Η Θεσσαλονίκη πρωτοπορεί στη φόρτιση ηλεκτρικών λεωφορείων

Χωρίς Διαφημίσεις
0
Συγγραφέας - Εμφάνιση στην Αρχική
1
Body

Πρωτοπόρα, στη φόρτιση ηλεκτρικών λεωφορείων, αναδεικνύεται η Θεσσαλονίκη. Ο ΟΑΣΘ, ο σπουδαίος και ιστορικός Οργανισμός, έκανε το αποφασιστικό βήμα το οποίο ενέταξε τη Θεσσαλονίκη στον χάρτη των ευρωπαϊκών πόλεων που διαθέτουν σύγχρονους σταθμούς φόρτισης ηλεκτροκίνητων λεωφορείων. 

Και όχι μόνο, καθώς ο Σταθμός Φόρτισης Ηλεκτρικών Λεωφορείων ΟΑΣΘ, μια μεγάλη επένδυση του Οργανισμού, συγκαταλέγεται στους αρτιότερους σταθμούς σε όλη την Ευρώπη. Κι αυτό είναι κάτι που το πιστοποιούν οι Κινέζοι κατασκευαστές των ηλεκτρικών λεωφορείων. 

Πράγματι, πριν από λίγες μέρες, πολυπληθής ομάδα εργαζομένων στη Yutong, της εταιρείας από την οποία ο ΟΑΣΘ προμηθεύτηκε τα 110 ηλεκτροκίνητα λεωφορεία που διαθέτει, επισκέφθηκε τη Θεσσαλονίκη. Οι ίδιοι οι Κινέζοι επέλεξαν την πόλη για να επιδείξουν σε υψηλόβαθμα στελέχη τους τον Σταθμό Φόρτισης του ΟΑΣΘ, ως πρότυπο Σταθμού, ο οποίος, μάλιστα, φτιάχτηκε σε χρόνο ρεκόρ. 

Ειδικότερα, ο ΟΑΣΘ, μαζί με τα 110 ηλεκτροκίνητα λεωφορεία που προμηθεύτηκε μέσω διαγωνισμού του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών την άνοιξη του 2024, παρέλαβε και 55 φορτιστές διπλής φόρτισης, καθώς και τρεις φορητούς φορτιστές. 

Οι φορτιστές εγκαταστάθηκαν σε ένα μεγάλο έργο που υλοποιήθηκε, στη Σταυρούπολη. Πρόκειται για μία σημαντική, σύγχρονη υποδομή, συνολικού κόστους περίπου 10 εκ. ευρώ, η οποία ολοκληρώθηκε σε χρόνο – ρεκόρ, όπου με απόλυτη ασφάλεια φορτίζονται καθημερινά τα 110 ηλεκτρικά λεωφορεία του ΟΑΣΘ. 

Η εγκατάσταση αυτή αποτελεί τον σημαντικότερο πνεύμονα των Αστικών Συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης. Είναι η υποδομή με την οποία ο ΟΑΣΘ πέρασε στη νέα εποχή, την εποχή της ηλεκτροκίνησης.  Αλλά προπάντων η εγκατάσταση αυτή δείχνει ότι στη Θεσσαλονίκη μπορούμε να ενσωματώνουμε -χάριν της καθημερινότητας των πολιτών- τις νέες τεχνολογίες και την καινοτομία. Μπορούμε στη Θεσσαλονίκη να είμαστε στην πρωτοπορία. 

Ο Σταθμός Φόρτισης Ηλεκτρικών Λεωφορείων ΟΑΣΘ, που είναι ο καλύτερος της Ευρώπης, βρίσκεται σε οικόπεδο έκτασης 16 στρεμμάτων, δίπλα στο αμαξοστάσιο του ΟΑΣΘ Σταυρούπολης.

Ο υπερσύγχρονος σταθμός φόρτισης περιλαμβάνει 110 θέσεις φόρτισης ηλεκτρικών λεωφορείων από 55 φορτιστές διπλής παροχής, οκτώ μετασχηματιστές και τέσσερεις υποσταθμούς, καθώς και χώρους πραγματοποίησης όλων των απαραίτητων ελιγμών των λεωφορείων.

Στο πλαίσιο αυτό, εγκαταστάθηκε δίκτυο απορροής ομβρίων, ηλεκτροφωτισμού, γειώσεων και αντικεραυνικής προστασίας, ύδρευσης, πυροπροστασίας και άλλα πολλά, ανάμεσά τους η πλέον σημαντική εγκατάσταση υπόγειων καλωδιώσεων παροχής μέσης τάσης.

Αναθέτουσα αρχή ήταν ο ΟΑΣΘ, οι μελέτες και η επίβλεψη έγιναν από την Αναπτυξιακή Εταιρία Θεσσαλονίκης (ΑΝΕΘ) και εργολήπτρια εταιρία ήταν η ΔΙΟΝ ΑΒΕΤΕ.

Τα 110 ηλεκτρικά λεωφορεία, της κινεζικής εταιρείας Yutong, τα οποία προμηθεύθηκε ο ΟΑΣΘ έπειτα από διεθνή διαγωνισμό του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών με χρηματοδότηση από τους πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης, είναι 12μετρα, 75 επιβατών. Φορτίζονται σε περίπου τρεις ώρες. Βάσει των προδιαγραφών του διαγωνισμού έπρεπε να έχουν αυτονομία τουλάχιστον 180 χιλιομέτρων. Στην πράξη η αυτονομία τους ξεπερνάει με άνεση τα 300 χιλιόμετρα με μία μόλις φόρτιση και μάλιστα σε συνθήκες υψηλών θερμοκρασιών, με τον κλιματισμό να δουλεύει ασταμάτητα. 

Εκτός από τον κλιματισμό, τα ηλεκτρικά λεωφορεία διαθέτουν σύστημα εξαερισμού, ανακλινόμενα παράθυρα και θύρες usb για τη φόρτιση φορητών συσκευών. Έχουν ράμπα για την πρόσβαση των Ατόμων με Αναπηρίες στη μεσαία θύρα και ειδική θέση για αναπηρικό αμαξίδιο. Είναι οικολογικά και μηδενικών εκπομπών ρύπων. Επίσης, είναι αθόρυβα. 

Την ίδια ώρα, ο ΟΑΣΘ ετοιμάζεται να υποδεχθεί τον προσεχή Ιούνιο ακόμα 50 ηλεκτρικά λεωφορεία, τα οποία θα είναι 18μετρα, αρθρωτά. Ο ΟΑΣΘ θα είναι και πάλι ο πρώτος φορέας στην Ελλάδα που θα δρομολογήσει τέτοιου τύπου ηλεκτρικά λεωφορεία, όπως ήταν ο πρώτος που δρομολόγησε τα 12μετρα. 

Τα νέα μας λεωφορεία θα διαθέτουν τέσσερις θύρες και θα είναι, όπως όλα τα λεωφορεία του Οργανισμού, προσβάσιμα για τους Ανθρώπους με Αναπηρίες. Η προμήθειά τους θα χρηματοδοτηθεί από το Ταμείο Ανάκαμψης, όπως συνέβη και με τα 110 ηλεκτρικά λεωφορεία. 

Ο σχετικός, διεθνής διαγωνισμός τρέχει ήδη από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, έχει σφιχτές ημερομηνίες και, πέρα από τα 50 λεωφορεία, προβλέπει και 25 φορτιστές. Τα λεωφορεία αυτά είμαι βέβαιος ότι θα κάνουν τη διαφορά, καθώς θα έχουν μεγάλη μεταφορική ικανότητα. Θα τα εντάξουμε σε γραμμές κορμού, που διασχίζουν τη Θεσσαλονίκη απ’ άκρη σε άκρη της, καθώς και σε πολυπληθείς περιοχές, οι οποίες δεν εξυπηρετούνται από το μετρό. 

Και πάλι, όμως, δεν θα σταματήσουμε στα 50 επιπλέον καινούρια λεωφορεία. Ο στόχος μας στον ΟΑΣΘ είναι, με χρονικό ορίζοντα το 2027, το σύνολο του στόλου των λεωφορείων μας να είναι καινούρια και αντιρρυπαντικής κατεύθυνσης. Για τον στόχο αυτό εργαζόμαστε ήδη συστηματικά. 

 

*Ο κ. Κώστας Ταγγίρης είναι πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΘ

Συγγραφέας
Πηγή Φωτογραφίας
ΟΑΣΘ
Κεντρική Φωτογραφία
Κατηγορία
Υπέρτιτλος να είναι στον τίτλο
0