Το έργο της επέκτασης του 6ου προβλήτα αποτελεί τη μεγαλύτερη επένδυση που έχει αναληφθεί στο πλαίσιο της σύμβασης παραχώρησης του ΟΛΘ και εκτιμάται ότι θα αναβαθμίσει καθοριστικά τη θέση της Θεσσαλονίκης στον χάρτη των διεθνών θαλάσσιων μεταφορών.
Η επένδυση, προϋπολογισμού άνω των 200 εκατ. ευρώ, που θα χρηματοδοτηθεί με ίδια κεφάλαια (άνω των 110 εκατ. ευρώ) αλλά και με τραπεζικό δανεισμό, θα επιτρέψει την απευθείας εξυπηρέτησης πλοίων εμπορευματοκιβωτίων κύριων γραμμών (Ultra Large Container Vessels), χωρητικότητας έως 24.000 TEU, ενισχύοντας τη δυναμική του λιμανιού ως βασικής πύλης εμπορίου για τη Νοτιοανατολική Ευρώπη.
«Πολύ κοντά στην ολοκλήρωση»
Απαντώντας σε σχετική ερώτηση κατά τη διάρκεια της συνέλευσης και αφού σχολίασε ότι έχει σημειωθεί εξαιρετική πρόοδος του έργου, ο κ. Τσάρας ανέφερε ότι η διαπραγμάτευση ήταν «πολύ σκληρή», ωστόσο οδήγησε σε ένα σχέδιο συμφωνίας που ικανοποιεί όλες τις πλευρές.
«Είμαστε πάρα πολύ κοντά στο να τελειώνουμε με τη σύμβαση», σημείωσε χαρακτηριστικά, προσθέτοντας ότι η τελική έγκριση αναμένεται να γίνει στο προσεχές διοικητικό συμβούλιο. «Δεν ξέρουμε αν θα είμαστε έτοιμοι σε μία εβδομάδα ή σε δύο εβδομάδες για να ολοκληρώσουμε όλη αυτή τη διαδικασία. Σε κάθε περίπτωση, θα υπάρξει επίσημη ανακοίνωση από την εταιρεία μόλις γίνει αυτό», διευκρίνισε.
Υπενθυμίζεται ότι οι πρόδρομες εργασίες ύψους περίπου 3 εκατ. ευρώ έχουν ξεκινήσει εδώ και μήνες, ενώ με την τελική υπογραφή θα ανέβουν οι ταχύτητες υλοποίησης του έργου.
Σύμφωνα με τις τεχνικές προδιαγραφές, το έργο “6ος Προβλήτας, Επέκταση Λιμενικής Υποδομής” περιλαμβάνει:
- Κατασκευή νέου πρόσθετου κρηπιδώματος μήκους 513 μέτρων, εκ των οποίων τα 470 μέτρα έχουν ωφέλιμο βάθος -17,7μ.
- Κατασκευή πρόσθετης χερσαίας ζώνης, πλάτους 306,5 μέτρων, κατά μήκος του νέου πρόσθετου κρηπιδώματος.
- Συμπληρωματικά έργα υποδομής ώστε να διασφαλιστεί η πλήρης λειτουργικότητα του νέου κρηπιδώματος και της αντίστοιχης χερσαίας ζώνης.
Η ολοκλήρωση της συμφωνίας για τον 6ο προβλήτα θα σηματοδοτήσει την έναρξη της πιο κρίσιμης φάσης ανάπτυξης του λιμανιού, η οποία αναμένεται να ενισχύσει τη διασυνδεσιμότητα με τα Δυτικά Βαλκάνια και να αυξήσει την ετήσια διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων. Παράλληλα, η επένδυση θα λειτουργήσει ως πολλαπλασιαστής για την περιφερειακή οικονομία, δημιουργώντας νέες θέσεις εργασίας και ευκαιρίες συνεργασίας με επιχειρήσεις logistics, μεταφορών και ναυτιλιακών υπηρεσιών.
Η οριστικοποίηση της σύμβασης και η έναρξη των εργασιών θα θέσουν συνεπώς σε νέα τροχιά το λιμάνι της Θεσσαλονίκης.
Σημειώνεται τέλος ότι στη σημερινή έκτακτη Γενική Συνέλευση ψηφίστηκαν τα εξής:
- Έγκριση τροποποίησης της Πολιτικής Καταλληλότητας των Μελών Δ.Σ. της ΟΛΘ Α.Ε.
- Έγκριση τροποποίησης της Πολιτικής Αποδοχών της ΟΛΘ Α.Ε., με τον εκπρόσωπο του βασικού μετόχου (Ιβάν Σαββίδη) κ. Φωτιάδη να προτείνει, μεταξύ άλλων, αμοιβή 5.000 ευρώ καθαρά (μετά από φόρους και κρατήσεις) για τον πρόεδρο του ΔΣ.
- Προέγκριση καταβολής αμοιβών και αποζημιώσεων των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου και των Επιτροπών του Διοικητικού Συμβουλίου για την εταιρική χρήση 2025.





