Μιλώντας στα Μακεδονικά Νέα, ο ναυτιλιακός πράκτορας της SeaJets στη Βόρεια Ελλάδα, Χάρης Καραχαρίσης, σημείωσε ότι οι πληρότητες το πρώτο δεκαήμερο του Ιουλίου κινήθηκαν στο 60% και κορυφώθηκαν το χρονικό διάστημα 20 Ιουλίου - 16 Αυγούστου, φτάνοντας το 90% τις Παρασκευές, τα Σάββατα και τις Δευτέρες, ενώ τις υπόλοιπες ημέρες κινήθηκαν στο 80%.
«Από εδώ και πέρα μειώνονται οι πληρότητες. Φτάνουμε τις Τετάρτες, τις Πέμπτες και τις Παρασκευές γύρω στο 70% και τα Σάββατα και τις Δευτέρες στο 80%», σημειώνει σχετικά, τονίζοντας πως η φετινή ακτοπλοϊκή σύνδεση φαίνεται να «κλείνει» με πρόσημο αντίστοιχο του περσινού.
Παράλληλα, όπως επισημαίνει ο ίδιος, πρώτη στις προτιμήσεις των ταξιδιωτών έρχεται η Σκόπελος, με τη Σκιάθο να ακολουθεί, ενώ τρίτη «έρχεται» η Αλόννησος.
Οι σταθερές τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων για μία πενταετία και η σημασία της κρατικής επιδότησης
Σύμφωνα με τον κ. Καραχαρίση, δεν έχουν εκφραστεί παράπονα για τις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων, οι οποίες παραμένουν σταθερές την τελευταία πενταετία. Μάλιστα, όπως εξηγεί, αν η γραμμή δεν λάμβανε κρατική επιδότηση, οι τιμές θα ήταν διπλάσιες, κάτι που θα καθιστούσε μη βιώσιμη τη σύνδεση.
«Οι τιμές, εάν η ακτοπλοϊκή γραμμή δεν ήταν επιδοτούμενη, θα ήταν διπλάσιες. Τώρα είναι αυτές που πρέπει να είναι. Αν δεν βοηθούσε το κράτος με την επιδότηση, οι τιμές -προκειμένου να είναι βιώσιμη η γραμμή- θα έπρεπε να είναι διπλάσιες. Βέβαια σε αυτή την περίπτωση δεν θα ήταν βιώσιμη γιατί με τις διπλάσιες τιμές δεν θα ταξίδευε ο κόσμος. Οπότε η γραμμή που συνδέει τη Βόρεια Ελλάδα με τις Σποράδες δεν θα υπήρχε, θα ταξίδευαν από τον Βόλο», εξηγεί.
Ανάγκη για μόνιμη σύνδεση
Ο ίδιος υπογραμμίζει ότι στόχος είναι να υπάρξει μόνιμη ακτοπλοϊκή σύνδεση Θεσσαλονίκης - Σποράδων, καθώς αυτό θα δώσει τη δυνατότητα στους ταξιδιώτες να προγραμματίζουν εγκαίρως τις διακοπές τους, ενισχύοντας ακόμη περισσότερο τις πληρότητες.
«Με αυτόν τον τρόπο και οι πληρότητες θα είναι μεγαλύτερες, καθώς οι ταξιδιώτες θα έχουν τον χρόνο να προγραμματίσουν το ταξίδι τους από τη Θεσσαλονίκη προς τις Σποράδες. Αν τα δρομολόγια ανακοινώνονται από τον Απρίλιο ή τις αρχές Μαΐου θα υπάρχει ο απαιτούμενος χρόνος γι’ αυτό», σημειώνει σχετικά.
Τα δρομολόγια
Μέχρι και τις 31 Αυγούστου, από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης εκτελούνται πέντε δρομολόγια την εβδομάδα προς τις Σποράδες. Από την 1η Σεπτεμβρίου έως τις 9 Σεπτεμβρίου, ο αριθμός αυτός μειώνεται σε τέσσερα εβδομαδιαίως, με το τελευταίο ταξίδι της σεζόν να έχει προγραμματιστεί για τις 9 Σεπτεμβρίου.
Αξίζει να σημειωθεί πως οι φετινές τιμές παρέμειναν ίδιες με τις περσινές, ενώ για τους φοιτητές προβλέπεται έκπτωση 50%.