Γάκης: Τι είδους κοινωνικός και πολιτιστικός ρατσισμός είναι αυτός;
Με έντονο ύφος ο Βασίλης Γάκης απάντησε στις επικρίσεις της αντιπολίτευσης για την επιλογή του καλλιτέχνη, ξεκαθαρίζοντας ότι η συναυλία δεν επιβαρύνει σε τίποτα τον δήμο, καθώς πραγματοποιείται αποκλειστικά μέσω χορηγιών.
«Δεν μας κοστίζει τίποτα. Και τι είδους κοινωνικός και πολιτιστικός ρατσισμός είναι αυτός; Όταν λέτε αυτός είναι της πίστας… Όλα τα είδη της τέχνης έχουν καλούς και κακούς εκτελεστές. Η ιστορία τους κρίνει και τους αξιολογεί», τόνισε ο αντιδήμαρχος.
«Δεν στοιχίζει τίποτα ο Αντώνης Ρέμος στον δήμο. Όποιον του αρέσει, έρχεται, όποιον δεν του αρέσει, δεν έρχεται. Υπάρχουν άλλωστε τόσες άλλες ωραίες εκδηλώσεις, τις οποίες μπορείτε να παρακολουθήσετε με τη συμμετοχή της Συμφωνικής Ορχήστρας του δήμου», πρόσθεσε.
Σχολιάζοντας τη δημόσια συζήτηση γύρω από την επιλογή του καλλιτέχνη, σημείωσε: «Έχετε ακούσει σε άλλη πόλη να γίνεται θέμα πώς θα ανάψει το δέντρο, ποιος θα είναι ο καλλιτέχνης; Πουθενά. Μόνο στη Θεσσαλονίκη υπάρχει αυτή η γκρίνια, η γκριζίλα και το γκρι».

Αγγελούδης: «Ούτε ένα ευρώ για καμιά συναυλία ή χριστουγεννιάτικη δράση»
Από την πλευρά του, ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Στέλιος Αγγελούδης ξεκαθάρισε ότι καμία χριστουγεννιάτικη εκδήλωση δεν επιβαρύνει οικονομικά τον δήμο, καθώς το σύνολο των δράσεων στηρίζεται σε χορηγίες και εταιρική κοινωνική ευθύνη.
«Ούτε ένα ευρώ δεν δίνεται για καμιά συναυλία και καμιά απολύτως δράση χριστουγεννιάτικη. Όλα είναι στα πλαίσια είτε χορηγιών είτε εταιρικής κοινωνικής ευθύνης», υπογράμμισε ο δήμαρχος.
«Ξαφνικά ασχολούμαστε αν θα πρέπει να είναι ο Ρέμος, που δεν κοστίζει τίποτα στον πολίτη της Θεσσαλονίκης»
Ο κ. Γάκης υπενθύμισε ότι και στις προηγούμενες διοικήσεις διοργανώνονταν συναυλίες με καλλιτέχνες της ίδιας δημοφιλίας, αλλά με κόστος για τον δήμο, σε αντίθεση με φέτος.
«Εσείς δεν φέρατε στη θητεία σας τους Onirama και τον Σαμπάνη και μάλιστα τους πληρώσατε; Δεν είναι της πίστας ο κ. Σαμπάνης, είναι της αισθητικής σας. Επί Ζέρβα, το 2022: Πέτρος Ιακωβίδης, το 2023: Γιάννης Πλούταρχος. Και ξαφνικά ασχολούμαστε αν θα πρέπει να είναι ο Ρέμος, που δεν κοστίζει τίποτα στον πολίτη της Θεσσαλονίκης, είναι όλα χορηγικά».
«Αναδεικνύουμε όλη την πόλη, όχι μόνο το κέντρο»
Αναφερόμενος στον φετινό στολισμό, ο αντιδήμαρχος υπογράμμισε ότι στόχος της δημοτικής αρχής είναι να φωτιστούν και οι γειτονιές, αξιοποιώντας στο μέγιστο τον υπάρχοντα διάκοσμο.
«Βρήκαμε έναν σωρό στην αποθήκη υλικό παροπλισμένο, λεφτά του Έλληνα πολίτη τα οποία ήταν στην άκρη και ήρθε η διοίκηση του Στέλιου Αγγελούδη που τα συντηρεί και θα τα χρησιμοποιήσει», ανέφερε ο κ. Γάκης, σημειώνοντας ότι ο φετινός διάκοσμος θα καλύψει το σύνολο του δήμου και όχι μόνο το ιστορικό κέντρο.
«Από κανέναν δεν δέχομαι κριτική για την αισθητική μου»
Κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης σημειώθηκε αντιπαράθεση μεταξύ του κ. Γάκη και της δημοτικής συμβούλου της παράταξης «Θεσσαλονίκη για Όλους», Έλλης Χρυσίδου, η οποία άσκησε κριτική για την επιλογή του καλλιτέχνη.
Η κ. Χρυσίδου ανέφερε: «Δεν περίμενα ότι θα καλούσαμε τον Ρέμο. Γυρνάτε σε άλλες εποχές, του Ρουβά, των Αγγέλων, και γι’ αυτές κριθήκατε. Όλα είναι θέμα επιλογής και αισθητικής».
Απαντώντας, ο κ. Γάκης υπερασπίστηκε τόσο την προσωπική του αισθητική όσο και τη συνολική πολιτιστική πολιτική της διοίκησης: «Από κανέναν δεν δέχομαι κριτική για την αισθητική μου. Όποιος προσβάλλει την αισθητική και το σπίτι μου είναι το ίδιο και το αυτό, διότι η αισθητική στη ζωή μου είναι το σπίτι μου. Και δεν δέχομαι κανέναν ως αυθεντία αισθητικής. Έγιναν μάχες σε αυτόν τον κόσμο για να μην υπάρχουν αυθεντίες και ταγοί».
«Εμείς ενεργοποιούμε τους χώρους Πολιτισμού που εσείς αφήσατε»
Ο αντιδήμαρχος ανέφερε ακόμη ότι η σημερινή διοίκηση αξιοποιεί ανενεργούς χώρους πολιτισμού που είχαν μείνει εγκαταλελειμμένοι, κάνοντας συγκεκριμένες αναφορές.
«Η αισθητική η δική μου σίγουρα διαφέρει από τη δική σας. Ήσασταν τόσα χρόνια αντιδήμαρχος Πολιτισμού, είχατε δύο γυάλινα περίπτερα στη διάθεσή σας και τα είχατε κενά, άδεια. Εμείς τα μετατρέπουμε σε βιβλιοθήκη δανειστική και ανταλλακτική με θέα την παραλία και τα γλυπτά. Το άλλο περίπτερο θα το μετατρέψουμε σε βιτρίνα γκαλερί», σημείωσε ο κ. Γάκης.
«Όλα αυτά τα χρόνια όλους τους χώρους που υπήρχαν για εκθέσεις τους καταστρέψατε», πρόσθεσε, φέρνοντας ως παράδειγμα τη Βίλα Μορντώχ και την κατάργηση της Δημοτικής Πινακοθήκης. «Καταργήσατε έναν χώρο Πολιτισμού για να τον κάνετε γραφείο», κατέληξε ο αντιδήμαρχος.






