makedonikanea.gr logo
makedonikanea.gr logo

Τα 6 «κλειδιά» για την ανάπτυξη επιχείρησης μέσω franchise

Ακούστε το άρθρο 8'
31.07.2025 | 08:00
H μετάβαση σε οργανωμένο δίκτυο franchise απαιτεί στρατηγική σκέψη
/Shutterstock

Τα 6 «κλειδιά» για την ανάπτυξη επιχείρησης μέσω franchise

Για πολλές μικρές επιχειρήσεις που έχουν ξεκινήσει δυναμικά με ένα ή δύο καταστήματα, η σκέψη της ανάπτυξης μέσω franchise είναι φυσικό επόμενο. 

Το franchising προσφέρει έναν αποτελεσματικό τρόπο επέκτασης με περιορισμένο κεφάλαιο και μειωμένο λειτουργικό ρίσκο. Ωστόσο, η μετάβαση από μια τοπική επιχείρηση σε ένα οργανωμένο δίκτυο franchise απαιτεί στρατηγική σκέψη, σωστή προετοιμασία και σταθερά θεμέλια.

Με άλλα λόγια οι επιχειρήσεις πρέπει να έχουν απαντήσεις σε 6 ερωτήματα προκειμένου να «ξεκλειδώσουν» τα επόμενα βήματά τους.

1. Είσαι έτοιμος για franchising;

Πριν ξεκινήσει η διαδικασία, κάθε επιχειρηματίας πρέπει να απαντήσει σε ένα βασικό ερώτημα: Είναι το επιχειρηματικό μου μοντέλο «αντιγράψιμο»;

Για να μπορεί να αναπτυχθεί μέσω franchise, μια επιχείρηση πρέπει:

  • Να έχει αποδείξει την επιτυχία της σε λειτουργικό και οικονομικό επίπεδο.
  • Να μπορεί να τυποποιήσει τις λειτουργίες της ώστε να εφαρμόζονται με συνέπεια και από τρίτους.
  • Να έχει ένα ισχυρό brand που μπορεί να υποστηριχθεί και να αναπτυχθεί σε πολλαπλές περιοχές.

2. Δημιουργία του «Franchise Package»

Το «πακέτο franchise» αποτελεί τον βασικό οδηγό του μελλοντικού συνεργάτη και πρέπει να περιλαμβάνει:

  • Operations Manual
  • Εκπαίδευση & Υποστήριξη
  • Εμπορική Ταυτότητα
  • Οικονομικά Στοιχεία

3. Στρατηγικός Σχεδιασμός Ανάπτυξης

Η επιτυχία του franchise εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από το πώς και πού επεκτείνεται:

  • Ξεκίνησε με πιλοτικά σημεία.
  • Προσδιόρισε τον ιδανικό τύπο franchisee.
  • Χάραξε έναν χάρτη ανάπτυξης.

4. Νομική Θωράκιση και Συμβάσεις

Η σύνταξη της σύμβασης franchise είναι κρίσιμο σημείο και περιλαμβάνει:

  • Δικαιώματα και υποχρεώσεις
  • Όρους αποκλειστικότητας
  • Πολιτικές τερματισμού

5. Branding & Marketing Υποστήριξη

Για να είναι το franchise ελκυστικό απαιτούνται:

  • Ισχυρή παρουσία στα social media
  • Έτοιμες καμπάνιες και υλικό
  • Storytelling του brand

6. Ξεκίνα σταδιακά και σοφά

Η ταχύτητα δεν είναι σύμμαχος στο ξεκίνημα ενός franchise. Προτίμησε:

  • Λίγες, καλά ελεγχόμενες συνεργασίες
  • Συνεχή αξιολόγηση
  • Ειλικρινή επικοινωνία με τους πρώτους franchisees

Συμπερασματικά

Το franchise δεν είναι απλώς ένας τρόπος επέκτασης – είναι μια νέα επιχείρηση από μόνο του. Για να πετύχει, χρειάζεται όραμα, πειθαρχία και προγραμματισμό.

Οι επιχειρήσεις που έχουν ένα ξεκάθαρο μοντέλο, προστιθέμενη αξία και επενδύουν σε υποδομές, μπορούν να δημιουργήσουν ένα ισχυρό δίκτυο που θα αναπτυχθεί. 

*Ο Απόστολος Σπαθάς είναι Σύμβουλος Επιχειρήσεων / Οικονομολόγος  

Απόστολος Σπαθάς

Tελευταίες Ειδήσεις
Διαβάστε Περισσότερα
Η εξέλιξη είναι το μεγάλο «πρέπει» για τη Μικρομεσαία Επιχειρηματικότητα
Αρθρογραφία24.06.25 | 05:00
Απόστολος ΣπαθάςΗ εξέλιξη είναι το μεγάλο «πρέπει» για τη Μικρομεσαία Επιχειρηματικότητα