makedonikanea.gr logo
makedonikanea.gr logo

Διευκρινίσεις από τον δήμο Θεσσαλονίκης για τα αιτήματα πολιτών μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου - Τι απαιτείται για έγγραφα με προσωπικά δεδομένα

Ακούστε το άρθρο 8'
25.07.2025 | 15:01
Ο δήμος Θεσσαλονίκης προχωρά σε διευκρινίσεις σχετικά με τη διαδικασία υποβολής αιτημάτων πολιτών μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, σε εφαρμογή των διατάξεων των υπουργικών αποφάσεων 21797/2024 και 8229/2025 του Υπουργείου Εσωτερικών.

Όπως αναφέρει σε σχετική ανακοίνωση ο γενικός γραμματέας του δήμου, Μιχάλης Μήττας, επώνυμη θεωρείται κάθε αίτηση που αναγράφει τα στοιχεία του αιτούντος -δηλαδή ονοματεπώνυμο, αριθμό δελτίου ταυτότητας και στοιχεία επικοινωνίας- ανεξάρτητα από τον τρόπο υποβολής της, είτε γίνεται με φυσική παρουσία είτε ηλεκτρονικά.

Ειδικά για τις αιτήσεις που αποστέλλονται ηλεκτρονικά μέσω email και αφορούν ζητήματα όπως:

  • η πρόσβαση σε δημόσια ή ιδιωτικά έγγραφα που περιλαμβάνουν προσωπικά δεδομένα, ή
  • η έκδοση διοικητικών πράξεων,

 

τονίζεται ότι θα εξετάζονται μόνο εφόσον συνοδεύονται από ψηφιακή υπογραφή. Συγκεκριμένα, η υποβολή πρέπει να γίνεται με τη μορφή συνημμένου εγγράφου στο email, το οποίο φέρει:

  • είτε εγκεκριμένη ψηφιακή υπογραφή,
  • είτε θεωρημένο το γνήσιο της υπογραφής μέσω των εφαρμογών «Ψηφιακή Βεβαίωση Εγγράφου» ή «Ψηφιακή Βεβαίωση Ιδιωτικού Συμφωνητικού» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης του Δημοσίου (gov.gr).

 

Αντίθετα, για όσους πολίτες χρησιμοποιούν την εφαρμογή του δήμου www.politis.thessaloniki.gr, δεν απαιτείται η προσκόμιση εγγράφου με ψηφιακή υπογραφή, καθώς η ταυτοποίηση του χρήστη γίνεται αυτόματα με τους κωδικούς Taxisnet.

Παράλληλα, εξαιρούνται από τις παραπάνω απαιτήσεις τα αιτήματα, οι προτάσεις ή οι καταγγελίες που δεν περιέχουν κοινοποίηση ή επεξεργασία προσωπικών δεδομένων τρίτων. Τέτοιου είδους παρατηρήσεις πολιτών -όπως για τον δημόσιο χώρο, τις υποδομές ή την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών- μπορούν να συνεχίσουν να υποβάλλονται χωρίς την ανάγκη ψηφιακής υπογραφής:

  • είτε μέσω email,
  • είτε μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας «Βελτιώνω την Πόλη μου» (https://imc.thessaloniki.gr/),
  • είτε τηλεφωνικά στον αριθμό 15192.

 

Όπως σημειώνεται από τη διοίκηση του δήμου, οι ρυθμίσεις αυτές αποσκοπούν στην προστασία των προσωπικών δεδομένων και των δικαιωμάτων των πολιτών, ενώ ταυτόχρονα διασφαλίζουν την άμεση και αποτελεσματική επικοινωνία με την τοπική κοινωνία σε θέματα καθημερινότητας.

Tελευταίες Ειδήσεις