Η δήμαρχος επισήμανε ότι τα έργα είναι αλληλένδετα και καθοριστικά για την καθημερινότητα των πολιτών, εξηγώντας ότι η νέα διοίκηση παρέλαβε εκκρεμότητες σε απαλλοτριώσεις, ελλιπή σχεδιασμό του ΟΣΕΘ και καμία πρόβλεψη στη δεσμευμένη έκταση 32 στρ. στη Μίκρα.
Καθοριστική ημερομηνία θεωρείται η 13η Οκτωβρίου, όταν εκδικάζεται στο Εφετείο Θεσσαλονίκης η αίτηση του δήμου για τις απαλλοτριώσεις. «Αν δεν υπάρξει απόφαση, κινδυνεύει να χαθεί η χρηματοδότηση που διεκδικήσαμε και κερδίσαμε», τόνισε η κ. Αράπογλου.
Μεταξύ άλλων, η δημοτική αρχή προχώρησε σε:
- χαρτογράφηση των 2.300 μ. της Πόντου με πρόβλεψη ποδηλατόδρομου,
- καταγραφή και αιτήματα παραχώρησης για 16 ιδιοκτησίες του Δημοσίου,
- πολύμηνες διαπραγματεύσεις με τον ΟΣΕΘ, απορρίπτοντας σχέδια που θα επιβάρυναν τον Φοίνικα και εντάσσοντας τις οδούς Ικάρων και Κακουλίδη σε έργο ανάπλασης,
- νέο σχεδιασμό για τη Μίκρα, με περιορισμό του τερματικού σταθμού σε 9-10 στρ. και ανοικτό το θέμα χώρου στάθμευσης.
Στη συνεδρίαση παρέστησαν υπηρεσιακοί παράγοντες της Νομικής και Τεχνικής Υπηρεσίας, με την κ. Αράπογλου να ευχαριστεί προσωπικά τους εργαζόμενους για την έντονη προσπάθειά τους.
Η Αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων, Ελπίδα Καλπίδου, παρουσίασε το σχέδιο για το Γήπεδο του Αριστοτέλη, στο πλαίσιο της συνολικής διαχείρισης των προβλημάτων που αναμένεται να αντιμετωπίσει η Καλαμαριά.
«Είναι μία από τις πιο κρίσιμες στιγμές στην ιστορία της Καλαμαριάς. Αν όλα πάνε καλά, μπορούμε να ελπίζουμε ότι μόλις σε έναν με ενάμιση χρόνο θα έχουμε φτάσει εκεί που προσπαθεί η πόλη μας επί δεκαετίες», κατέληξε η Δήμαρχος.
Δοκιμαστικές διαδρομές στην επέκταση του Μετρό
Σε εξέλιξη βρίσκονται οι δοκιμαστικές διαδρομές με συρμό σε όλο το μήκος της επέκτασης του Μετρό Θεσσαλονίκης προς Καλαμαριά, με την επίσημη πρώτη να πραγματοποιείται την Πέμπτη (4/9) έπειτα από την ολοκλήρωση των απαραίτητων εργασιών ηλεκτροδότησης του εν λόγω τμήματος.
Παράλληλα, όπως έχει ανακοινωθεί, το προσεχές διάστημα αναμένεται το κλείσιμο της βασικής γραμμής, προκειμένου να ξεκινήσουν τα δοκιμαστικά δρομολόγια σε όλο το μήκος της γραμμής 2, δηλαδή από τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό έως την Μίκρα.
Η επέκταση του Μετρό προς την Καλαμαριά έχει μήκος 4,78 χιλιομέτρων και περιλαμβάνει πέντε νέους σταθμούς: Νομαρχία, Καλαμαριά, Αρετσού, Νέα Κρήνη και Μίκρα. Η κατασκευή των σταθμών έχει ολοκληρωθεί σε ποσοστό άνω του 90% και, αυτό που ουσιαστικά μένει, είναι οι… τελευταίες πινελιές.
Είναι χαρακτηριστικό ότι μέσα στον Σεπτέμβριο, θα γίνει η εγκατάσταση των ασανσέρ που θα διαθέτουν οι σταθμοί, για την εξυπηρέτηση Ατόμων με Αναπηρία.
Την ίδια ώρα, όλα πηγαίνουν βάσει προγράμματος στο… μέτωπο των νέων συρμών. Ήδη τέσσερις συρμοί, σε σύνολο 15 επιπλέον τρένων που έχουν παραγγελθεί, βρίσκονται στο αμαξοστάσιο του Μετρό Θεσσαλονίκης, στην Πυλαία, ενώ ο πέμπτος αναμένεται να φτάσει στις εγκαταστάσεις της Ελληνικό Μετρό στο τέλος του τρέχοντος μήνα.
Οι επιπλέον 15 συρμοί θα δρομολογηθούν τόσο στην επέκταση του Μετρό προς την Καλαμαριά (έξι συρμοί), όσο και στη βασική γραμμή (επίσης έξι συρμοί), ώστε να αυξηθεί η συχνότητα των δρομολογίων, ενώ τρεις συρμοί θα είναι εφεδρικοί, κάτι το οποίο προβλέπεται σε κάθε Μέσο Μαζικής Μεταφοράς.