makedonikanea.gr logo
makedonikanea.gr logo

ΔΗΜΟΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ 

«Μύλος» για τα πασαλάκια στη Λεωφόρο Νίκης - Οι απαντήσεις αντιδημάρχων σε Ζέρβα

Ακούστε το άρθρο 8'
08.09.2025 | 17:10
Ενημερώθηκε 08.09.2025 | 18:30
Αρχείου
/Eurokinissi
Αιχμηρή κριτική άσκησε ο Κωνσταντίνος Ζέρβας στη διοίκηση του Στέλιου Αγγελούδη για τη μεταφορά των πασαλακίων στην αριστερή λωρίδα της Λεωφόρου Νίκης, με τους αντιδημάρχους Γιώργο Δημαρέλο, Πρόδρομο Νικηφορίδη και Λάζαρο Ζαχαριάδη να απαντάνε άμεσα.

Αρχικά, ο αντιδήμαρχος Καθαριότητας, Ανακύκλωσης και Κλιματικής Προστασίας, κ. Δημαρέλος ανέφερε ότι «τα κολωνάκια, όπως και άλλο οποιοδήποτε αποτρεπτικό μέσο της παρανομίας είναι αναγκαία στη Θεσσαλονίκη του 2025». 

«Σύμφωνα με τα στοιχεία της Τροχαίας, ο αριθμός των ατυχημάτων έχει μειωθεί σε σχέση με πριν τα κολωνάκια στη Νίκης. Αν υπάρχουν οδηγοί που κινούνται στην μεσαία λωρίδα και αποφασίζουν τελευταία στιγμή να στρίψουν αριστερά, είναι προφανής παραβίαση του ΚΟΚ» συμπλήρωσε ο αντιδήμαρχος. 

«Ας μην μιλάει ο πρώην Δήμαρχος για εμπάθεια της νυν διοίκησης. Καμία εμπάθεια δεν υπάρχει για το θέμα, και ειδικά στο θέμα των κολωνακιων ας μην θυμηθούμε τις ενέργειες του για το θέμα με το που ανέλαβε προς εξυπηρέτηση διαφόρων συμφερόντων» τόνισε ο ίδιος. 

Αναλυτικά ο κ. Δημαρέλος αναφέρει στην μακροσκελή ανάρτησή του: 

«Διάβασα με προσοχή την ανακοίνωση του πρώην Δημάρχου σχετικά με τα κολωνάκια στην λεωφόρο Νίκης και αισθάνομαι ότι πρέπει να ειπωθούν κάποια πράγματα που ξεκινάνε από παλαιότερα ως προς τις αντιδράσεις.  

1) Ήμουν από τους πρώτους το 2020 που είχα πει ότι η δημιουργία της λωρίδας ποδήλατων στη δεξιά πλευρά ήταν προς την σωστή κατεύθυνση υπό κάποιες προϋποθέσεις. Να συνεχιζόταν και μετά τον Λευκό Πύργο και να λάμβανε υπόψη τις νομοθετικές διατάξεις του ΚΟΚ για την ασφάλεια των μετακινούμενων. Δεν έγινε τίποτα από αυτά και όταν έληξε η περίοδος χάριτος των προσωρινών μέτρων λόγω COVID, όλες οι αδειοδοτικές αρχές είπαν καταργήστε το. Από τότε, ό,τι έχει γίνει, αντιμετωπίζεται από τους υπέρμαχους του ποδηλατοδρόμου ως αντικείμενο κριτικής. Αν όμως μία φορά, μόνο μία, γινόταν ένα θανατηφόρο ατύχημα, όλοι θα ζητούσαν το κεφάλι του Δημάρχου πάνω σε ασημί δίσκο. Να δεχθώ, ότι διαχρονικά, το θέμα της μετακίνησης του ποδηλάτου μέσα στην πόλη δεν έχει αντιμετωπιστεί με τη δέουσα προσοχή. Αλλά αυτό πλέον δεν ισχύει, γιατί υπάρχει σχετική μελέτη που τρέχει συνδυαστικά με την Καλαμαριά. 

2) Η κατάργηση του ποδηλατόδρομου, μέχρι να είναι σε θέση ο Δήμος Θεσσαλονίκης σε συνδυασμό και με το deck να ορίσει εκ νέου τον τρόπο που θα γίνονται οι μετακινήσεις, πάντα κατόπιν σχετικών αδειοδοτήσεων, ανέδειξε την ανάγκη προστασίας κίνησης των οχημάτων. Δεν θα υπήρχε καμία νομιμοποιητική ηθικά βάση στον Δήμο να καταργήσει τον ποδηλατόδρομο για να παρκάρουν αυτοκίνητα δεξιά. Η τοποθέτηση των κολωνακίων διασφαλίζει ότι η κίνηση των οχημάτων ως επί το πλείστον διεξάγεται σε τρεις λωρίδες, μειώνοντας σημαντικά τις καθυστερήσεις των οχημάτων που κινούνται δυτικά προς ανατολικά ειδικά στις ώρες αιχμής. 

3) Ναι, υπάρχουν ατέλειες. Στριμώχνονται τα απορριμματοφόρα, που παρεμπιπτόντως έχουν μεταφερθεί όσο γίνεται οι ώρες τους για να μην ενοχλούν τις ώρες υψηλής αιχμής και ναι χρειάζεται να υπάρχει μεγάλη προσοχή από όλους τους οδηγούς για να μην υπάρχουν ατυχήματα, μικρά ή σοβαρότερα. Είμαι σε θέση να γνωρίζω ότι σύμφωνα με τα στοιχεία της Τροχαίας, ο αριθμός των ατυχημάτων έχει μειωθεί σε σχέση με πριν τα κολωνάκια στη Νίκης. Αν υπάρχουν οδηγοί που κινούνται στην μεσαία λωρίδα και αποφασίζουν τελευταία στιγμή να στρίψουν αριστερά, είναι προφανής παραβίαση του ΚΟΚ. 

4) Ας μην μιλάει ο πρώην Δήμαρχος για εμπάθεια της νυν διοίκησης. Καμία εμπάθεια δεν υπάρχει για το θέμα, και ειδικά στο θέμα των κολωνακιων ας μην θυμηθούμε τις ενέργειες του για το θέμα με το που ανέλαβε προς εξυπηρέτηση διαφόρων συμφερόντων. 

5) Τα κολωνάκια, όπως και άλλο οποιοδήποτε αποτρεπτικό μέσο της παρανομίας είναι αναγκαία στη Θεσσαλονίκη του 2025. Δυστυχώς, δεν φτάνουν τα μέσα για να είναι σε κάθε γωνία ένας δημοτικός αστυνομικός, ένας επόπτης καθαριότητας, ένας τροχονόμος κλπ. Μακάρι να μπορούσαμε να έχουμε και άλλα αποτρεπτικά μέσα στη διάθεσή μας. Οι ευθύνες του Δήμου, της πολιτείας γενικά, στην σωστή λειτουργία της πόλης είναι αυταπόδεικτες, αλλά και ο κόσμος δεν μπορεί να σταθμεύει όπου θέλει και να πετάει το νοικοκυριό του όπου θέλει». 

 

Έπειτα, ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων και Βιώσιμης Κινητικότητας, Πρόδρομος Νικηφορίδης, σημειώνει σε δική του ανάρτηση πως «σήμερα το πρωί στα γραφεία της Τροχαίας μου επιβεβαίωσαν ότι είναι λιγότερα τα ατυχήματα από την αντίστοιχη περσινή περίοδο», ενώ προσθέτει πως «δεν είναι τυχαίο που αυτό το μέτρο υποδείχθηκε από την Τροχαία και σίγουρα η Τροχαία δεν υποδεικνύει παράνομα μέτρα όπως ισχυρίζεται ο πρώην».

Η ανάρτηση του κ. Νικηφορίδη:

«Που συναντώνται ένας αποτυχημένος πρωην Δήμαρχος που προσπαθεί να κάνει αντιπολίτευση στον εν έργεια Δήμαρχο, ένας αγχωμενος εξερευνητής ειδήσεων και ένας επιχειρηματίας που θέλει να εξασφαλίσει δωρεάν θέσεις στάθμευσης στους πελάτες του; Μα που αλλού; Στη Λεωφόρο Νίκης που όλοι μαζί προβάλουν θέματα που δεν υπάρχουν. Σήμερα το πρωί στα γραφεία της Τροχαίας μου επιβεβαίωσαν ότι είναι λιγότερα τα ατυχήματα από την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Δεν είναι τυχαίο που αυτό το μέτρο υποδείχθηκε από την Τροχαία και σίγουρα η Τροχαία δεν υποδεικνύει παράνομα μέτρα όπως ισχυρίζεται ο πρώην. Όσοι δεν εφαρμόζουν τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας προκαλούν τα λιγότερα από την περσινή περίοδο ατυχήματα. Ακούμε τις υπεύθυνες αρχές!»

 

Ιδιαίτερα καυστικός σε ανάρτησή του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι και ο αντιδήμαρχος Δημοτικών Κοινοτήτων και Γειτονιών και Μέριμνας για την Τρίτη Ηλικία, Λάζαρος Ζαχαριάδης, ο οποίος αναφέρει πως «η εμμονή του κου Ζέρβα να ασχολείται με την πολιτική μας στη Λεωφόρο Νίκης θεωρώ πλέον ότι ξεπερνά τα όρια της αντιπολίτευσης και αφήνει να αιωρούνται ερωτηματικά, καθώς χρησιμοποιεί εκφράσεις, χαρακτηρισμούς και συμπεράσματα που δεν στοιχειοθετούνται από πουθενά». 

Η ανάρτηση του κ. Ζαχαριάδη:

«Η εμμονή του κου Ζέρβα να ασχολείται με την πολιτική μας στη Λεωφόρο Νίκης θεωρώ πλέον ότι ξεπερνά τα όρια της αντιπολίτευσης και αφήνει να αιωρούνται ερωτηματικά, καθώς χρησιμοποιεί εκφράσεις, χαρακτηρισμούς και συμπεράσματα που δεν στοιχειοθετούνται από πουθενά.
Αυτό που προέχει στις αποφάσεις μας είναι το συμφέρον της πόλης, το συμφέρον των πολλών προσπαθώντας ταυτόχρονα να ελαχιστοποιούμε τις όποιες επιπτώσεις στους λίγους όπου είναι δυνατόν.

Έτσι λοιπόν :

1) από που προκύπτει ότι η πολιτική μας είναι μη νόμιμη;
Απαντώ. Από πουθενά. Δεν υπάρχει κανένας εποπτεύων φορέας που να έχει εναντιωθεί σε αυτή μας την απόφαση.
2) από που προκύπτει ότι είναι κυκλοφοριακά απαράδεκτη;
Απαντώ. Από πουθενά. Ούτε η Τροχαία που είναι η μόνη αρμόδια να κρίνει αυτό το μέτρο έχει εκφράσει αντίρρηση από όσο γνωρίζω.
3) από που προκύπτει ότι γεννώνται κίνδυνοι σε ζωές και περιουσίες.
Απαντώ. Από πουθενά πάρα μόνο από την εμμονή να ακυρωθεί ενα μέτρο, μια πολιτική που βοήθησε στο κυκλοφοριακό της Λεωφόρου.
4) από που προκύπτει ότι η πολιτική μας καθορίζεται ώστε να χρεώσουμε λάθη στον πρώην Δήμαρχο.
Απαντώ. Από πουθενά. Ο πρώην κρίθηκε από τους δημότες της πόλης. Εμείς υλοποιούμε όσα δεσμεύτηκαμε προεκλογικά παρεμβαίνοντας εκεί που αντικειμενικά έχουν δημιουργηθεί δυστοκίες στα πλαίσια της νομιμότητας.
Τέλος και χωρίς να έχω επίσημα στοιχεία, αλλά ως άνθρωπος που κινούμαι στην πόλη και μάλιστα με όλα τα μέσα μεταφοράς, εκφράζω την βεβαιότητα ότι τα ατυχήματα έχουν μειωθεί αισθητά σε σχέση με το παρελθόν.
Η πολιτική μας στην Λεωφόρο Νίκης είναι ορθή και ας μη αρέσει σε λίγους»

 

Νωρίτερα ο πρώην δήμαρχος και επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης, Κωνσταντίνος Ζέρβας έκανε λόγο για εμπάθεια της Διοίκησης Αγγελούδη, η οποία θέτει σε κίνδυνο ζωές και περιουσίες στη Λεωφόρο Νίκης.

«Η εμπαθής αυτή επιλογή, θα μας άφηνε αδιάφορους αν δεν γεννούσε κίνδυνο για ζωές και περιουσίες. Διότι είναι αντιληπτό απ` όλους πλέον, πως μόνο κατά τύχη, δεν έχουμε θρηνήσει ως τώρα τραυματισμό ή και απώλεια ανθρώπινης ζωής στην Λεωφόρο Νίκης, όταν ατυχήματα συμβαίνουν σε συνεχή βάση και αυτοκίνητα καταλήγουν στο πεζοδρόμιο, ή σταματούν λίγα εκατοστά από τα καθίσματα καφετεριών και τους ανυποψίαστους θαμώνες, εξαιτίας της θέσης που έχει επιλεγεί για τα πασαλάκια» ανέφερε μεταξύ άλλων ο κ. Ζέρβας. 

 

Tελευταίες Ειδήσεις