Η Εγνατία μετετράπη σε πιο ελκυστικό προορισμό, προσελκύοντας διεθνή και ελληνικά brands που επενδύουν σε καταστήματα υψηλής προβολής. Εταιρείες όπως οι Brooks Brothers με νέο κατάστημα στην πλατεία Αριστοτέλους, οι Michael Kors στην Αγίας Σοφίας και οι Mayoral στην οδό Μητροπόλεως, αποδεικνύουν ότι η πόλη ενισχύει τον ρόλο της ως δεύτερος ισχυρός πόλος λιανικής στην Ελλάδα.
Όπως τόνισε στα Μακεδονικά Νέα η Ευμορφία Αυγερίου, Head of Retail & Leisure στη Danos, an alliance member of BNP PARIBAS Real Estate, «η Θεσσαλονίκη αναβαθμίζεται σε σταθερό σημείο αναφοράς για διεθνή και ελληνικά brands. Η συνδυαστική επίδραση της βελτίωσης των υποδομών και της ενισχυμένης αγοραστικής κίνησης δημιουργεί νέα δεδομένα για το σύνολο της αγοράς».
Μετάβαση σε πιο πολυεπίπεδη αγορά
Το 2025 δεν είναι μόνο μια χρονιά ανάκαμψης για το retail στην Ελλάδα· είναι έτος μετάβασης. Η αγορά μόδας εξελίσσεται σε πολυεπίπεδο περιβάλλον, όπου η εμπειρία, η βιωσιμότητα και η διαφοροποίηση καθορίζουν την επιτυχία. Οι προοπτικές ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας, με το ΑΕΠ να κινείται γύρω στο +2,3 %, τα δημοσιονομικά πλεονάσματα και την αναβάθμιση της πιστοληπτικής ικανότητας της χώρας στην επενδυτική βαθμίδα, ενισχύουν το επενδυτικό κλίμα.
Στο λιανεμπόριο, οι καταναλωτές έχουν πρόσβαση σε περισσότερες επιλογές: από διεθνή brands fast fashion και lifestyle, έως ελληνικές δημιουργικές επιχειρήσεις, με νέους χώρους πώλησης σε πολυτελή malls και open-air εμπορικά πάρκα.
Νέα κύματα επενδύσεων σε καταστήματα
Στο πρώτο εξάμηνο του 2025 καταγράφηκε σημαντική κινητικότητα. Η αγορά ένδυσης ανανεώνεται με αφίξεις νέων διεθνών ονομάτων αλλά και με την ενίσχυση ελληνικών brands. Οι διαθέσιμοι χώροι σε κεντρικές high street τοποθεσίες και σε επιτυχημένα εμπορικά κέντρα δεν επαρκούν, με αποτέλεσμα να υπάρχουν λίστες αναμονής για μισθώσεις.
Η αυξημένη ζήτηση εντοπίζεται και στις επαρχιακές πόλεις, όπου όμως τα περισσότερα καταστήματα είναι μικρότερης επιφάνειας (κάτω των 150 τ.μ.) και δεν καλύπτουν τις ανάγκες των νέων εισερχόμενων αλυσίδων που ζητούν επιφάνειες άνω των 400 τ.μ. και αυστηρές προδιαγραφές στατικής επάρκειας.
«Η έλλειψη διαθέσιμων χώρων σε βασικές εμπορικές ζώνες δημιουργεί πίεση αλλά και ώθηση για ανάπτυξη νέων projects», εξήγησε η κα. Αυγερίου προσθέτοντας ότι «η αγορά απαιτεί πλέον σύγχρονες υποδομές, που θα συνδυάζουν εμπειρία και λειτουργικότητα».
Malls νέας γενιάς και open-air πάρκα
Η μεγάλη ζήτηση έχει ήδη οδηγήσει σε ανάπτυξη νέας γενιάς εμπορικών κέντρων σε πολλές περιοχές της χώρας. Στο Ελληνικό, η Lamda Development δημιουργεί το Vouliagmenis Mall, με 90.000 τ.μ. εκμισθώσιμης επιφάνειας και 280 καταστήματα, που θα περιλαμβάνει open-air ζώνες πρασίνου. Παράλληλα, αναπτύσσεται η Riviera Galleria, έκτασης 19.000 τ.μ., εξειδικευμένη σε luxury fashion brands και high-end εστίαση.
Η Trade Estates ΑΕΕΑΠ υλοποιεί εμπορικά πάρκα «Top Parks» σε Πάτρα, Ηράκλειο και Πειραιά, ενώ στα Ιωάννινα το Paralimnio επαναλειτουργεί εντός του 2025 ως πλήρως ανακαινισμένο εμπορικό πάρκο, ενισχύοντας την εμπορική κίνηση της πόλης.
Οι νέες αφίξεις διεθνών brands
Η ελληνική αγορά προσελκύει ηχηρά διεθνή ονόματα, σύμφωνα με την κα Αυγερίου:
- Vakko: Εγκαινίασε το πρώτο πολυτελές flagship κατάστημα στο Κολωνάκι, τον Μάρτιο του 2025. H εταιρεία απευθύνεται σε πελατολόγιο, που εκτιμά το εκλεπτυσμένο στυλ και την ποιότητα.
- Arket: Brand του ομίλου H&M, εγκαινίασε το πρώτο του κατάστημα στην Αθήνα τον Μάρτιο, η παρουσία του ενισχύει τη στροφή σε λειτουργική, ποιοτική μόδα με οικολογικό αποτύπωμα.
- Chloé: H πρώτη monobrand boutique Chloé στην Ελλάδα άνοιξε από τον όμιλο Fais, εντός του εμπορικού κέντρου CityLink στην Αθήνα , ενισχύοντας το luxury fashion.
- Jimmy Choo: Tο πρώτο φυσικό κατάστημα του Jimmy Choo, άνοιξε από τον όμιλο Fais εντός του εμπορικού κέντρου CityLink στην Αθήνα.
- CCC Group: Βρίσκεται σε αναζήτηση καταστημάτων για την ανάπτυξη των διαφορετικών brands, που διαθέτει το group, στην Ελλάδα. Η είσοδος τους, κυρίως στο χώρο της υπόδησης με τα μεγάλης επιφάνειας καταστήματα από 500 – 2000 τ.μ., θα ενισχύσει τον κλάδο σε όλη την χώρα.
- New Yorker: Νεανική ένδυση, υπόδηση & accessories, αναζητεί μεγάλα καταστήματα για είσοδο της στην Ελλάδα, σε εμπορικά κέντρα και high street locations.
Παράλληλα, value-for-money προτάσεις όπως οι Sinsay, Pepco, LC Waikiki και Kiabi ενισχύουν την καθημερινή ένδυση.
Ελληνικά brands με διεθνή προοπτική
Την ίδια στιγμή, ελληνικές εταιρείες ενδυναμώνουν την παρουσία τους. Το Callista, που ειδικεύεται σε χειροποίητες δερμάτινες τσάντες πολυτελείας, εγκαινίασε τον Μάιο flagship κατάστημα στη Βουκουρεστίου. Η στρατηγική του επιβεβαιώνει ότι η «προσιτή πολυτέλεια» αποτελεί σταθερή τάση.
Προοπτικές και στρατηγική βιωσιμότητας
Η ελληνική λιανική αγορά μόδας το 2025 χαρακτηρίζεται από τη σύγκλιση τριών βασικών τάσεων: πολυτέλεια, value-for-money προτάσεις και βιώσιμη κατανάλωση. Ο συνδυασμός αυτών ενισχύει την κινητικότητα και δημιουργεί προοπτικές για μακροπρόθεσμη ανάπτυξη. «Η ισορροπία μεταξύ πρόσβασης, αισθητικής, βιωσιμότητας και εμπειρίας στο shopping θα καθορίσει τους νικητές της επόμενης μέρας. Η Ελλάδα έχει ήδη μπει δυναμικά σε αυτή τη νέα εποχή», είπε καταλήγοντας η κα Αυγερίου.