makedonikanea.gr logo
makedonikanea.gr logo

Ηλεκτρονικό έγκλημα: Σπείρα με 1.300 μέλη εξαπατούσε πολίτες - Ο τρόπος δράσης

Ακούστε το άρθρο 8'
07.08.2025 | 08:00
Αρχείο
/Shutterstock
Σε μία από τις μεγαλύτερες υποθέσεις διαδικτυακών και τηλεφωνικών απατών των τελευταίων ετών, περίπου 1.300 άτομα κατηγορούνται ότι συμμετείχαν σε ένα καλά οργανωμένο κύκλωμα που έκλεβε τραπεζικά στοιχεία πολιτών από όλη τη χώρα.

Οι δράστες μεταξύ άλλων προσποιούνταν ότι είναι υπάλληλοι του ΔΕΔΔΗΕ, τραπεζών ή ακόμη και λογιστές. Επικοινωνούσαν με ανυποψίαστους πολίτες μέσω τηλεφώνου ή μηνυμάτων και τους έπειθαν να μπουν σε ψεύτικες ιστοσελίδες, φτιαγμένες έτσι ώστε να μοιάζουν με επίσημες τραπεζικές πλατφόρμες.

Εκεί, τα θύματα πληκτρολογούσαν τους κωδικούς τους, νομίζοντας ότι επρόκειτο για κάτι επίσημο. Οι απατεώνες ήξεραν πώς να πιέσουν τους ανθρώπους. Τους έλεγαν ότι θα πάρουν πίσω χρήματα ή ότι έπρεπε να τακτοποιήσουν επειγόντως κάποια οικονομική εκκρεμότητα. Έτσι, οι πολίτες πίστευαν πως έκαναν κάτι σωστό και χωρίς να το καταλάβουν έδιναν πρόσβαση στους λογαριασμούς τους. Μέσα σε λίγα λεπτά, τα χρήματα που είχαν μαζέψει με κόπο χάνονταν.

Τι κατέθεσαν θύματα

 

Ένα από τα θύματα της εγκληματικής οργάνωσης έχει καταθέσει ενώπιον των αρχών πως άνδρας, παρουσιάστηκε με την πρόφαση να αγοράσει κούκλες από την εταιρεία του. Ζήτησε τον αριθμό λογαριασμού τραπέζης για να καταθέσει το ποσό των 1.040 ευρώ. Κατόπιν, προφασιζόμενος διάφορες δικαιολογίες έστειλε email του οποίου φερόμενος αποστολέας ήταν η Εθνική Τράπεζα.

Μέσω του email ζητήθηκε από το θύμα να εισέλθει στο e-banking του για να ολοκληρωθεί η διαδικασία του εμβάσματος μέσω ενός υπερσυνδέσμου. Κάτι το οποίο και έκανε. Μετά από λίγο το θύμα δέχτηκε τηλεφώνημα από υπάλληλο της τράπεζας μέσω του οποίου ρωτήθηκε αν έστειλε έμβασμα 3.120 ευρώ. Το θύμα αρνήθηκε και ζήτησε να κλειδωθούν οι λογαριασμοί καθώς αντιλήφθηκε πως έπεσε θύμα απάτης.

Στο φως της δημοσιότητας έρχεται ακόμη μια μαρτυρία πολίτη ο οποίος εξαπατήθηκε όταν δέχθηκε τηλεφώνημα από άγνωστο αριθμό, με το άτομο στην άλλη άκρη της γραμμής να παρουσιάζεται ως συνεργάτης του λογιστή του πατέρα του που έχει πεθάνει. Ακολούθησε αποστολή ψεύτικου μηνύματος από υποτιθέμενο αποστολέα τραπεζικού καταστήματος, στο οποίο ζητούνταν να προχωρήσει σε κατάθεση χρηματικού ποσού και να συνδεθεί σε πλαστή ιστοσελίδα.

Το θύμα ακολούθησε τις οδηγίες και εισήγαγε τους προσωπικούς του κωδικούς, με αποτέλεσμα να αφαιρεθεί από τον τραπεζικό του λογαριασμό το ποσό των δεκαπέντε χιλιάδων (15.000) ευρώ, το οποίο μεταφέρθηκε άμεσα σε λογαριασμό τρίτου προσώπου.

Λίγες ημέρες αργότερα, διαπίστωσε δεύτερη μεταφορά χρημάτων ύψους 2.395 ευρώ προς άλλο λογαριασμό, χωρίς δική του συναίνεση. Η εξαπάτηση επιβεβαιώθηκε τόσο από την ίδια την τράπεζα όσο και από τη δήλωση αμφισβήτησης συναλλαγών που υπέβαλε ο παθών, επισημαίνοντας ότι σε κανένα σημείο δεν γνώριζε ή δεν είχε έρθει σε συμφωνία με τους δράστες.

Προσποιήθηκαν ακόμη και τους δημοτικούς υπαλλήλους

 

Μέχρι και τους δημοτικούς υπαλλήλους προσποιήθηκαν τα μέλη της οργάνωσης. Γυναίκα κάλεσε το θύμα στο τηλέφωνο της εταιρίας που διατηρούσε με τον σύζυγό της. Η δράστιδα αφού πρώτα συστήθηκε, της είπε ότι τηλεφωνεί εκ μέρους Δήμου της Κεντρικής Μακεδονίας και ότι χρειαζόταν να κάνουν μια επιβεβαίωση τιμολογίου που πληρώθηκε με το ποσό των 3.390 ευρώ και αφορούσε την εταιρία, η γυναίκα άμεσα συμφώνησε και μετά από επικοινωνία με τον σύζυγο της, έδωσε τους κωδικούς επιβεβαίωσης.

Μετά από λίγο, ο σύζυγος του θύματος δέχθηκε ένα τηλεφώνημα από την τράπεζα που τον ενημέρωνε ότι είχαν πραγματοποιηθεί κάποιες συναλλαγές με μεταφορές χρηματικών ποσών τις οποίες ήθελαν να επιβεβαιώσουν αν όντως πραγματοποίησε ο ίδιος καθώς έγιναν με επαναλαμβανόμενο ρυθμό.

Ο άνδρας άμεσα ενημέρωσε τους υπαλλήλους της τράπεζας πως δεν πραγματοποίησε κάποια συναλλαγή. Αιτήθηκε να ακυρώσουν τις συναλλαγές αυτές και να μπλοκάρουν τον λογαριασμό της εταιρείας. Μετά από σχετικό αίτημα αμφισβήτησης διαπιστώθηκε ποιοι ήταν οι ωφελούμενοι δικαιούχοι.

Δεν ήταν λίγες και οι περιπτώσεις κατά τις οποίες οι αδίστακτοι, γνωρίζοντας προσωπικά στοιχεία καρτών επικοινωνούσαν με τράπεζες ζητούσαν το πάγωμα λογαριασμών λόγω απώλειας κάρτας και μεταφοράς χρημάτων σε άλλους τραπεζικούς λογαριασμούς, που ανήκαν στους δράστες.

Οι έρευνες ξεκίνησαν το 2023

 

Σύμφωνα με πληροφορίες ο μίτος της υπόθεσης για την ΕΛ.ΑΣ. άρχισε να ξετυλίγεται το 2023, το έτος δηλαδή που ξεκίνησαν οι έρευνες μετά από αξιοποίηση ψηφιακών εργαλείων και διασταύρωση πληθώρας δεδομένων.

Η υπόθεση αναμένεται να πάρει το δρόμο της Δικαιοσύνης με τα στελέχη της Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος να προετοιμάζουν μια ομολογουμένως ογκωδέστατη δικογραφία.

Ήδη οι πρώτοι κατηγορούμενοι κλήθηκαν για να δώσουν καταθέσεις στις κατά τόπους Αστυνομικές Διευθύνσεις.

Παναγιώτης Αχλατλής

Tελευταίες Ειδήσεις
Διαβάστε Περισσότερα
Συναγερμός στην Πυροσβεστική για πυρκαγιά σε δάσος κοντά στην πόλη των Σερρών - Ήχησε το 112
Ελλάδα06.08.25 | 06:25
Παναγιώτης ΑχλατλήςΣυναγερμός στην Πυροσβεστική για πυρκαγιά σε δάσος κοντά στην πόλη των Σερρών - Ήχησε το 112