Μάλιστα, σύντομα θα υπάρχουν δύο μεγάλα μέτωπα στην κατασκευή του Flyover. Το πρώτο μεγάλο μέτωπο θα βρίσκεται πέριξ του πορτοκαλί καλουπιού, το οποίο ξεκίνησε τις εργασίες του από τον κόμβο Μετεώρων, ενώ το δεύτερο θα βρίσκεται πλησίον του υδραγωγείου της ΕΥΑΘ, όπου θα εγκατασταθεί το μπλε καλούπι -κομμάτια του οποίου βρίσκονται ήδη στην περιφερειακή οδό- δηλαδή περίπου στο μέσον του μήκους της Υπερυψωμένης Ταχείας Λεωφόρου. Σύντομα τα δύο καλούπια θα δουλεύουν παράλληλα.
Επιπλέον, έπειτα από την κατεδάφιση της γέφυρας της Περραιβού, τον Οκτώβριο αναμένεται και η έναρξη της κατεδάφισης της γέφυρας Πανοράματος-Πυλαίας, η οποία -σύμφωνα με πληροφορίες- θα πραγματοποιηθεί σε δύο φάσεις προκειμένου να μην διακοπεί η κυκλοφορία των οχημάτων.
Ειδικότερα, όπως προβλέπεται, αρχικά θα γκρεμιστεί ο ένας κλάδος, με αμφιδρόμηση της παλιάς γέφυρας και κατασκευή μέρους της καινούργιας. Εν συνεχεία, η καινούργια γέφυρα θα παραδοθεί σε αμφίδρομη κυκλοφορία και θα γκρεμιστεί το δεύτερο κομμάτι της γέφυρας προκειμένου να κατασκευαστεί το καινούργιο.
Οι Θεσσαλονικείς αντιλαμβάνονται ότι το έργο προχωρά
«Παρά τις αρχικές επιφυλάξεις των πολιτών, οι εργασίες εξελίσσονται με γρήγορους ρυθμούς και πλέον έχουν γίνει ορατά τα αποτελέσματα», τόνισε αναφορικά με το Flyover ο υφυπουργός Υποδομών, Νίκος Ταχιάος μιλώντας στην ΕΡΤ. Για το Flyover, ο υπουργός αναγνώρισε ότι υπήρξαν προβλήματα στην κυκλοφορία, ωστόσο υπογράμμισε τη συμβολή της αστυνομίας και των δήμων μέσω ενός νέου συντονιστικού φορέων.
«Οι Θεσσαλονικείς έχουν μπει στη ρουτίνα του έργου, βλέπουν πάνω από δέκα εργοτάξια σε εξέλιξη και αντιλαμβάνονται ότι το έργο προχωρά», σημείωσε.
Μάλιστα ο κ. Ταχιάος σημείωσε πως στη Θεσσαλονίκη αυτή τη στιγμή υπάρχουν περισσότερα από δέκα εργοτάξια στον περιφερειακό της πόλης και οι Θεσσαλονικείς βλέπουν ότι το έργο έχει πάρει σάρκα και οστά.
Με τα... χίλια
Η κατασκευή του Flyover τρέχει με ταχύτατους ρυθμούς, έχοντας ξεπεράσει το 25% του αντικειμένου του έργου. «Το έργο πηγαίνει με τα... χίλια», είχε σημειώσει χαρακτηριστικά ο Υφυπουργός Υποδομών Νίκος Ταχιάος, στην τελευταία αυτοψία που πραγματοποίησε στις εργασίες κατασκευής προ μηνός. Ο ίδιος είχε υπογραμμίσει μάλιστα ότι για πρώτη φορά χρησιμοποιείται ένα τόσο «θηριώδες» καλούπι για την κατασκευή ενός έργου, ενώ είχε τονίσει ότι η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών είναι προσηλωμένη στον στόχο για την ολοκλήρωση του έργου τον Μάιο του 2027, χωρίς αποκλίσεις.
Αξιοσημείωτο είναι ότι τα οδικά έργα προχωρούν με γεωμετρική πρόοδο. Δηλαδή, όσο περνά ο καιρός, τόσο αυξάνεται το ποσοστό προόδου, κάτι που εντείνεται όταν πλέον το έργο βρίσκεται στην τελική του ευθεία.
Έτσι, το χρονοδιάγραμμα τηρείται απαρέγκλιτα, χωρίς καθυστερήσεις και το Flyover θα είναι έτοιμο να παραδοθεί σε λιγότερο από δύο χρόνια από σήμερα, όπως ακριβώς προβλέπεται από το χρονοδιάγραμμά του.
Το έργο
Η κατασκευή της Υπερυψωμένης Ταχείας Λεωφόρου, όπως ονομάζεται επίσημα το Flyover, περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων:
- 12 χιλιόμετρα έργου
- 9 ανισόπεδους κόμβους
- 7,6 χιλιόμετρα υπερυψωμένης λεωφόρου ταχείας κυκλοφορίας με τις προσβάσεις αυτής
- 4 χιλιόμετρα γέφυρας ταχείας κυκλοφορίας (Flyover)
- 9 γέφυρες
- 2 στέγαστρα
- 1 σήραγγα
- 20.000 συνολική χωρητικότητα οχημάτων ανά ώρα στις δύο κατευθύνσεις στην περιοχή της ΥΤΛ
- εκσυγχρονισμό και βελτιστοποίηση υποδομών και εγκαταστάσεων υφιστάμενου δικτύου, καθώς και στοχευμένες επεμβάσεις στο παράπλευρο οδικό δίκτυο
Δείτε ΕΔΩ πώς θα είναι το Flyover όταν ολοκληρωθεί.