makedonikanea.gr logo
makedonikanea.gr logo

Θεσσαλονικη

Ξύλινο ντεκ στην παλιά παραλία: Ολοκληρώθηκαν οι μελέτες - Πότε θα γίνει η δημοπράτηση

Ακούστε το άρθρο 8'
14.07.2025 | 08:00
Φωτογραφία Αρχείου
/Shutterstock
Ένα από τα πιο πολυσυζητημένα έργα ανάπλασης στον δημόσιο χώρο της Θεσσαλονίκης προχωρά με σταθερά βήματα. Πρόκειται για την κατασκευή του ξύλινου ντεκ στην παλιά παραλία, ενός έργου που θα αλλάξει τη φυσιογνωμία του παραλιακού μετώπου μεταξύ Λευκού Πύργου και Λιμανιού, προσφέροντας έναν νέο, περισσότερο άνετο χώρο περιπάτου δίπλα στη θάλασσα, με αυξημένες προδιαγραφές προσβασιμότητας και σύγχρονη αισθητική.

Μετά την ολοκλήρωση όλων των τεχνικών μελετών, το έργο έχει περάσει πλέον στο στάδιο της περιβαλλοντικής αδειοδότησης, η οποία, όπως επισημαίνεται από τον αρμόδιο αντιδήμαρχο Τεχνικών Έργων και Βιώσιμης Κινητικότητας, Πρόδρομο Νικηφορίδη, είναι ιδιαίτερα απαιτητική και χρονοβόρα.

Αναμονή για τις εγκρίσεις - «Θα προσπαθήσουμε να πετύχουμε συντομότερους χρόνους»

 

«Έχει παραδοθεί η μελέτη, έχει παραδοθεί και η μελέτη των Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων», δήλωσε στα Μακεδονικά Νέα ο Πρόδρομος Νικηφορίδης. «Τώρα θέλει μια διαδικασία εγκρίσεων, που είναι δύσκολη και βαριά, η οποία μόλις ξεκίνησε και δεν ξέρουμε ακριβώς πότε θα ολοκληρωθεί. Ο συνήθης χρόνος είναι πολύ μεγάλος, αλλά θα γίνει προσπάθεια να συντομευθεί με κάθε τρόπο. Είμαστε σε διαδικασία αναμονής», πρόσθεσε ο ίδιος.

Ο αντιδήμαρχος υπογράμμισε ότι το σημείο που καθυστερεί την πρόοδο είναι οι πολλαπλές εγκρίσεις που απαιτούνται από πλήθος αρμόδιων φορέων. «Είναι πολλές οι εγκρίσεις και από πολλούς φορείς. Πάντως, σε γενικές γραμμές, αυτές οι μελέτες χρειάζονται πολύ χρόνο για την πλήρη αδειοδότησή τους, αλλά θα προσπαθήσουμε να πετύχουμε συντομότερους χρόνους. Η εξέλιξη είναι θετική. Ολοκληρώθηκαν οι μελέτες και τώρα αναμένουμε τις εγκρίσεις για να περάσουμε στη δημοπράτηση».

Η έγκριση της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων θεωρείται το πλέον σύνθετο και καθοριστικό βήμα, καθώς απαιτεί τη σύμφωνη γνώμη από 14 διαφορετικά υπουργεία και φορείς, λόγω της χωροθέτησης του έργου εντός θαλάσσιου χώρου. Η διαδικασία αυτή ξεκίνησε τελευταία, ακριβώς επειδή χρειαζόταν πρώτα να ολοκληρωθούν όλες οι επιμέρους τεχνικές μελέτες, ώστε να τεκμηριωθεί επιστημονικά πως δεν προκύπτουν οι όποιες περιβαλλοντικές επιπτώσεις.

Τι προβλέπει το έργο - Ήπια και αναστρέψιμη παρέμβαση

 

Το έργο περιλαμβάνει την κατασκευή ενός ξύλινου καταστρώματος πάνω σε πασσάλους, το οποίο θα λειτουργεί ως προέκταση του υφιστάμενου κρηπιδώματος της παλιάς παραλίας. Πρόκειται για μια ήπια και αναστρέψιμη κατασκευή, συνολικού μήκους 1.100 μέτρων και πλάτους 12 μέτρων. Μετά την ολοκλήρωσή του, ο συνολικός διαθέσιμος χώρος για τους πεζούς θα φτάσει τα 20 μέτρα, καθώς το ντεκ θα λειτουργεί συμπληρωματικά προς το υπάρχον πεζοδρόμιο.

Η ξύλινη κατασκευή, βιομηχανικού τύπου, θα ενισχύσει τη λειτουργικότητα, την προσβασιμότητα και την εμπειρία περιπάτου των πολιτών και των επισκεπτών, συμβάλλοντας σε μια πιο ελεύθερη και άνετη χρήση του παραλιακού μετώπου, χωρίς να μεταβάλλει τη φυσιογνωμία της ακτογραμμής.

Ιδιαίτερη μέριμνα έχει προβλεφθεί και για την κατασκευή του έργου, καθώς το εργοτάξιο θα στηθεί μέσα στη θάλασσα, προκειμένου να μην διαταραχθεί η καθημερινότητα των πολιτών σε ένα από τα πιο πολυσύχναστα και εμβληματικά σημεία της Θεσσαλονίκης.

Δημοπράτηση, χρονοδιάγραμμα και χρηματοδότηση

 

Στόχος της δημοτικής αρχής είναι η δημοπράτηση του έργου μέχρι το τέλος του 2025, υπό την προϋπόθεση ότι θα έχουν ολοκληρωθεί οι απαραίτητες εγκρίσεις. Η διάρκεια των εργασιών έχει προσδιοριστεί στα δύο έτη.

Η χρηματοδότηση του έργου έχει εξασφαλιστεί μέσω του ΕΣΠΑ της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας και ανέρχεται στα 25 εκατομμύρια ευρώ, καλύπτοντας τόσο το κόστος των μελετών όσο και της κατασκευής. Ο κ. Νικηφορίδης έχει επισημάνει τη σημασία κατοχύρωσης των πόρων πριν από την ολοκλήρωση των μελετών, ώστε να διασφαλιστεί η ομαλή συνέχεια του έργου.

Από τον αρχιτεκτονικό διαγωνισμό στη νέα προσέγγιση της διοίκησης Αγγελούδη

 

Η υπόθεση του ξύλινου ντεκ είχε απασχολήσει και την προηγούμενη δημοτική αρχή, η οποία είχε δρομολογήσει αρχιτεκτονικό διαγωνισμό ιδεών, ο οποίος ολοκληρώθηκε το 2022. Ο αρχικός σχεδιασμός προέβλεπε επέκταση του κρηπιδώματος με κατασκευή πλάτους 5 έως 10 μέτρων, από την πρώτη προβλήτα του ΟΛΘ έως τον Λευκό Πύργο.

Με την αλλαγή διοίκησης και την ανάληψη των καθηκόντων από τον δήμαρχο Στέλιο Αγγελούδη, η στρατηγική υλοποίησης του έργου αναθεωρήθηκε ριζικά. Ο διαγωνισμός ακυρώθηκε και επιλέχθηκε μια νέα προσέγγιση, με στόχο την επιτάχυνση της διαδικασίας και τη μείωση του κόστους. Μέσω αυτής της επιλογής, εξοικονομήθηκαν περίπου 2 εκατομμύρια ευρώ για τη μελέτη.

Δημήτρης Ευαγγελίδης

Tελευταίες Ειδήσεις
Διαβάστε Περισσότερα
Βήμα-βήμα προχωρά το ξύλινο ντεκ στην παλιά παραλία - Σε εξέλιξη οι διαδικασίες για την περιβαλλοντική αδειοδότησή του
Ελλάδα25.05.25 | 05:00
Δημήτρης ΕυαγγελίδηςΒήμα-βήμα προχωρά το ξύλινο ντεκ στην παλιά παραλία - Σε εξέλιξη οι διαδικασίες για την περιβαλλοντική αδειοδότησή του