makedonikanea.gr logo
makedonikanea.gr logo

My market Local: Δυναμική είσοδος στην αγορά της Θεσσαλονίκης – Το πλάνο ανάπτυξης με νέα καταστήματα

Ακούστε το άρθρο 8'
10.10.2025 | 08:00
My market Local: Δυναμική είσοδος στην αγορά της Θεσσαλονίκης – Το πλάνο ανάπτυξης
Σε στρατηγικό πεδίο ανάπτυξης για το δίκτυο My market Local της Metro ΑΕΒΕ εξελίσσεται η Θεσσαλονίκη.

Μέσα σε μόλις έναν χρόνο από το roll out του concept convenience store στην πόλη, η αλυσίδα έχει καταφέρει να εδραιώσει ισχυρή παρουσία, με 8 καταστήματα σε κεντρικές και περιφερειακές περιοχές, όπως οι Αμπελόκηποι, το Κέντρο και η Καλαμαριά. 

Το πλάνο είναι ακόμη πιο φιλόδοξο καθώς μέσα στους επόμενους 12 μήνες προγραμματίζεται η λειτουργία 12 έως 15 νέων σημείων, με στόχο όχι μόνο την περαιτέρω διείσδυση στον αστικό ιστό της Θεσσαλονίκης αλλά και την επέκταση σε μικρότερες πόλεις και κωμοπόλεις της Βόρειας Ελλάδας.

«Η παρουσία του δικτύου My market Local στη Θεσσαλονίκη είναι ήδη δυναμική και συνεχώς αναπτυσσόμενη, και όλα αυτά στον μόλις έναν χρόνο που δραστηριοποιούμαστε στην πόλη», ανέφερε μιλώντας στα Μακεδονικά Νέα ο Γιώργος Πρωτόπαπας, Διευθυντής Λειτουργίας & Ανάπτυξης Δικτύου Franchise της Metro ΑΕΒΕ.

Γιώργος Πρωτόπαπας

Ισχυρή αποδοχή από τους Θεσσαλονικείς

 

Η ανταπόκριση του κοινού στον πρώτο χρόνο λειτουργίας των καταστημάτων είναι εντυπωσιακή. Σύμφωνα με τον κ. Πρωτόπαπα, η επισκεψιμότητα καταγράφει σταθερή και σαφή ανοδική τάση που ξεπερνά μεσοσταθμικά το 45%. Οι Θεσσαλονικείς, όπως φαίνεται, έχουν αγκαλιάσει το μοντέλο του convenience store, αναζητώντας ευκολία, ταχύτητα και προσωπική εξυπηρέτηση.

«Μετά τον πρώτο χρόνο λειτουργίας των καταστημάτων My market Local, παρατηρούμε σαφή και σταθερή ανοδική τάση στην επισκεψιμότητα. Αυτό επιβεβαιώνει ότι καλύπτουμε μια πραγματική ανάγκη της αγοράς», επισήμανε ο κ. Πρωτόπαπας. 

Η επιτυχία αυτή βασίζεται στην προσαρμογή του concept στις ιδιαιτερότητες της πόλης: μια έντονη κουλτούρα γειτονιάς και τοπικών καταστημάτων, η ανάγκη για άμεση εξυπηρέτηση, αλλά και η αγάπη για τον καφέ, που ενσωματώνεται όπου το επιτρέπουν τα τετραγωνικά των καταστημάτων ενώ η περιοχή παρουσιάζει ένα δυναμικό μείγμα πληθυσμών, από φοιτητές έως οικογένειες, που απαιτούν ευελιξία και ποικιλία στις αγοραστικές τους συνήθειες.

Το μερίδιο αγοράς και η συμβολή στη συνολική ανάπτυξη

 

Παρότι η εταιρεία δεν δημοσιοποιεί τοπικά στοιχεία μεριδίου αγοράς, το δίκτυο My market Local στη Θεσσαλονίκη κινείται πάνω από τις αρχικές προβλέψεις. Η θετική δυναμική ενισχύει συνολικά την παρουσία της Metro ΑΕΒΕ στη λιανική, καθώς η Βόρεια Ελλάδα αναδεικνύεται σε βασικό πυλώνα ανάπτυξης.

«Η πορεία του δικτύου στη Θεσσαλονίκη είναι πάνω από τις προβλέψεις μας, σε συνάρτηση με την ανάπτυξη που παρατηρούμε πανελλαδικά», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Πρωτόπαπας.

Καθοριστικό ρόλο παίζει το Κέντρο Διανομής στη Γέφυρα Θεσσαλονίκης, ένα υπερσύγχρονο hub που υποστηρίζει τη διανομή προϊόντων, επιτρέποντας στο δίκτυο να εξυπηρετεί άμεσα τόσο τα καταστήματα της πόλης όσο και τις νέες αναπτύξεις σε μικρότερες αγορές.

Το πλάνο ανάπτυξης: Θεσσαλονίκη και Βόρεια Ελλάδα στο επίκεντρο

 

Η Metro ΑΕΒΕ επενδύει συστηματικά στην ανάπτυξη του δικτύου My market Local. Το πλάνο για την επόμενη χρονιά προβλέπει την προσθήκη 12 έως 15 νέων καταστημάτων. Η στόχευση είναι διπλή με περαιτέρω εδραίωση στη Θεσσαλονίκη, αποκτώντας παρουσία σε ακόμα περισσότερες γειτονιές καθώς και επέκταση σε μικρότερες πόλεις και κωμοπόλεις της Βόρειας Ελλάδας, όπου οι ανάγκες για ποιοτικά καταστήματα γειτονιάς είναι εντονότερες.

«Εκεί η ανάγκη για ένα οργανωμένο κατάστημα, με την ποιότητα και τις τιμές ενός μεγάλου σούπερ μάρκετ αλλά με την προσωπική εξυπηρέτηση του τοπικού franchisee, είναι ακόμα μεγαλύτερη», υπογράμμισε στα Μακεδονικά Νέα ο κ. Πρωτόπαπας. Στις περιοχές αυτές, το concept προσαρμόζεται ώστε να μοιάζει περισσότερο με μικρής κλίμακας supermarket, διατηρώντας όμως τα βασικά πλεονεκτήματα της εγγύτητας και της ταχύτητας.

Τα κριτήρια επιλογής νέων τοποθεσιών

 

Η ανάπτυξη του δικτύου βασίζεται σε μεθοδική ανάλυση και σε διαδικασία πέντε σταδίων αξιολόγησης. Όπως εξηγεί ο Διευθυντής Λειτουργίας & Ανάπτυξης Δικτύου Franchise, η επιλογή νέων σημείων καθορίζεται από:

  • Πληθυσμιακή πυκνότητα: περιοχές με επαρκή πληθυσμό για να υποστηρίξουν τη λειτουργία καταστήματος.
  • Προσβασιμότητα και ορατότητα, ώστε το κατάστημα να είναι εύκολα αναγνωρίσιμο.
  • Ανταγωνιστικό περιβάλλον, μελετώντας την παρουσία άλλων σημείων λιανικής.
  • Κυκλοφοριακούς άξονες και σημεία ενδιαφέροντος: Η εγγύτητα σε δρόμους, στάσεις ΜΜΜ, σχολεία, πλατείες ή άλλα σημεία συνάθροισης είναι σημαντική.
  • Διαθεσιμότητα κατάλληλων ακινήτων που πληρούν τις προδιαγραφές σε εμβαδόν και υποδομές.

 

Αυτό το μοντέλο διασφαλίζει ότι κάθε νέο My market Local θα είναι λειτουργικό, αποδοτικό και θα προσφέρει θετική εμπειρία τόσο για τον καταναλωτή όσο και για τον franchisee.

Διαφοροποίηση απέναντι στον ανταγωνισμό

 

Η μεγάλη πρόκληση στη λιανική είναι η διαφοροποίηση. Το My market Local δεν επιδιώκει να ανταγωνιστεί τα hypermarkets στον όγκο των αγορών, αλλά να εστιάσει στις καθημερινές ανάγκες. Το πλεονέκτημά του είναι η εξατομικευμένη εμπειρία και η ταχύτητα εξυπηρέτησης. «Δεν στοχεύουμε στον όγκο των μεγάλων αγορών, αλλά στην ευκολία και την ταχύτητα. Αυτό μάς διαφοροποιεί ουσιαστικά από τα hypermarkets», δήλωσε ο κ. Πρωτόπαπας.

Η επιλεγμένη γκάμα προϊόντων, οι ανταγωνιστικές τιμές και οι συνεχείς προσφορές ενισχύουν την εικόνα του δικτύου ως ενός καταστήματος που συνδυάζει το καλύτερο και από τους δύο κόσμους: τη δύναμη μιας μεγάλης αλυσίδας και τη γειτονική αμεσότητα.

Τα πλεονεκτήματα για τον καταναλωτή

 

Ο καταναλωτής που επιλέγει My market Local απολαμβάνει πολλαπλά οφέλη όπως εγγύτητα και ευκολία αφού τα καταστήματα βρίσκονται δίπλα στη γειτονιά του, διευρυμένο ωράριο, που καλύπτει ανάγκες πέρα από το τυπικό πλαίσιο, φρέσκα προϊόντα καθημερινά, ανταγωνιστικές τιμές και προσφορές, χάρη στη δύναμη του δικτύου, προσωπική εξυπηρέτηση από τον franchisee και τους εργαζομένους, γρήγορες αγορές, με εύκολη διάταξη καταστήματος, στήριξη της τοπικής οικονομίας, καθώς τα καταστήματα λειτουργούν από επιχειρηματίες που ανήκουν στην τοπική κοινωνία.

Η στρατηγική ανάπτυξης του My market Local στη Θεσσαλονίκη και τη Βόρεια Ελλάδα αποδεικνύει πώς το μοντέλο convenience store μπορεί να προσαρμοστεί στις ανάγκες της ελληνικής αγοράς. Με επίκεντρο την προσωπική εξυπηρέτηση, τη γρήγορη αγοραστική εμπειρία και την εγγύτητα, η Metro ΑΕΒΕ χτίζει ένα δίκτυο που καλύπτει τις ανάγκες των καταναλωτών και δημιουργεί νέες επιχειρηματικές ευκαιρίες μέσω franchise.

Όπως τόνισε ο κ. Πρωτόπαπας στα Μακεδονικά Νέα, «οι Θεσσαλονικείς έχουν αγκαλιάσει το μοντέλο του My market Local, κάτι που μας δίνει ώθηση για ακόμη πιο δυναμική ανάπτυξη. Η Βόρεια Ελλάδα είναι στο επίκεντρο της στρατηγικής μας και θα συνεχίσουμε να επενδύουμε συστηματικά για να καλύψουμε όλο και περισσότερες γειτονιές».

Με σταθερά βήματα και ξεκάθαρη στρατηγική, το My market Local φιλοδοξεί να γίνει αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητας χιλιάδων καταναλωτών, ενισχύοντας παράλληλα την τοπική επιχειρηματικότητα. 

Δήμητρα Τάγκα

Tελευταίες Ειδήσεις