makedonikanea.gr logo
makedonikanea.gr logo

Ακτοπλοϊκή σύνδεση Θεσσαλονίκης-Σποράδων: Οι προσδοκίες της αγοράς μετά την επιστολή των δημάρχων - Τα επόμενα βήματα

Ακούστε το άρθρο 8'
29.10.2025 | 17:20
Eurokinissi
Το ζήτημα της έγκαιρης έναρξης της ακτοπλοϊκής σύνδεσης της Θεσσαλονίκης με τις Βόρειες Σποράδες για την τουριστική περίοδο του 2026, επισήμαναν στην κοινή επιστολή τους οι εμπλεκόμενοι δήμαρχοι, μόλις ενάμιση μήνα μετά την αναχώρηση του τελευταίου δρομολογίου.

Η ακτοπλοϊκή γραμμή Θεσσαλονίκης-Σποράδων λειτουργεί τα τελευταία πέντε χρόνια σε τακτική βάση, ωστόσο τα δρομολόγια ξεκινούν συνήθως αργά, προς τα τέλη Ιουνίου, κάτι που -όπως τονίζουν παράγοντες της αγοράς- δυσκολεύει τον προγραμματισμό τουριστικών πακέτων και περιορίζει την τουριστική ανάπτυξη των εν λόγω προορισμών.

Προσδοκώντας την έγκαιρη έναρξη για τη νέα τουριστική σεζόν, στις 24 Οκτωβρίου οι δήμαρχοι Θεσσαλονίκης, Σκιάθου, Σκοπέλου και Αλοννήσου απέστειλαν κοινή επιστολή που απέστειλαν στον υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλη Κικίλια, ζητώντας την άμεση δρομολόγηση των διαδικασιών για τη χρηματοδότηση της ακτοπλοϊκής σύνδεσης.

Η επιστολή στοχεύει στη διασφάλιση της έγκαιρης έναρξης των δρομολογίων, που τα τελευταία χρόνια καθυστερούν λόγω γραφειοκρατικών εμποδίων και καθυστερημένων διαγωνιστικών διαδικασιών. Ενδεικτικό είναι πως φέτος τα δρομολόγια ξεκίνησαν στις 27 Ιουνίου και το τελευταίο πλοίο σάλπαρε προς τα νησιά των Σποράδων στις 9 Σεπτεμβρίου.

«Δεδομένων των πολλαπλασιαστικών οφελών που προκύπτουν από τη δρομολόγηση της συγκεκριμένης ακτοπλοϊκής σύνδεσης, παρακαλούμε για τις ενέργειές σας ώστε για τη σύνδεση της Θεσσαλονίκης με τις Βόρειες Σποράδες να εξασφαλιστεί εκ νέου η χρηματοδότηση, για το καλοκαίρι του 2026, με την έγκαιρη έναρξη των δρομολογίων, το συντομότερο δυνατό», σημειώνεται χαρακτηριστικά στην κοινή επιστολή των δημάρχων.

«Κλειδί» ο έγκαιρος προγραμματισμός

 

Όπως επισημαίνει ο ναυτιλιακός πράκτορας Χάρης Καραχαρίσης, στα Μακεδονικά Νέα, «εδώ και πέντε χρόνια είναι ένα τακτικό δρομολόγιο, οπότε έχει εδραιωθεί. Κάθε χρόνο έχουμε ίδιες περίπου πληρότητες, με αποκλίσεις της τάξεως του ±10%. Είναι μια γραμμή που από το 2021 είναι σταθερή, αλλά χρειάζεται επιδότηση. Τα πιο κοντινά νησιά στη Θεσσαλονίκη είναι οι Σποράδες, όπως είναι η Θάσος για την Καβάλα και η Σαμοθράκη για την Αλεξανδρούπολη. Όλες αυτές οι γραμμές για να είναι βιώσιμες πρέπει να χρηματοδοτούνται, αλλιώς δεν είναι βιώσιμες».

Ο ίδιος επισημαίνει την ανάγκη της έγκαιρης ανάδειξης της πλοιοκτήτριας εταιρείας που θα αναλάβει την εν λόγω γραμμή, προκειμένου να επιτευχθεί ο έγκαιρος προγραμματισμός των Ελλήνων και ξένων επισκεπτών των Σποράδων.

«Τα τελευταία δύο χρόνια τα δρομολόγια ξεκίνησαν στα τέλη Ιουνίου και τα πλάνα άνοιξαν στα μέσα του ίδιου μήνα. Αυτό σημαίνει πως δεν μπορεί να γίνει προγραμματισμός από τους Βαλκάνιους, τους Ευρωπαίους και τους Έλληνες. Τα πλάνα πρέπει να ανοίγουν τουλάχιστον από τον Απρίλιο. Η προκήρυξη πρέπει να βγει τον Ιανουάριο, να γίνει ο διαγωνισμός, να αναδειχθεί η εταιρεία και να υπάρχει χρόνος για κίνηση και προγραμματισμό. Αλλιώς, αν αφεθεί πάλι για την τελευταία στιγμή, θα υπάρξει πρόβλημα», εξηγεί.

Η φετινή σύνδεση εξασφαλίστηκε με χρηματοδότηση ύψους 3,41 εκατ. ευρώ από το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, σε συνεργασία με τις Περιφέρειες Κεντρικής Μακεδονίας και Θεσσαλίας, ενώ το πρώτο πλοίο απέπλευσε στις 27 Ιουνίου, μεταφέροντας 431 επιβάτες και 61 Ι.Χ. οχήματα, με πληρότητα περίπου 55%.

Οι δήμαρχοι των τεσσάρων δήμων προς το παρόν φαίνεται να κρατούν στάση αναμονής, αλλά -όπως τονίζουν κύκλοι- είναι αποφασισμένοι να επανέλθουν στο ζήτημα, ζητώντας από το υπουργείο να κινηθεί νωρίτερα αυτή τη φορά, ώστε να εξασφαλιστεί η συνέχεια και η βιωσιμότητα της ακτοπλοϊκής γραμμής.

Ευφροσύνη Καζεπίδου

Tελευταίες Ειδήσεις