Αεροπορικό δυστύχημα της Air India: Οι διακόπτες καυσίμου έσβησαν λίγο πριν από τη συντριβή

Εισαγωγή
Στη θέση «διακοπή» («cutoff») είχαν γυριστεί οι διακόπτες οι οποίοι ρύθμιζαν την τροφοδοσία με καύσιμα των δυο κινητήρων του Boeing 787 της εταιρείας Air India, λίγο πριν από την πτώση του πάνω σε κτίρια, λίγα δευτερόλεπτα μετά την απογείωσή του τη 12η Ιουνίου, με αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους 260 άνθρωποι – σχεδόν όλοι οι επιβαίνοντες στο αεροσκάφος και κόσμος που βρισκόταν στο έδαφος.
Χωρίς Διαφημίσεις
0
Συγγραφέας - Εμφάνιση στην Αρχική
0
Body

Τα παραπάνω αναφέρονται στο προκαταρκτικό πόρισμα της έρευνας για το δυστύχημα, που δόθηκε στη δημοσιότητα νωρίς το Σάββατο από την ινδική υπηρεσία έρευνας αεροπορικών δυστυχημάτων (AAIB), δίχως, ωστόσο, να καταλήγει σε συμπέρασμα για τα αίτια. Στο πόρισμα δεν αποδίδονται, επίσης, ευθύνες για το δυστύχημα, ωστόσο υπογραμμίζεται πως ο ένας από τους πιλότους ρώτησε τον άλλο γιατί σταμάτησε την τροφοδοσία των κινητήρων με καύσιμα – ο δεύτερος απάντησε πως δεν το είχε κάνει.

Υπενθυμίζεται ότι συνολικά 241 άνθρωποι που επέβαιναν στο Boeing 787-8 Dreamliner της Air India σκοτώθηκαν –μόλις ένας επέζησε– όταν το αεροσκάφος συνετρίβη πάνω σε κτίρια σε μικρή απόσταση από το αεροδρόμιο της πόλης Αχμενταμπάντ (δυτικά). Οι ινδικές αρχές ταυτοποίησαν επίσης 19 θύματα στο έδαφος.

Σύμφωνα με το προκαταρκτικό πόρισμα, το επιβατικό αεροσκάφος μεγάλων αποστάσεων είχε αναπτύξει ταχύτητα 180 κόμβων (333 χιλιομέτρων ανά ώρα) κι είχε μόλις απογειωθεί όταν οι διακόπτες τροφοδοσίας των δυο κινητήρων γυρίστηκαν από τη θέση «λειτουργία» («run») στη θέση «διακοπή» («cutoff»), με διαφορά ενός δευτερολέπτου ο ένας από τον άλλο. Οι δυο κινητήρες άρχισαν αμέσως να χάνουν ισχύ.

Στην καταγραφή των συνομιλιών στο πιλοτήριο, ο ένας από τους πιλότους ακούγεται να ρωτά τον άλλο γιατί σταμάτησε την τροφοδοσία των καυσίμων με καύσιμα. Ο δεύτερος του απαντά πως το δεν το έκανε. Δεν διευκρινίζεται αν την ερώτηση έκανε ο κυβερνήτης ή ο συγκυβερνήτης.

Λιγότερο από ένα λεπτό αργότερα, πιλότος ακούγεται να εκπέμπει το σήμα κινδύνου «Mayday, Mayday, Mayday» και το αεροσκάφος συντρίβεται.

Στις εικόνες από κάμερες του συστήματος επιτήρησης του αεροδρομίου καταγράφτηκε πως μικρή βοηθητική τουρμπίνα (Ram Air Turbine, RAT), τέθηκε σε λειτουργία αμέσως μετά την απογείωση. Πρόκειται για μέρος του εφεδρικού συστήματος ισχύος (Auxiliary Power Unit, APU), σχεδιασμένου για την ηλεκτροδότηση καίριας σημασίας συστημάτων του αεροσκάφους σε περίπτωση διακοπής λειτουργίας των κινητήρων, ή όταν βρίσκεται στο έδαφος. Ακίμη, δεν υπήρχαν πτηνά στην πορεία του αεροσκάφους.

Κεντρική Φωτογραφία
Κατηγορία
Υπέρτιτλος να είναι στον τίτλο
0