονίκη, αλλά και από την UNESCO που την έχει εντάξει στο Δίκτυο Πόλεων Δημιουργικής Γαστρονομίας».
Με αυτό τον τρόπο, η Fraport Greece, σε συνεργασία με τους τοπικούς φορείς, δεν περιορίζεται στην απλή λειτουργία του αεροδρομίου, αλλά αναδεικνύει την πόλη μέσα από την ίδια την εμπειρία των ταξιδιωτών.
Συνεργασίες για την ενίσχυση του τουρισμού
Ο αντιδήμαρχος Πολιτισμού και Τουρισμού του Δήμου Θεσσαλονίκης, κ. Βασίλης Γάκης, στάθηκε στη σημασία αυτής της προσπάθειας για την ενίσχυση του τουριστικού προϊόντος της πόλης:
«Η Fraport, αναδεικνύοντας και τη γαστρονομία της Θεσσαλονίκης, διοργανώνει αυτήν την εξαιρετική γαστρονομική δράση στο αεροδρόμιο, δίνοντας την ευκαιρία στους επιβάτες που αναχωρούν να δοκιμάσουν, να πάρουν μία τελευταία γεύση από τις γεύσεις της Θεσσαλονίκης. Εμείς είμαστε σε αγαστή συνεργασία με την Fraport και νομίζω ότι γίνεται μια εξαιρετική δουλειά για την αύξηση των συνδέσεων με πολλές και διαφορετικές αεροπορικές εταιρείες με νέους προορισμούς, έτσι ώστε να ενισχυθεί ακόμη περισσότερο η επισκεψιμότητα στην πόλη μας».
Στη συνέχεια, πρόσθεσε ότι «Άλλωστε ένας βασικός άξονας της πολιτικής της διοίκησης του δημάρχου Θεσσαλονίκης Στέλιου Αγγελούδη είναι η ανάπτυξη του τουρισμού. Νομίζω ότι όλοι οι φορείς με αγαστή συνεργασία μεταξύ μας και φυσικά και με την Fraport, σταθερά έχουμε αποτελέσματα τα οποία φαίνονται χρόνο με το χρόνο. Στόχος μας οι πτήσεις τους να μην είναι μόνο Ιούνιο, Ιούλιο, Αύγουστο, αλλά να ξεκινούν από Απρίλιο και να τελειώνουν τον Οκτώβριο, με αυτή την επέκταση να είναι πάρα πολύ σημαντική».
Ο γαστρονομικός τουρισμός ως στρατηγικό πλεονέκτημα
Η Παγκόσμια Ημέρα Τουρισμού αποτέλεσε την ιδανική αφορμή για να προβληθεί η Θεσσαλονίκη μέσα από το πιο αναγνωρίσιμο και δημοφιλές χαρακτηριστικό της: τη γαστρονομία. Το Αεροδρόμιο «Μακεδονία», ως κύρια πύλη εισόδου στη Βόρεια Ελλάδα, γίνεται το κατάλληλο σημείο συνάντησης πολιτισμού, φιλοξενίας και γεύσεων, δίνοντας στους ταξιδιώτες μια ολοκληρωμένη πρώτη ή τελευταία εμπειρία από τον προορισμό.
Με τέτοιες δράσεις, η Fraport Greece επιβεβαιώνει τον ρόλο της όχι μόνο ως διαχειριστής υποδομών, αλλά και ως στρατηγικός εταίρος στην προώθηση της Ελλάδας ως ελκυστικού τουριστικού προορισμού.
Η Θεσσαλονίκη συνεπώς, με τον διεθνώς αναγνωρισμένο γαστρονομικό της χαρακτήρα, κερδίζει ολοένα και περισσότερο έδαφος στον παγκόσμιο τουριστικό χάρτη, αποτελώντας σημείο αναφοράς για την εμπειρία που συνδυάζει παράδοση, γεύση και εξωστρέφεια.