Με συμμετοχή που άγγιξε το 90% -ποσοστό ρεκόρ για τα δεδομένα του θεσμού- και με επίκεντρο την τεχνολογική αναβάθμιση, ο νέος διαγωνισμός επιβεβαιώνει τη μετάβαση του ΑΣΕΠ σε ένα πλήρως ψηφιακό και αξιοκρατικό μοντέλο επιλογής προσωπικού.
47.410 υποψήφιοι και συμμετοχή ρεκόρ
Σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΑΣΕΠ, Αθανάσιο Παπαϊωάννου, ο διαγωνισμός εξελίχθηκε ομαλά και ολοκληρώνεται την Κυριακή, χωρίς σοβαρά τεχνικά ζητήματα. «Η ηλεκτρονική διαδικασία, αν και τελείως καινούρια για το ΑΣΕΠ, εκτυλίχθηκε ομαλά. Στόχος ήταν η άμεση εξυπηρέτηση των υποψηφίων και η λιγότερη ταλαιπωρία, δίνοντας με μεγαλύτερη άνεση εξετάσεις μέσω υπολογιστών», δήλωσε ο κ. Παπαϊωάννου από τη Θεσσαλονίκη. Όπως σημείωσε, τα πρώτα αποτελέσματα βαθμολογίας αναμένεται να ανακοινωθούν μέσα στον Αύγουστο, ενώ οι θέσεις που θα προκηρυχθούν βάσει των αποτελεσμάτων θα αφορούν το 2026 και το 2027.
Συνολικά υπέβαλαν αίτηση 47.410 υποψήφιοι Πανεπιστημιακής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης. Από αυτούς συμμετείχε περίπου το 90%, ποσοστό που ξεπερνά κάθε προηγούμενο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ, όπου η συμμετοχή συνήθως κυμαινόταν μεταξύ 50% και 60%. Ιδιαίτερα υψηλή ήταν η εκπροσώπηση από τη Βόρεια Ελλάδα, με 22.000 έως 23.000 συμμετέχοντες από Μακεδονία, Θράκη, Ήπειρο και Θεσσαλία — δηλαδή περισσότερο από το 20% του συνόλου.
Οργανωτική ακρίβεια και τεχνικές καινοτομίες στη ΔΕΘ
Η δεύτερη φάση του διαγωνισμού φιλοξενήθηκε στις εγκαταστάσεις της ΔΕΘ HELEXPO, από τις 12 έως τις 27 Ιουλίου. Η πρώτη φάση είχε πραγματοποιηθεί στην Αθήνα, μεταξύ 20 Ιουνίου και 7 Ιουλίου. Καθημερινά διεξάγονταν έως και τέσσερις εξεταστικές βάρδιες, με τη δυνατότητα φιλοξενίας έως 415 υποψηφίων ανά κύκλο, στο πλήρως εξοπλισμένο Περίπτερο 5.
Ο πρόεδρος της ΔΕΘ HELEXPO, Αναστάσιος Τζήκας και ο διευθύνων σύμβουλος Κυριάκος Ποζρικίδης, εξέφρασαν τη στήριξη του εκθεσιακού φορέα στη νέα διαδικασία του ΑΣΕΠ, υπογραμμίζοντας τη σημασία συμμετοχής της ΔΕΘ σε δράσεις κοινωνικού χαρακτήρα.
Νέα εποχή στις προσλήψεις – Τεχνολογία, διαφάνεια και αξιολόγηση δεξιοτήτων
Ο διαγωνισμός 1Γ/2025 εισήγαγε σημαντικές καινοτομίες, τόσο σε τεχνικό όσο και σε ουσιαστικό επίπεδο:
Ηλεκτρονική εξέταση σε Η/Υ: Η πλήρης μετάβαση σε ηλεκτρονική διεξαγωγή των εξετάσεων διασφαλίζει αντικειμενικότητα, ακρίβεια και ταχύτητα.
Πλατφόρμα επιλογής ραντεβού: Οι υποψήφιοι επέλεγαν οι ίδιοι την ημέρα και ώρα της εξέτασής τους, ενισχύοντας την ευελιξία και μειώνοντας την ταλαιπωρία.
Ψηφιακή ταυτοποίηση: Η ταυτοποίηση γινόταν μέσω ειδικού συστήματος, ενισχύοντας την ασφάλεια της διαδικασίας.
Δημοσίευση Μητρώου Θεμάτων: Για πρώτη φορά, δημοσιοποιήθηκαν εκ των προτέρων 400 ερωτήσεις γνώσεων με τις ορθές απαντήσεις τους, ενισχύοντας τη διαφάνεια και ισότητα στην προετοιμασία.
Επιπλέον, η διαδικασία περιλάμβανε δύο απαιτητικά τεστ δεξιοτήτων:
1. Δοκιμασία Επαγωγικού Συλλογισμού, μέσω Computerized Adaptive Testing (CAT), με δυναμική προσαρμογή των ερωτήσεων στις απαντήσεις κάθε υποψηφίου. Στόχος ήταν η αξιολόγηση ικανοτήτων ανάλυσης και λογικής επεξεργασίας πληροφοριών.
2. Δοκιμασία Εργασιακής Συμπεριφοράς, βασισμένη στο Ενιαίο Πλαίσιο Δεξιοτήτων του νόμου 4940/2022. Αξιολογούνται εννέα βασικές δεξιότητες όπως η ομαδικότητα, ο προσανατολισμός στον πολίτη, η ακεραιότητα, η ηγετικότητα και η προσαρμοστικότητα. Η συγκεκριμένη δοκιμασία είναι μη γνωστική και δεν έχει σωστές ή λάθος απαντήσεις, καταγράφοντας τον βαθμό ταύτισης κάθε υποψηφίου με το επιθυμητό προφίλ δημοσίου υπαλλήλου.
Η επένδυση που θα αποδώσει σε βάθος χρόνου
Όπως επεσήμανε ο κ. Παπαϊωάννου, τα οφέλη από τη νέα αυτή διαδικασία θα φανούν σε ορίζοντα 3-4 ετών, όταν οι επιτυχόντες ενταχθούν στο Δημόσιο. «Είμαστε αισιόδοξοι ότι το νέο προσωπικό του Δημοσίου θα είναι πιο προσαρμοσμένο στις πραγματικές απαιτήσεις της σύγχρονης διοίκησης», τόνισε χαρακτηριστικά.
Η επιτυχία του διαγωνισμού 1Γ/2025, τόσο σε συμμετοχή όσο και σε τεχνική υλοποίηση, καθιστά το εγχείρημα πρότυπο για τις μελλοντικές διαδικασίες προσλήψεων, μετατοπίζοντας το βάρος από τη στείρα αποστήθιση στην αξιολόγηση ουσιαστικών δεξιοτήτων και προσαρμοστικότητας με το ΑΣΕΠ να δείχνει τον δρόμο προς μια σύγχρονη, αποτελεσματική και δίκαιη Δημόσια Διοίκηση.